
Εάν είσαι ήδη blogger, τότε θα συμφωνήσεις ότι η συγγραφή ενός άρθρου στο blog σου δεν είναι εύκολη υπόθεση! Υπάρχουν πολλά που πρέπει να κάνεις. Πρέπει να γράψεις το περιεχόμενο, να το διορθώσεις, να το διαφημίσεις, να γνωρίζεις και να χρησιμοποιήσεις τις τεχνικές SEO και άλλα πολλά! Αλλά, επειδή θέλεις να τα κάνεις όλα αυτά μόνος σου, αυτό το άρθρο είναι για σένα!
Σε αυτό το άρθρο, μοιράζομαι 16 tips που πρέπει να κάνεις πριν και μετά τη δημοσίευση του επόμενού σου άρθρου για να αποκτήσεις περισσότερους αναγνώστες. Μπορεί να ακούγονται πολλά, αλλά αρκετά από αυτά τα tips γίνονται πολύ γρήγορα. Επιπλέον, εάν πρόκειται να ξοδέψεις τόση προσπάθεια για να γράψεις το άρθρο σου, γιατί να μην ξοδέψεις και μερικά ακόμα λεπτά για να βεβαιωθείς ότι θα είναι κορυφαίο; Θα βρεις επίσης, στο τέλος αυτού του άρθρου, μια δωρεάν εκτυπώσιμη λίστα που μπορείς να κατεβάσεις, που περιέχει κάθε βήμα έτσι ώστε να είναι εύκολο να τα τσεκάρεις όταν γράφεις τα άρθρα σου!
Ενθουσιάστηκες;;; Ξεκινάμε!
ΠΡΙΝ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ:
1. Γράψε έναν τίτλο που θα έχει δύο βασικά χαρακτηριστικά:
- Θα περιέχει λέξεις-κλειδιά και φράσεις.
- Θα πείσει κάποιον να διαβάσει ολόκληρο το άρθρο.
Ο τίτλος του άρθρου είναι ίσως το πιο σημαντικό κομμάτι της προώθησης του post σου. Εάν ο τίτλος δεν είναι καλός – ακόμα κι αν το περιεχόμενο του άρθρου είναι τέλειο – τότε είναι λιγότερο πιθανό κάποιος να πατήσει κλικ και να το διαβάσει. Δημιουργώντας έναν πειστικό και περιγραφικό τίτλο, θα κερδίσεις περισσότερους αναγνώστες.
Προσθέτοντας λέξεις-κλειδιά, βελτιστοποιείς το άρθρο σου έτσι ώστε να το βρουν οι μηχανές αναζήτησης. Ο τίτλος του άρθρου είναι απίστευτα σημαντικός για το SEO του, γι’ αυτό πρέπει να βεβαιωθείς ότι έχεις συμπεριλάβει μια λέξη ή φράση κλειδί στον τίτλο και στις επικεφαλίδες που περιέχει το άρθρο.
Δες ένα παράδειγμα μέτριου τίτλου άρθρου: «Πράγματα που Έμαθα για το Blogging».
Δες και μια καλύτερη έκδοση: «Συμβουλές για Νέους Bloggers που Θέλουν να Προωθήσουν το Blog τους».
Βλέπεις τη διαφορά; Το δεύτερο παράδειγμα είναι καλύτερο γιατί:
- Στοχεύει σε ένα συγκεκριμένο γκρουπ (νέοι bloggers).
- Περιέχει λέξεις-κλειδιά (“συμβουλές για νέους bloggers” και “προωθήσουν το blog”), που είναι πράγματα που κάποιος μπορεί να ψάξει στο Google για να βρει το άρθρο σου.
2. Χώρισε το κείμενο σε μικρότερες παραγράφους με επικεφαλίδες.
Όταν βλέπω ένα άρθρο σε ένα blog με μεγάλες παραγράφους – ακόμα και αν είναι κάτι που με ενδιαφέρει – συνήθως δεν το διαβάζω και βρίσκω κάτι παρόμοιο που είναι καλύτερα δομημένο για ανάγνωση. Προσπάθησε να μη συμπεριλάβεις περισσότερες από 5-6 γραμμές κειμένου στις παραγράφους σου και χώρισε τις ενότητες με μεγαλύτερες επικεφαλίδες.
Οι περισσότεροι άνθρωποι θα «σκανάρουν» ένα άρθρο, θα δουν εάν τους ενδιαφέρει και μετά θα αποφασίσουν εάν θα το διαβάσουν όλο. Χρησιμοποιώντας μεγάλα κομμάτια κειμένου χωρίς επικεφαλίδες, δυσκολεύεις τους ανθρώπους να δουν τι ακριβώς περιέχει το άρθρο σου.
3. Πρόσθεσε links σε παλιότερα άρθρα.
Η προσθήκη links σε παλιότερα άρθρα θα σε βοηθήσει έτσι ώστε κάθε φορά που γράφεις ένα άρθρο στο οποίο αναφέρεσαι σε ένα θέμα για το οποίο έχεις ξαναγράψει παλιότερα, μπορείς να προσθέσεις link που θα οδηγεί στο παλιότερο άρθρο. Αυτό δίνει στους αναγνώστες σου περισσότερη πληροφορία για το θέμα σου (χρήσιμο!), αλλά επίσης κρατάει τους ανθρώπους περισσότερη ώρα στο blog σου (τέλειο!).
4. Πρόσθεσε μια ερώτηση στο τέλος για να ξεκινήσεις μια συζήτηση στα σχόλια.
Ένα από τα αγαπημένα μου πράγματα σε ένα άρθρο στο blog είναι να υπάρχουν σχόλια μετά τη δημοσίευση. Είναι τέλειο να ακούς τις γνώμες άλλων ανθρώπων και να απαντάς στις ερωτήσεις τους!
Προσθέτοντας μια ερώτηση στο τέλος ενός άρθρου, ενθαρρύνεις τους ανθρώπους να σχολιάσουν. Στον online κόσμο, οι άνθρωποι συνήθως χρειάζονται λίγο «σπρώξιμο» για να κάνουν κάτι τέτοιο. Η ερώτηση είναι ένα μικρό κομμάτι που βοηθάει τους αναγνώστες – και κυρίως αυτούς που θέλουν να σχολιάσουν κάτι, αλλά ίσως να διστάζουν – να το κάνουν.
5. Πρόσθεσε εικόνες που ταιριάζουν με το blog σου και προσάρμοσέ τες στο SEO.
Είναι σημαντικό για τις εικόνες σου να είναι «on-brand», δηλαδή να ταιριάζουν με το θέμα του blog σου, το ύφος και τους αναγνώστες σου. Προτείνω να δημιουργήσεις ένα πρότυπο για τις εικόνες που θα περιέχονται στο blog σου για να χρησιμοποιείς ίδιο μέγεθος, ύφος, γραμματοσειρά, χρώματα και σχεδιασμό. Με αυτόν τον τρόπο, οι εικόνες του blog σου θα είναι πιο συνεπείς (για να μην αναφέρω ότι θα είναι και πιο εύκολο να τις φτιάξεις!).
Το να τις προσαρμόσεις στο SEO απλά σημαίνει να έχεις αλλάξει το όνομα της εικόνας με κάτι που να περιέχει μια λέξη-κλειδί. Για παράδειγμα, αντί για «IMG_123.jpg», το όνομα της εικόνας θα μπορούσε να είναι «keik-sokolatas.jpg» (έχει πέσει πείνα – είναι προφανές :P).
6. Πρόσθεσε περιγραφή (“alt text”) στις εικόνες σου.
Η περιγραφή είναι πάρα πολύ σημαντική γιατί οι μηχανές αναζήτησης δεν μπορούν να διαβάσουν την εικόνα και να τη χρησιμοποιήσουν για να εμφανίσουν το blog σου υψηλότερα στα αποτελέσματα αναζήτησης. Γι’ αυτόν το λόγο, χρησιμοποιείς την περιγραφή για να πεις τι αφορά η εικόνα!
Δες πώς να προσθέσεις περιγραφή σε μια εικόνα εάν χρησιμοποιείς κάποιο CMS, π.χ. WordPress ή Joomla.

7. Πρόσθεσε μια επιλεγμένη εικόνα (featured image) σε CMS.
Οι επιλεγμένες εικόνες ή featured images μπορεί να είναι πολύ σημαντικές για διάφορους λόγους. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν στη διάταξη του blog με αρκετούς τρόπους – για παράδειγμα, σαν την εικόνα που επιλέγεται αυτόματα για να χρησιμοποιηθεί στα Πρόσφατα Άρθρα.
Επίσης, η επιλεγμένη εικόνα είναι η εικόνα που εμφανίζεται σε οποιοδήποτε σημείο αναφέρεσαι στο άρθρο σου. Οι εικόνες με κείμενο τείνουν να τραβούν περισσότερο την προσοχή όταν οι αναγνώστες περιηγούνται στο blog σου. Επίσης, όταν κάποιος αναγνώστης κάνει κοινοποίηση στα social media, η εικόνα και μόνο θα αποτελεί περιγραφή του άρθρου!
8. Βεβαιώσου ότι το άρθρο σου ακολουθεί τις τεχνικές SEO.
To Search Engine Optimization (SEO) είναι το απόλυτο must και δεν πρέπει να το ξεχνάς. Με το σωστό SEO το blog σου και η επισκεψιμότητα του έχουν την ευκαιρία να αυξηθούν τρομερά αφού θα οδηγήσει τις μηχανές αναζήτησης να βρουν το blog σου.
Δες το infographic που περιλαμβάνεται σε αυτό το άρθρο για να μάθεις πώς να εφαρμόσεις το SEO στα άρθρα του blog σου.
9. Διόρθωσε τυπογραφικά και ορθογραφικά λάθη.
Εντάξει, το ξέρω. Θα πεις Το ξέρω ότι πρέπει να διορθώνω τα λάθη. Μπορεί ακόμα και να βρεις ένα λάθος κάπου σε αυτό το άρθρο και να σκεφτείς ότι δεν ακολουθώ τις δικές μου συμβουλές *εντάξει*. Σε κάθε περίπτωση, συνιστώ οπωσδήποτε να ξαναδιαβάζεις το άρθρο σου αρκετές φορές πριν πατήσεις τη δημοσίευση. Ακούγεται μονότονο και κουραστικό, αλλά δεν είναι εάν χωρίσεις τη διόρθωση.
Για παράδειγμα, εγώ γράφω περίπου το μισό άρθρο, μετά το αποθηκεύω σαν πρόχειρο και το διαβάζω. Έτσι, διορθώνω τα λάθη και ελέγχω και το νοηματικό περιεχόμενο και τη ροή του κειμένου. Το κάνω αυτό περίπου τρεις φορές πριν πατήσω δημοσίευση σε διάφορα σημεία. Μια καλή τεχνική είναι επίσης να διαβάζεις το άρθρο από κάτω προς τα πάνω γιατί έτσι ξεχωρίζεις κάθε πρόταση από το περιεχόμενο και βλέπεις κάθε γραμματικό ή ορθογραφικό λάθος.
META TH ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ:
1. Κάνε Pin την εικόνα του άρθρου στο Pinterest.
Αφού έχεις ήδη προσθέσει περιγραφή στην εικόνα πριν την εισάγεις στο άρθρο, η περιγραφή για το Pinterest είναι ήδη έτοιμη! #happyface. Τώρα, το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να «καρφιτσώσεις» την εικόνα στο Pinterest. Εύκολο, έτσι;
Προτείνω να δημιουργήσεις έναν πίνακα στο Pinterest αποκλειστικά για το blog σου (εγώ έχω έναν που ονομάζεται «Boost your Internet Presence – by AgKous») και να κάνεις pin μόνο τις εικόνες από τα δικά σου άρθρα. Κάνε pin τις εικόνες από τα άρθρα σου σε αυτόν τον πίνακα πρώτα. Μετά, τις επόμενες ημέρες, κάνε τες pin και σε άλλους σχετικούς πίνακες όπου περιέχουν και δικές σου εικόνες και άλλες από άλλες πηγές. Με αυτόν τον τρόπο, θα κατανείμεις τα pins σου σε διαφορετικά κοινά (που μπορεί να ακολουθούν διαφορετικούς πίνακες).
2. Προγραμμάτισε τις εικόνες ώστε να γίνουν pin σε άλλους πίνακες Pinterest που είναι σχετικοί.
Εάν είσαι μέλος σε οποιουσδήποτε κοινούς πίνακες, θα θέλεις να μοιραστείς το pin σου σε αυτούς τους πίνακες επίσης. Μπορείς είτε να το κάνεις χειροκίνητα τις επόμενες ημέρες ή με ένα αυτόματο πρόγραμμα, όπως π.χ. το Ahalogy.
Μετά το τέλος αυτού και του προηγούμενου βήματος, η εικόνα του άρθρου του blog σου θα βρίσκεται σε περίπου πέντε διαφορετικούς πίνακες. Αυτό θα δώσει στην εικόνα σου την ευκαιρία να εμφανιστεί σε πολλά κοινά, ειδικά εάν έχουν χάσει το πρώτο σου pin. Επίσης, το Pinterest θα προγραμματίσει από μόνο του την εμφάνιση του pin σου έτσι ώστε να μην το δει δύο φορές το ίδιο άτομο. Ευχαριστούμε Pinterest!
3. Κοινοποίησε το άρθρο σου στο Facebook και στο Twitter.
Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να γίνει αυτό. Ο πιο απλός βέβαια είναι να το κάνεις χειροκίνητα χωρίς τη χρήση κάποιου προγράμματος. Το πιο δημοφιλές πρόγραμμα γι’ αυτόν το σκοπό είναι το Hootsuite. Εάν θέλεις να το κάνεις πιο συναρπαστικό, μπορείς να δημιουργήσεις μια εικόνα ειδικά για την ανάρτηση στο Facebook και στο Twitter. Τα tweets με εικόνα έχουν καλύτερη ανταπόκριση οπότε φρόντισε να υπάρχει η εικόνα στο tweet σου!
4. Κοινοποίησε το άρθρο σου στο Twitter πολλές φορές.
Η ανανέωση των tweets στο Twitter γίνεται πολύ γρήγορα και είναι εύκολο να μη δει κάποιος ένα tweet, ειδικά εάν είναι σε διαφορετική ζώνη ώρας (σε περίπτωση που το blog σου απευθύνεται και στο εξωτερικό). Γι’ αυτόν το λόγο, προτείνω να κοινοποιείς το νέο σου άρθρο στο Twitter αρκετές φορές τις επόμενες ημέρες. Τα προγράμματα εμφάνισης πληροφορίας στο feed των social media δουλεύουν αρκετά καλά σε αυτό. Επίσης, μπορείς να κοινοποιήσεις το άρθρο σου πολλές φορές στο μέλλον, ακόμα και 3 ή 6 μήνες μετά.
5. Απάντησε στα σχόλια.
Εάν κάποιος σχολιάσει στο άρθρο σου, κάνε τον κόπο να απαντήσεις, ειδικά εάν είναι κάποιος που έχει ερωτήσεις ή επιπλέον πληροφορίες. Το να απαντάς στα σχόλια είναι ένας τέλειος τρόπος να χτίσεις μια πιο ισχυρή σχέση με τους αναγνώστες σου, να διαβάσουν και τα υπόλοιπα άρθρα σου ή ακόμα και να δημιουργήσεις φιλίες με ανθρώπους που θα επιστρέψουν στο blog σου γιατί πιστεύουν ότι αξίζει. Ο κανόνας αυτός ισχύει και για τα σχόλια και τα μηνύματα που δέχεσαι στα social media.
6. Τσέκαρε τα analytics του άρθρου σου για να δεις πόση αλληλεπίδραση δέχεται.
Στην αρχή κάθε μήνα, προτείνω να ελέγχεις τα Google Analytics για το blog σου για τον προηγούμενο μήνα για να δεις ποια άρθρα σου είχαν τις περισσότερες προβολές. Επίσης, τσέκαρε και ποια έχουν τα περισσότερα σχόλια.
Τα στατιστικά αυτά έχουν μεγάλη αξία γιατί δείχνουν πόση αλληλεπίδραση είχες με τους αναγνώστες σου. Μπορείς να βρεις κάποια κοινά στοιχεία ανάμεσα σε άρθρα με παρόμοιο περιεχόμενο και θα ξέρεις ποιοι τύποι άρθρων είναι αγαπητοί από το κοινό σου και ποιοι δεν τους ενδιαφέρουν καθόλου.
7. Σε 1-2μήνες, ξανακάνε pin το άρθρο σου στο Pinterest.
Αυτό ονομάζεται “looping.” Μερικούς μήνες μετά το καρφίτσωμα της εικόνας του άρθρου σου στο Pinterest, ξανακάνε την pin. Μόλις μια εικόνα καρφιτσώνεται στο Pinterest, οι followers σου δε θα το ξαναδούν αν δεν το κάνει pin και κάποιος άλλος. To looping διορθώνει αυτό το πρόβλημα κρατώντας το παλιό περιεχόμενο σε διαρκή εμφάνιση.
Επιτέλους! Μπορείς να βρεις όλα τα παραπάνω tips σε μια λίστα που μπορείς να εκτυπώσεις και να την ελέγχεις κάθε φορά που γράφεις ένα νέο άρθρο. Μπορείς να κατεβάσεις τη λίστα εδώ ή κάνοντας κλικ στην εικόνα παρακάτω.

Υπάρχει κάτι που πιστεύεις ότι πρέπει να προστεθεί στη λίστα; Εάν το δοκιμάσεις, πες μας τα αποτελέσματα!
1 Comment