Χιλιάδες νέα blogs δημιουργούνται κάθε μέρα κι αυτό γιατί οι περισσότεροι πιστεύουν ότι το λανσάρισμα ενός blog είναι εύκολο και η συντήρηση δεν χρειάζεται χρόνο και πόρους. Οκ, το στήσιμο ενός blog είναι εύκολο, ειδικά εάν χρησιμοποιήσεις κάποια δωρεάν υπηρεσία. Αλλά, για να γίνει ένα blog επιτυχημένο, χρειάζεται χρόνος, προσπάθεια και αρκετός σχεδιασμός.
Πρέπει να σχεδιάσεις τη μορφή του, το περιεχόμενο, πόσο συχνά θα το ανανεώνεις, εάν θα αναλάβεις τη συντήρησή του μόνος σου κ.α.
Για να το θέσω απλά, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ τόσο εύκολο.
Εάν σχεδιάζεις να δημιουργήσεις ένα νέο blog, ακολούθησε τα παρακάτω βήματα για να σε βοηθήσουν να το κάνεις με το σωστό τρόπο.
ΟΔΗΓΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ ΝΕΟΥ BLOG
Βήμα 1: Συγκέντρωσε πληροφορίες.
1. Με τι είναι σχετικό; Ποιος είναι ο σκοπός του blog σου; Αφορά την τεχνολογία, τον αθλητισμό, ειδήσεις, ομορφιά κ.τ.λ.;
2. Σε τι εξειδικεύεσαι; Ο μόνος τρόπος να προσφέρεις «ποιότητα» και αξιόλογες πληροφορίες είναι εάν τρέχεις ένα blog που κινείται στην ίδια κατεύθυνση με κάτι στο οποίο εξειδικεύεσαι. Επιπλέον, θα είναι ευκολότερο για εσένα να σχεδιάσεις το περιεχόμενό σου εάν είσαι γνώστης και σου αρέσει ο τύπος των θεμάτων που θα συζητήσεις στο blog σου.
3. Σε τι κοινό απευθύνεσαι; Ποια είναι τα προβλήματά τους; Ποιον θα ακολουθούσαν; Φαντάσου τους ιδανικούς αναγνώστες σου, σε ποια κατηγορία θα ανήκουν, ποια είναι τα ενδιαφέροντά τους, ποια θα είναι η ηλικία τους και άλλα δημογραφικά στοιχεία. Μόλις ορίσεις ξεκάθαρα τα παραπάνω, θα είναι πιο εύκολο για εσένα να αποφασίσεις τι είδους περιεχόμενο θα δημιουργείς για να εξυπηρετήσεις τις ανάγκες και τους στόχους του κοινού σου. Όσο πιο συγκεκριμένος είσαι, τόσο το καλύτερο.
4. Ποιοι είναι οι ανταγωνιστές σου; Φτιάξε μια λίστα με τα 5-10 πιο επιτυχημένα blogs στον τομέα που σε ενδιαφέρει. Γράψε τι τα κάνει επιτυχημένα, τι είδους πληροφορίες παρέχουν. Σκέψου τα σαν ένα δείγμα που θα σε βοηθήσει να βελτιώσεις το blog σου. Ψάξε και για άλλα σχετικά blogs. Να αντλείς πάντα έμπνευση από τους ανταγωνιστές σου καθώς αυτό θα σε βοηθήσει να δεις με διαφορετική προοπτική τα σχέδια που έχεις στο μυαλό σου.
5. Πόσο συχνά θα προσθέτεις νέο περιεχόμενο; Θα πρέπει να ενημερώνεις το περιεχόμενο του blog σου τακτικά. Στην αρχή, γράψε άρθρα με ποιοτικό περιεχόμενο κάθε μέρα για να δώσεις στους αναγνώστες σου κάτι να διαβάσουν. Μόλις γίνει γνωστό το blog σου και αποκτήσεις ένα μικρό αλλά σταθερό κοινό, μπορείς να γράφεις άρθρα 1-2 φορές την εβδομάδα. Με αυτόν τον τρόπο, μπορείς να σχεδιάσεις προσεκτικά τη στρατηγική σου για να διατηρείς το ενδιαφέρον των αναγνωστών σου. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις το Google Calendar για να προγραμματίσεις τα άρθρα του blog σου!
Βήμα 2: Κάνε έρευνα.
1. Σκέψου ένα σωστό όνομα για το blog σου. Δεν υπάρχει σωστό και λάθος, πρέπει απλά να βεβαιωθείς ότι το όνομα του blog σου αντικατοπτρίζει το περιεχόμενό σου. Πρέπει να διαβάζεται εύκολα. Σκέψου μερικά σχετικά πράγματα με το περιεχόμενο του blog σου, ψάξε για αναγραμματισμούς ή μπορείς ακόμα να δημιουργήσεις μια νέα λέξη! Για παράδειγμα, το AgKous είναι τα αρχικά του ονόματός μου Άτζυ Κουσινιώρη! Το πιο σημαντικό είναι αυτό που θα σκεφτείς να είναι συναρπαστικό και ευκολομνημόνευτο.
2. Ψάξε για ένα αξιόπιστο web host. Πριν μερικά χρόνια, η έρευνα για αξιόπιστα web hosts ήταν δύσκολη καθώς όλοι οι πάροχοι hosting ισχυρίζονταν ότι είναι οι καλύτεροι. Ωστόσο, σήμερα, πολλοί web hosts παρέχουν ποιοτικές υπηρεσίες και έχουν στατιστικά στοιχεία που το αποδεικνύουν, π.χ. σχόλια πελατών κ.τ.λ. Ψάξε για έναν πάροχο hosting που να προσφέρει ένα οικονομικό πακέτο με όλα όσα θα χρειαστείς. Διάβασε αξιολογήσεις των πελατών για τις υπηρεσίες τους για να δεις εάν είναι αξιόπιστοι. Ειδικά, εάν δεν είσαι άνθρωπος της τεχνολογίας, επέλεξε έναν πάροχο με πολύ καλή τεχνική υποστήριξη!
3. Επέλεξε την τεχνολογική πλατφόρμα που θα χρειαστείς. Διάλεξε αυτή που ταιριάζει καλύτερα στο blog σου. Προτείνω το WordPress καθώς είναι αρκετά τυποποιημένο όσον αφορά τα blogs, ειδικά εάν σκέφτεσαι να ασχοληθείς σοβαρά! Το WordPress έχει πάρα πολλά έτοιμα plugins που θα κάνουν το blog σου πιο όμορφο με εύκολο τρόπο.
4. Επέλεξε τα social media που θα χρησιμοποιήσεις. Αποφάσισε ποια social media θα χρησιμοποιήσεις για να μοιράζεσαι τα άρθρα σου. Αφού μόλις άρχισες, ξεκίνα με 3 έως 5 έτσι ώστε να μη δυσκολευτείς να τα διαχειριστείς. Αναρωτήσου το εξής: ποια social media χρησιμοποιούνται περισσότερο από το κοινό στο οποίο στοχεύεις;
Βήμα 3: Σχεδίασε το concept του blog σου.
1. Επέλεξε τo σωστό design. Παρόλο που το περιεχόμενο και το SEO είναι πολύ σημαντικά, το σωστό design παίζει επίσης σημαντικό ρόλο στο σύνολο. Μπορείς να προσλάβεις κάποιον για να σχεδιάσει το λογότυπό σου, να χρησιμοποιήσεις κάποιο από τα δωρεάν θέματα του WordPress ή να αγοράσεις κάποιο έτοιμο θέμα. Η μορφή του blog σου πρέπει να είναι εύκολη στο μάτι και το πιο σημαντικό από όλα να συνεισφέρει στη βελτίωση της συνολικής εμπειρίας του blog. Βεβαιώσου ότι το θέμα που θα διαλέξεις θα είναι προσαρμόσιμο (responsive) σε όλες τις οθόνες, δηλαδή θα εμφανίζεται τέλεια σε κινητά, tablets, laptops και desktops.
2. Πρόσθεσε Call to Action. Τα newsletters, οι φόρμες επικοινωνίας, οι έρευνες και άλλες μορφές Call to Action (CTAs) είναι σημαντικά στο να κάνεις γνωστό το blog σου. Πρέπει να έχεις έναν τρόπο να κάνεις τους αναγνώστες σου να κάνουν μια ενέργεια βασιζόμενοι σε αυτό που έχουν διαβάσει και ένα CTA ή Call to Action θα τους βοηθήσει να το κάνουν. Χρησιμοποίησε κάποια δωρεάν υπηρεσία αποστολής newsletters (εγώ χρησιμοποιώ το MailChimp), πρόσθεσε μια φόρμα επικοινωνίας και ένα pop-up παράθυρο που θα τους βοηθήσει να εγγραφούν.
3. Πρόσθεσε σημαντικά εργαλεία. Το Google Analytics είναι πολύ σημαντικό καθώς θα σε βοηθήσει να μάθεις πόσο καλά πηγαίνει το blog σου, να μετρήσεις την επισκεψιμότητα και να μάθεις για τις προτιμήσεις των αναγνωστών σου. Όσο καλύτερα είναι τα νούμερα στο Google Analytics, τόσο καλύτερη θα είναι η κατάταξή σου στα αποτελέσματα αναζήτησης και έτσι περισσότεροι διαφημιζόμενοι θα είναι πρόθυμοι να σου δώσουν χρήματα για να διαφημιστούν στο blog σου.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Ναι, το να έχεις ένα blog δεν είναι τόσο εύκολο όσο φαίνεται. Θα χρειαστείς χρόνο, προσπάθεια και χρήματα προκειμένου να πετύχεις. Ωστόσο, με τα παραπάνω βήματα, η διαδικασία γίνεται πιο εύκολη. Μην επιτρέψεις στον εαυτό σου να γίνεις ένας από αυτούς τους bloggers που απλά παραιτήθηκαν μερικούς μήνες μετά το λανσάρισμα του blog τους. Πάρε τον έλεγχο και σχεδίασε το σωστά!
Έχεις κάποιο άλλο tip να προσθέσεις; Mοιράσου τις σκέψεις σου στα σχόλια παρακάτω!