Όταν χρησιμοποιείς το Instagram, είτε με προσωπικό είτε με επαγγελματικό τρόπο, δεν υπάρχει κάποια επιστημονική μέθοδος που πρέπει να ακολουθήσεις, αλλά μετράει κυρίως η προσωπική αισθητική σου.
Αν και δεν υπάρχει κάποιο βιβλίο με ακριβείς κανόνες του Instagram, μπορούμε να ορίσουμε τις καλύτερες πρακτικές. Επίσης, μπορούμε να ορίσουμε και κάποια κοινά λάθη που γίνονται. Συνήθως, είναι απλά πράγματα, που μόλις τα εφαρμόσεις, μπορούν να επηρεάσουν άμεσα τα αποτελέσματα σου με θετικό τρόπο.
Οπότε, τσέκαρε τη λίστα μου με τα πιο κοινά λάθη που κάνουμε στο Instagram και δες εάν μπορείς να βελτιώσεις το προφίλ σου…
#1. Ο ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΣ ΣΟΥ ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΟΣ
Οι προσωπικοί λογαριασμοί μπορεί να είναι ιδιωτικοί. Αλλά ιδιωτικός λογαριασμός ενός brand δεν έχει νόημα! Όταν βλέπω έναν ιδιωτικό λογαριασμό κάποιας επιχείρησης αναρωτιέμαι «τι είναι ακριβώς αυτό που κάνεις και γιατί χρειάζεται να το κρύψεις από τον υπόλοιπο κόσμο;». Εάν δεν μπορώ να δω ποιος είσαι και τι κάνεις, δε θα σου στείλω αίτημα για follow, και προφανώς δε θα συνεργαστώ ΠΟΤΕ μαζί σου. Όταν θέλεις να προωθήσεις τη δουλειά σου στο Instagram χρειάζεται να έχεις ένα ΔΗΜΟΣΙΟ ΠΡΟΦΙΛ.
#2. TO BIO ΣΟΥ ΕΙΝΑΙ ΧΑΛΙΑ (Ή ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ)
Έχεις ακριβώς 150 χαρακτήρες για να πεις στον κόσμο που επισκέπτεται το προφίλ σου ποιος είσαι και τι μπορείς να κάνεις γι’ αυτούς. Επίσης, αυτή είναι και η μόνη περιοχή στο Instagram που μπορείς να προσθέσεις ένα ενεργό link προς την ιστοσελίδα, το blog σου, το e-shop σου, κτλ. ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΧΩΡΟ. Σκέψου το bio σου σαν μια Μίνι Συνέντευξη, που ακολουθείται από όμορφο οπτικό περιεχόμενο.
#3. ΜΙΣΕΙΣ ΤΑ HASHTAGS
Τα hashtags βοηθούν να κατηγοριοποιηθούν οι φωτογραφίες σου έτσι ώστε κάποιος που αναζητά κάτι σχετικό με το περιεχόμενο/προϊόν/υπηρεσία σου να μπορεί να σε βρει. Συνήθως συναντάω δυο κοινά λάθη που γίνονται στο θέμα των hashtags για τις επιχειρήσεις.
ΕΝΑ: να μη χρησιμοποιούν καθόλου hashtags.
ΔΥΟ: να χρησιμοποιούν λανθασμένα hashtags.
Για κάποιο λόγο, τα hashtags είναι σαν να βάζουν τρικλοποδιά σε κάποιους ανθρώπους. Στην πραγματικότητα, δεν είναι τόσο δύσκολο να βρεις ποια hashtags δουλεύουν καλύτερα για το περιεχόμενο σου. Και #όχι #αυτός #δεν #είναι #ο #σωστός #τρόπος #να #τα #χρησιμοποιήσεις!
Η σύντομη λύση είναι η εξής: ΠΡΕΠΕΙ να χρησιμοποιείς hashtags σε κάθε φωτογραφία για να επιτρέψεις στο περιεχόμενο σου να φτάσει στους πιθανούς πελάτες σου!
#4. ΔΕΝ ΕΧΕΙΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΓΙΑ ΤΟ ΟΠΤΙΚΟ ΣΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ
Εάν θέλεις να χρησιμοποιήσεις το λογαριασμό σου στο Instagram για να πουλήσεις κάτι, συμπεριλαμβανομένου και του εαυτού σου, (προφανώς εννοώ ως brand, π.χ. εάν είναι blogger), τότε χρειάζεσαι μια στρατηγική. Το να κινείσαι στα τυφλά και απλά να ποστάρεις όποτε έχεις χρόνο είναι σαν να έχεις ένα κατάστημα και να το ανοίγεις όποτε θέλεις.
Η στρατηγική για το οπτικό σου περιεχόμενο είναι ο δρόμος που θα σε οδηγήσει στην επιτυχία στο Instagram. Χρειάζεται να ξέρεις τι προσπαθείς να πεις, σε ποιον προσπαθείς να το πεις και πώς θα στείλεις το μήνυμα σου μέσω του οπτικού σου περιεχομένου. Μια καλή στρατηγική οπτικού περιεχομένου καλύπτει τα πάντα, από το ποια φίλτρα θα χρησιμοποιείς σε κάθε φωτογραφία μέχρι το ύφος σου στο bio και στις λεζάντες των φωτογραφιών σου. Το να μην έχεις ένα σχέδιο θα σε δυσκολέψει πάρα πολύ στο να φτάσεις τους επαγγελματικούς σου στόχους.
#5. ΠΟΣΤΑΡΕΙΣ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΕΣΕΝΑ
Το καταλαβαίνω, είναι το προφίλ σου. Είναι αυτό που είσαι, αυτό που ξέρεις, αυτό που πουλάς, αυτό που διδάσκεις. Λογικό είναι να ποστάρεις και να μιλάς για όλα αυτά τα πράγματα. Αλλά, δεν μπορεί να αρχίζει και να τελειώνει εκεί.
Δε γίνεται να μπεις απλά στο Instagram, να ποστάρεις κάτι για ένα νέο προϊόν, υπηρεσία ή το μεσημεριανό σου φαγητό και μετά να βγαίνεις, και να μην εμφανίζεσαι μέχρι να έρθει η ώρα να ποστάρεις πάλι κάτι για ΕΣΕΝΑ.
Το Instagram, όπως και όλες οι κοινωνικές πλατφόρμες, έχει δύο πλευρές. Γι’ αυτό είναι τόσο ισχυρό μέσο επικοινωνίας. Έχεις άμεση πρόσβαση στους πελάτες σου, τους συναδέλφους σου και όσους σε εμπνέουν. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΕ!!
Βρίσκεις χρόνο για να ανεβάσεις φωτογραφίες, βρες χρόνο και για να αλληλεπιδράσεις. (Και εάν δεν έχεις το χρόνο, προσέλαβε κάποιον για να το κάνει για εσένα). Αυτό είναι ένα κομμάτι του Instagram που πολλές επιχειρήσεις ξεχνούν. Ξοδεύουν πολύ χρόνο στο να δημιουργήσουν όμορφο περιεχόμενο και να ποστάρουν όμορφο περιεχόμενο. Φυσικά είναι εντελώς απαραίτητο αυτό. Αλλά, αφού ξοδέψεις χρόνο για να χτίσεις ένα όμορφο σπίτι για το brand σου στο Instagram, πρέπει να βγεις έξω και να αρχίσεις να χτυπάς τις πόρτες για να γνωρίσεις τους «γείτονες» σου (πιθανούς πελάτες σου) και να συστηθείς. Χτίσε μια σχέση με το να δείχνεις γνήσιο ενδιαφέρον για τους άλλους και μετά προσκάλεσε τους να δουν αυτό που ΕΣΥ κάνεις.
Εάν απλά ανεβάζεις ωραίο περιεχόμενο, τότε ίσως να το δουν, αλλά εάν ανεβάζεις ωραίο περιεχόμενο και μετά ξοδέψεις χρόνο για να αλληλεπιδράσεις ειλικρινά με το κοινό που σε ενδιαφέρει, τότε θα έρθουν και θα ΜΕΙΝΟΥΝ.
ΚΑΙ ΤΩΡΑ Η ΔΟΥΛΕΙΑ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΕΙΝΑΙ Η ΕΞΗΣ:
Μπες στο λογαριασμό σου στο Instagram και κάνε έναν γρήγορο έλεγχο.
Είναι το προφίλ σου δημόσιο; Έχεις ένα «πιασάρικο» bio με επαρκείς πληροφορίες που θα τραβήξει το ενδιαφέρον του κοινού που στοχεύεις;
Αφιέρωσε λίγο χρόνο μέσα στην εβδομάδα για να κάνεις like, σχόλια και follow άλλους λογαριασμούς που σε ενδιαφέρουν. Θέσε ένα στόχο και επικοινώνησε με νέο κόσμο στο αντικείμενο σου. Ακολούθησε μερικούς λογαριασμούς που θα σου δώσουν έμπνευση και πες τους τι σου αρέσει σε αυτούς. Χτίσε μια κοινότητα. Εάν θέλεις, μπες και στο δικό μου λογαριασμό και πες γεια, θα χαρώ πολύ να δω το προφίλ σου 🙂 !!
Ελπίζω αυτή η μικρή λίστα «ΤΙ ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΝΕΙΣ» να σε βοηθήσει να καταλάβεις τι είναι αυτό που κάνεις και ίσως να διώχνει τους πιθανούς πελάτες σου από το λογαριασμό σου στο Instagram.
Ξέχασα κάτι; Έχεις να συμπληρώσεις κάτι άλλο στη λίστα που έχεις παρατηρήσει στο δικό σου προφίλ στο Instagram; Μοιράσου το μαζί μας στα σχόλια παρακάτω.