Μια ερώτηση που μου κάνουν συνεχώς είναι: Χρειάζομαι πραγματικά μια ιστοσελίδα; Δεν μπορώ να διαφημιστώ μόνο με τη σελίδα στο Facebook που είναι και δωρεάν; Στο ενθουσιασμό μας από την ανταπόκριση που έχουμε από τις σελίδες μας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μπορεί να πιστεύουμε ότι τα social media έχουν όλα όσα χρειαζόμαστε. Κι όμως! Δες 4 λόγους για τους οποίους δεν μπορείς να βασιστείς στη σελίδα στο Facebook για να κάνει τη δουλειά ενός διαδικτυακού ιστοτόπου.
1. Η σελίδα σου στο Facebook δεν σου ανήκει!
Αυτό είναι προφανές, αλλά κανείς δεν το παίρνει αρκετά σοβαρά. Δεν μπορείς να ελέγξεις τις αλλαγές που κάνει το Facebook στο σχεδιασμό του, στο περιβάλλον του χρήστη, στους fans σου, στη λειτουργικότητα του, στις διαφημίσεις του. Έτσι περιορίζονται οι επιλογές σου στην εμφάνιση της σελίδας σου. Πολλοί χρήστες και επιχειρήσεις αιφνιδιάστηκαν όταν το Facebook προσάρμοσε τους αλγορίθμους του, έτσι ώστε μόνο οι πιο δημοφιλείς ενημερώσεις θα εμφανίζονται στους περισσότερους fans μιας σελίδας. Αν θέλεις να βλέπουν τις ενημερώσεις σου όλοι οι fans που έχουν κάνει like στη σελίδα σου, πρέπει να πληρώσεις. Επίσης, το facebook μπορεί για διάφορους λόγους να κλείσει τη σελίδα ή το προφίλ σου απροειδοποίητα και τότε όλη η δουλειά που έχεις κάνει θα χαθεί.Φυσικά και πρέπει να χρησιμοποιήσεις το facebook, αλλά δεν αρκεί μόνο αυτό.
2. Δεν μπορείς να αλλάξεις τη μορφή της σελίδας σου!
Φαντάσου όλες οι επιχειρήσεις που βλέπεις σε μια απλή βόλτα στο κέντρο να έχουν την ίδια βιτρίνα και να αλλάζουν μόνο τα προσόντα τους. Αυτό πρακτικά συμβαίνει και με το Facebook. Δεν μπορείς να παρέμβεις καθόλου στο σχεδιασμό της σελίδας. Το μόνο που μπορείς να κάνεις για να ξεχωρίσεις είναι να προσθέσεις μία φοβερή εικόνα εξώφυλλου (ρίξε μια ματιά εδώ) και εφαρμογές, οι περισσότερες από τις οποίες απαιτούν εξειδικευμένες γνώσεις για να τις φέρεις στα μέτρα σου. Το Facebook έχει διαλέξει τα χρώματα, τη γραμματοσειρά και τη μορφή της σελίδας που είναι προεπιλεγμένα και ίδια για όλες τις σελίδες του. Οι επιλογές σου είναι πολύ περιορισμένες και ίδιες με όλες τις υπόλοιπες επιχειρήσεις.
3. Περιορίζονται οι δυνατότητες προώθησης (SEO) της επιχείρησής σου!
Σε όσο περισσότερα μέρη εμφανίζεται η επιχείρησή σου και τα προσόντα ή υπηρεσίες της στο Web τόσο το καλύτερο. Με το website έχεις τη δυνατότητα να αυξήσεις τους τρόπους να φτάσει στους χρήστες του Web η σελίδα της επιχείρησής σου χρησιμοποιώντας σχετικές λέξεις-κλειδιά στο περιεχόμενο της ιστοσελίδας ή του blog σου.Το να επεξεργάζεσαι το περιεχόμενο του website σου εστιάζοντας στις σχετικές λέξεις-κλειδιά, θα σου δώσει περισσότερες ευκαιρίες να “ανέβεις” στην αναζήτηση του Google και έτσι να βρεις πελάτες. Αυτό ονομάζεται Βελτιστοποίηση στις μηχανές αναζήτησης, Search Engine Optimization – SEO.Με την ιστοσελίδα, έχεις επίσης την επιλογή να ενσωματώσεις τα Google Analytics έτσι ώστε να μπορείς να ελέγχεις πόσο καλά “πηγαίνει” η ιστοσελίδα σου στο διαδίκτυο μετρώντας τον αριθμό των ανθρώπων που επισκέπτονται το site σου, σε ποιες σελίδες μπαίνουν και πόσο χρόνο παραμένουν στο site σου. Περιορίζοντας τον εαυτό σου με το να μπορούν να σε βρουν οι χρήστες μέσω του Facebook μειώνει τις δυνατότητες σου να αξιολογήσεις τη συμπεριφορά των πιθανών πελατών σου.
4. Δεν εφαρμόζεται σωστά η δομή του blog!
Προκειμένου να ενημερώσεις καλύτερα τους πελάτες σου για την επιχείρησή σου, χρειάζεσαι έναν χώρο όπου μπορείς να γράφεις τις σκέψεις σου. Το blog είναι ένα μέρος όπου μπορείς να δημιουργήσεις περιεχόμενο που προσελκύει χρήστες ή πελάτες.Ανεξάρτητα με το είδος της επιχείρησής σου, το blog είναι βασικό κομμάτι του website σου. Είναι το μέρος που ανακοινώνεις νέες πληροφορίες για την επιχείρησή σου, όπως για παράδειγμα συνεντεύξεις που μπορεί να έδωσες.Το blog είναι το πιο απλό και πολύτιμο εργαλείο διαφήμισης που μπορείς να έχεις για την επιχείρησή σου.Στο Facebook μπορείς να δημοσιεύεις τις ιδέες σου χρησιμοποιώντας το Facebook Notes. Για να γράψεις ένα νέο note, κάνεις κλικ στο Περισσότερα > Σημειώσεις κάτω από τη φωτογραφία εξώφυλλου στη σελίδα σου.Οι Σημειώσεις σου δίνουν τη δυνατότητα να δημοσιεύσεις κείμενο με εικόνες. Το πρόβλημα είναι ότι στη σελίδα σου στο Facebook δεν εμφανίζεται σε πολύ κεντρικό σημείο και δεν έχεις τις δυνατότητες της δομής του blog.Ορίστε και μερικά στατιστικά στοιχεία για τους χρήστες του Facebook για να καταλάβεις.
Στατιστικά Facebook – 2015 | Τιμές |
Συνολικός αριθμός ενεργών χρηστών του Facebook μηνιαίως | 1.310.000.000 |
Συνολικός αριθμός χρηστών που χρησιμοποιούν το Facebook από το κινητό | 680.000.000 |
Αύξηση των χρηστών του Facebook από το 2012 στο 2013 | 22 % |
Συνολικός αριθμός των λεπτών που ξοδεύονται στο Facebook κάθε μήνα | 640.000.000 |
Ποσοστό όλων των χρηστών του Facebook που συνδέονται τη μέρα | 48 % |
Μέσος χρόνος που ξοδεύουν οι χρήστες στο Facebook | 18 minutes |
Συνολικός αριθμός σελίδων στο Facebook | 54.200.000 |
Οπότε, τώρα ξέρεις!