Ο Δεκέμβρης τελειώνει και ο Ιανουάριος έρχεται. Στα σχέδια της νέας χρονιάς θα έχεις σίγουρα να βελτιώσεις την επαγγελματική σου πορεία (όπως κάθε χρόνο άλλωστε) και αυτό που θα σε βοηθήσει να πετύχεις το στόχο αυτό είναι σίγουρα και η βελτίωση της ιστοσελίδας σου.
Δες 12 πράγματα που μπορείς να κάνεις για να βελτιώσεις την ιστοσελίδα σου και να είσαι έτοιμος να πραγματοποιήσεις τους επαγγελματικούς σου στόχους για τη νέα χρονιά!
#1. ΤΑ ΒΑΣΙΚΑ: ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΚΑΙ Η ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ
Συνδέσου στο λογαριασμό σου στη σελίδα του παρόχου του domain και του πακέτου hosting της ιστοσελίδας σου και ανανέωσέ τα εάν πρόκειται να λήξουν μέσα στην επόμενη χρονιά. Το τελευταίο πράγμα που θέλεις να συμβεί τη νέα χρονιά είναι ένα μήνυμα «404 – Η ιστοσελίδα δε βρέθηκε», ειδικά όταν έχεις δουλέψει πάρα πολύ για να αυξήσεις την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας σου.
Εάν ένας πιθανός πελάτης δει ένα μήνυμα που δείχνει ότι η ιστοσελίδα σου δεν υπάρχει, θα χάσεις το κύρος σου και την εμπιστοσύνη του πελάτη και θα είναι σχεδόν απίθανο να επιστρέψει στην ιστοσελίδα σου ξανά στο μέλλον.
Οι πάροχοι domain και hosting στέλνουν πάντα email που σε προειδοποιούν ότι χρειάζεται να ανανεώσεις το όνομα ή/και το πακέτο φιλοξενίας για την ιστοσελίδα σου. Όμως είναι πάρα πολλοί αυτοί που δημιουργούν λογαριασμούς και στη συνέχεια χάνουν τους κωδικούς τους ή δεν τσεκάρουν ποτέ το mail με το οποίο έχουν εγγραφεί.
Μια καλή επιλογή είναι να ρυθμίσεις το όνομα και το πακέτο φιλοξενίας να ανανεώνονται αυτόματα. Εάν το blog ή η ιστοσελίδα της επιχείρησης σου φιλοξενούνται στον ίδιο πάροχο για πολύ καιρό, μπορεί να έχεις έκπτωση εάν διαλέξεις την επιλογή της αυτόματης ανανέωσης. Εκτός από αυτό, με την αυτόματη ανανέωση θα κερδίσεις χρόνο και δε θα έχεις ένα έξτρα πράγμα στο μυαλό σου να σκεφτείς γνωρίζοντας ότι οι λογαριασμοί σου δε θα λήξουν χωρίς να το γνωρίζεις.
Αυτό το πρώτο tip είναι το πιο απλό αλλά είναι ουσιαστικά τα θεμέλια της ιστοσελίδας σου. Είναι ο τρόπος με τον οποίο το κοινό αλληλεπιδρά μαζί σου και η παρουσία της επιχείρησης στο διαδίκτυο.
#2. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕ ΤΟ ΛΟΓΟΤΥΠΟ ΣΟΥ ΚΑΙ ΤΟ BRAND ΣΟΥ
Η διατήρηση ενός ξεκάθαρου και συνεπούς brand, έχοντας υπόψη το κοινό στο οποίο θέλεις να απευθυνθείς, είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους για να παρουσιαστείς ως έμπιστος και αξιόπιστος επαγγελματίας, ειδικά στο διαδίκτυο. Για να ξεκινήσει η νέα χρονιά με το δεξί, κάνε ένα βήμα πίσω και αξιολόγησε το λογότυπο και το brand σου.
- Είναι το λογότυπο και το brand σου ενημερωμένα;
- Το λογότυπο, τα χρώματα και οι γραμματοσειρές δουλεύουν καλά;
- Ταιριάζουν με εσένα και την κατεύθυνση του blog/της επιχείρησης σου;
- Το λογότυπο σου μένει στη μνήμη και είναι οπτικά ελκυστικό;
- Τα στοιχεία που αντιπροσωπεύουν το brand σου έχουν απήχηση στο κοινό σου;
- Υπάρχει συνέπεια ανάμεσα στην ιστοσελίδα σου και στους λογαριασμούς σου στα social media;
Μετά την αξιολόγηση σου, θα πρέπει να είσαι περήφανος για το brand σου. Θα πρέπει να έχει απήχηση στο κοινό σου και να ταιριάζει με την προσωπικότητα της επιχείρησης σου.
Δεν ξέρεις πώς να αξιολογήσεις το λογότυπο και το brand σου;
Ρώτησε κάποιον να σου πει τη γνώμη του. Στείλε μου ένα email! Θα χαρώ πολύ να σου δώσω κάποιο feedback για το λογότυπο και το brand σου. Ρώτησε τους συνδρομητές του newsletter σου, ρώτησε επαγγελματίες σε ένα group στο Facebook ή σε κάποιο group στο οποίο συμμετέχεις.
(Προσπάθησε να αποφύγεις να ρωτήσεις κάποιο πολύ κοντινό σου πρόσωπο. Μπορεί να είναι λίγο προκατειλημμένοι στην άποψη τους ενώ ο βασικός λόγος όταν ζητάς μια δεύτερη γνώμη είναι για να πάρεις μια «ωμή» απάντηση. Θέλεις η ιστοσελίδα σου να είναι αποτελεσματική και δεν μπορείς να το πετύχεις εάν ρωτήσεις κάποιον που είναι πολύ κοντινός σου για να σου πει την αλήθεια ή δεν είναι καθόλου γνώστης του διαδικτύου).
Η ιστοσελίδα σου είναι το μεγαλύτερο προσόν της επιχείρησης σου και θα πρέπει να είναι η καλύτερη βιτρίνα του ποιος είσαι σαν brand και επιχείρηση. Μην αφήσεις την προσωπικότητα σου και το brand σου να ανακατευθούν με τα υπόλοιπα.
#3. ΕΙΝΑΙ Η ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΣΟΥ ΣΥΜΒΑΤΗ ΜΕ ΚΙΝΗΤΑ;
Το 2015, η Google έκανε τη συμβατότητα με τα κινητά έναν σημαντικό παράγοντα SEO. Οπότε βασικά, είναι πάρα πολύ σημαντικό. Εκτός από τις μηχανές αναζήτησης που «ρίχνουν» τις ιστοσελίδες που δεν είναι συμβατές με κινητά, το ίδιο κάνουν και οι χρήστες.
Όταν ψάχνεις στο Internet από το κινητό σου και ανοίξεις μια ιστοσελίδα που σε αναγκάζει να κάνεις ζουμ και να πηγαίνεις δεξιά-αριστερά για να διαβάσεις το περιεχόμενο, σε εκνευρίζει και την κλείνεις.
Ο συμβατός με κινητά σχεδιασμός επιτρέπει σε μια ιστοσελίδα να αλλάζει για να ανταποκρίνεται στην συσκευή στην οποία προβάλλεται, έτσι, με αυτόν τον τρόπο, ανεξάρτητα από το εάν κάποιος χρησιμοποιεί κινητό, tablet ή υπολογιστή, μπορεί πάντα να έχει μια λειτουργική εμπειρία.
Οι ιστοσελίδες που έχουν δημιουργηθεί σχετικά πρόσφατα συνήθως είναι σχεδιασμένες για να συμβαδίζουν με τα κινητά, ωστόσο δεν είναι δύσκολο να το τσεκάρει κανείς.
Ο πιο εύκολος τρόπος είναι να ανοίξεις την ιστοσελίδα σου από το κινητό ή το tablet σου και να δεις πώς εμφανίζεται, εάν αλλάζει μορφή και προσαρμόζεται στην οθόνη σου.
Ένας άλλος τρόπος είναι μέσω ενός Super Cool εργαλείου που δημιούργησε η Google και τσεκάρει τη συμβατότητα με κινητά μιας ιστοσελίδας. Βάζεις το url της ιστοσελίδας σου και σου εμφανίζει τα αποτελέσματα. Τσέκαρέ το!
#4. ΠΕΡΙΟΡΙΣΕ ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ BLOG ΣΟΥ
Πολλοί bloggers και ιδιοκτήτες επιχειρήσεων θέλουν οι ιστοσελίδες τους να απευθύνονται σε όλους. Σκέφτονται ότι «Εάν απευθυνθώ σε όλους, τότε θα αυξήσω τις πωλήσεις μου και τη συνολική ανάπτυξη του blog/επιχείρησης μου». Λάθος.
Δεν αρέσουν σε όλους τα ίδια πράγματα.
Μπορεί να πουλάς το καλύτερο κέικ του κόσμου αλλά πάντα υπάρχουν άνθρωποι που δεν τρώνε κέικ. (Καλά, ποιος δεν τρώει κέικ; Τέλος πάντων, ας συνεχίσουμε…).
Δεν μπορείς να απευθύνεσαι σε όλους.
Επιχειρήσεις, blogs και ιστοσελίδες που απευθύνονται σε όλους, καταλήγουν να μην απευθύνονται σε κανέναν.
Εάν θέλεις να βοηθήσεις την ιστοσελίδα σου να ξεχωρίσει στο διαδικτυακό κόσμο, πρέπει να περιορίσεις και να εστιάσεις στο κοινό και στους στόχους σου.
Επισκέψου την ιστοσελίδα σου.
Κοίταξέ την προσεκτικά.
Εάν υπήρχε ΕΝΑ πράγμα που θέλεις οι επισκέπτες σου να κάνουν όταν μπαίνουν στην ιστοσελίδα σου, ποιο θα ήταν αυτό; (Παραδείγματα: Να εγγραφούν σε μια λίστα email, να αγοράσουν ένα προϊόν, να μάθουν για τις υπηρεσίες σου, να παρακολουθήσουν ένα διαδικτυακό μάθημα, κτλ).
Αυτό το ΕΝΑ πράγμα θα πρέπει να είναι ο συνολικός στόχος της ιστοσελίδας σου.
Μόλις καθορίσεις αυτόν τον στόχο, μπορείς να ξεκινήσεις να ψάχνεις ΠΩΣ να κάνεις τους επισκέπτες σου να πραγματοποιήσουν αυτόν τον στόχο από το να περιηγηθούν απλά στην ιστοσελίδα σου.
Το να έχεις υψηλή επισκεψιμότητα δε σημαίνει τίποτα εάν οι επισκέπτες σου δεν πραγματοποιούν κάποιο στόχο. Θέλεις οι επισκέπτες σου να κάνουν μια ενέργεια. Τη σωστή ενέργεια. Και θέλεις αποτελέσματα.
Εάν η ιστοσελίδα σου δεν πιέζει τους επισκέπτες να πραγματοποιήσουν αυτόν τον ΕΝΑ στόχο, χρειάζεται να επαναξιολογήσεις τη διαδικασία και το περιεχόμενο σου.
Εκτός από τον πρωταρχικό στόχο της ιστοσελίδας σου, τι γίνεται με τους υπόλοιπους «στόχους ανάπτυξης»; Οι «στόχοι ανάπτυξης» είναι μετρήσεις που παρακολουθείς και στόχοι που θέτεις για να σε βοηθήσουν να καταλάβεις την πρόοδο της ιστοσελίδας σου.
Ρίξε μια ματιά στα Google Analytics της ιστοσελίδας σου για να καταλάβεις από πού έρχεται η περισσότερη επισκεψιμότητα, σε ποιον απευθύνθηκες περισσότερο (είναι αυτοί που περίμενες;), τι συσκευές χρησιμοποιούν περισσότερο οι επισκέπτες σου (είναι η ιστοσελίδα σου συμβατή με κινητά;), πόσο γρήγορη είναι η ιστοσελίδα σου, πόση ώρα μένουν οι επισκέπτες στην ιστοσελίδα σου, από ποια σελίδα φεύγουν κτλ.
Για τη νέα χρονιά, εστίασε στο να περιορίσεις τους «στόχους ανάπτυξης» για την ιστοσελίδα σου.
Αντί να πεις «Θέλω να αυξήσω την Επισκεψιμότητα», γίνε πιο συγκεκριμένος και πες «Θέλω να φτάσω τους 200 επισκέπτες από το Facebook στην ιστοσελίδα μου τον επόμενο μήνα».
Θέτοντας έναν πιο συγκεκριμένο στόχο για την ιστοσελίδα σου μπορεί να σε βοηθήσει να σχεδιάσεις μια στρατηγική για να φτάσεις αυτόν το στόχο.
Το κλειδί για να πραγματοποιήσεις τον πρωταρχικό στόχο της ιστοσελίδας σου και τους μικρότερους «στόχους ανάπτυξης» είναι να τους περιορίσεις, να γίνεις πιο συγκεκριμένος και να εστιάσεις περισσότερο.
#5. ΑΝΑΝΕΩΣΕ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΗΣ ΣΕΛΙΔΑ ΣΟΥ
Πολλοί άνθρωποι κολλάνε στο ότι ο μόνος τρόπος για νέο περιεχόμενο είναι το blog τους. Φυσικά και το blog είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να προσθέσεις αξία για τους αναγνώστες σου και να διαφημίσεις το brand σου, ωστόσο, μπορείς να χρησιμοποιήσεις ΟΛΟΚΛΗΡΗ την ιστοσελίδα για να αποκτήσεις συναρπαστικό περιεχόμενο.
Πώς; Δες μερικά παραδείγματα.
– Άλλαξε τις παλιές εικόνες με καινούριες.
– Βελτίωσε τις περιγραφές των προϊόντων σου.
– Πρόσθεσε αξιολογήσεις από ευχαριστημένους πελάτες που μιλούν για την επιχείρηση και τα προϊόντα σου.
– Πρόσθεσε περισσότερες και πιο συναρπαστικές πληροφορίες για εσένα και το brand σου στη σελίδα «Ποιοι Είμαστε», «Η εταιρία».
Ενημερώνοντας το περιεχόμενο σου και αλλάζοντας το για να παρουσιάζει καλύτερα το brand και την προσωπικότητα σου είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να χτίσεις την εμπιστοσύνη με το κοινό σου!
Τι είναι αυτό που κάνει την ιστοσελίδα σου να ξεχωρίσει; Η προσωπικότητα σου στο περιεχόμενο!
#6. ΕΛΕΓΞΕ ΓΙΑ LINKS ΠΟΥ ΔΕ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ
Όλο το διαδίκτυο βασίζεται σε links. Η σύνδεση μιας σελίδας με μια άλλη είναι ο τρόπος με τον οποίο παρέχουμε στους επισκέπτες της ιστοσελίδας μας περισσότερη πληροφορία και αξία.
Μερικές φορές η ιστοσελίδα, σελίδα ή εικόνα στην οποία «πηγαίνει» το link σου γίνεται μη διαθέσιμη ή διαγράφεται. Αυτό δημιουργεί στην ιστοσελίδα σου links που δε δουλεύουν (broken links στη γλώσσα του SEO).
Το να έχεις links που δε δουλεύουν είναι αρνητικό για διάφορους λόγους:
– Μπορεί να επηρεάσει τους χρήστες να μην πραγματοποιήσουν έναν στόχο.
– Χάνεις αξιοπιστία και εμπιστοσύνη από το κοινό σου.
– Είναι ενοχλητικό για το χρήστη.
– Επηρεάζει αρνητικά το SEO και την κατάταξη σου στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.
– Δίνει την εντύπωση ότι δε σε ενδιαφέρει να κρατήσεις την ιστοσελίδα σου ενημερωμένη.
Όταν έχεις άρθρα στο blog και σελίδες πολύ παλιές, πώς υποτίθεται ότι θα ελέγξεις ΟΛΑ τα links; Θα σου πάρει αιώνες!
Όχι ακριβώς. Εάν χρησιμοποιείς το WordPress, μπορείς να κατεβάσεις το Broken Link Checker plugin. Θα σου δείξει εάν υπάρχουν links που δε δουλεύουν στην ιστοσελίδα σου, ποια είναι αυτά και πώς να τα διορθώσεις. (Θυμήσου να απενεργοποιήσεις το plugin όταν δεν το χρησιμοποιείς γιατί μπορεί να πιάσει πολύ χώρο και να μειώσει την ταχύτητα της ιστοσελίδας σου!)
Εάν δεν χρησιμοποιείς το WordPress, πήγαινε στο BrokenLinkChecker.Com και θα σκανάρει την ιστοσελίδα σου για links που δε δουλεύουν δωρεάν.
Το να βρεις και να διορθώσεις τα links της ιστοσελίδας σου που δε δουλεύουν δεν απαιτεί τόσο πολύ χρόνο όσο φαντάζεσαι. Γι’ αυτό, βρες και διόρθωσε αυτά τα links πριν τα βρουν οι επισκέπτες σου και τα bots της Google!
#7. ΕΛΕΓΞΕ ΤΗΝ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ ΣΟΥ
Το 55% των επισκεπτών θα ξοδέψουν ΛΙΓΟΤΕΡΑ ΑΠΟ 15 δευτερόλεπτα στην ιστοσελίδα σου…. Ναι, 15 δευτερόλεπτα.
Θέλεις πραγματικά να ξοδέψεις αυτά τα 15 δευτερόλεπτα στη φόρτωση της ιστοσελίδας σου; Φυσικά και όχι! Είναι σαν να προσπαθεί κάποιος να έρθει στην επιχείρηση σου και να μπλοκάρεις την πόρτα.
Ο χρόνος φόρτωσης της ιστοσελίδας σου δεν επηρεάζει μόνο τους επισκέπτες και πιθανούς πελάτες σου, παίζει επίσης ρόλο και στην κατάταξη σου στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.
Η ταχύτητα της ιστοσελίδας είναι ένας από τους πιο γνωστούς παράγοντες κατάταξης της Google όσον αφορά το SEO.
Πόσο γρήγορη πρέπει να είναι η ιστοσελίδα σου; Όσο το δυνατόν περισσότερο. Όσο πιο αργή είναι, τόσο περισσότεροι χρήστες θα την εγκαταλείπουν. Ο κόσμος θέλει τις πληροφορίες του και τις θέλει τώρα.
Ποια είναι η ταχύτητα της ιστοσελίδας σου; Ας το τεστάρουμε.
Βάλε το url σου στο GTMetrix.Com. Είναι ένα δωρεάν εργαλείο που σκανάρει την ιστοσελίδα σου και σου δίνει μια αναφορά απόδοσης που δείχνει τι κάνει την ιστοσελίδα σου να αργεί και πώς μπορείς να το βελτιώσεις.
#8. ΒΕΛΤΙΩΣΕ ΤΙΣ ΕΙΚΟΝΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΓΡΑΦΙΚΑ ΣΟΥ
Ένας από τους βασικούς παράγοντες που καθυστερούν τις ιστοσελίδες είναι οι πολύ μεγάλες σε μέγεθος εικόνες.
Σκέψου την ιστοσελίδα σου. Πόσες εικόνες έχεις; Πιθανώς πολλές.
Έχεις εικόνες στην αρχική σου σελίδα, στη σελίδα που συστήνεις την εταιρία σου, στη σελίδα επικοινωνίας, στις σελίδες υπηρεσιών/προϊόντων, συν τα άρθρα του blog σου. Είναι πάρα πολλές εικόνες. Τώρα φαντάσου ότι κάθε μια από αυτές τις εικόνες είναι 10 φορές μεγαλύτερη από όσο χρειάζεται να είναι.
Γι’ αυτό καθυστερεί η ιστοσελίδα σου. Ο server δεν μπορεί να χειριστεί τη φόρτωση όλων αυτών των εικόνων σε σύντομο χρόνο.
Ποια είναι η καλύτερη πρακτική όταν θέλεις να βελτιώσεις τις εικόνες σου;
1. Σώσε τις εικόνες σου ακριβώς στο μέγεθος που σου χρειάζεται για την ιστοσελίδα σου. Εάν χρειάζεσαι ένα γραφικό στο sidebar, τα περισσότερα sidebars έχουν πλάτος μικρότερο από 400px, οπότε γιατί να φορτώσεις μια εικόνα με πλάτος 1200px; Όταν φορτώνεις μια εικόνα που είναι τόσο μεγάλη, κάνεις το WordPress ή τον browser να την μικρύνει για εσένα. Οπότε βασικά, κάνεις τον browser να κάνει διπλή δουλειά για κάθε εικόνα της σελίδας σου.
2. Χρησιμοποίησε την επιλογή «Save for Web».
3. Πάντα αποθήκευε την εικόνα ή το γραφικό στο σωστό format.
4. Ψάξε για ένα εργαλείο βελτίωσης εικόνων. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις ένα plugin του WordPress όπως το WP Smush ή ένα online εργαλείο όπως το Kraken. Τα εργαλεία αυτά συμπιέζουν την εικόνα έτσι ώστε να έχει το μικρότερο δυνατό μέγεθος.
Το συμπέρασμα είναι ότι η βελτίωση των εικόνων και των γραφικών μπορεί να απαιτήσει κάποιον έξτρα χρόνο αλλά είναι ένα από τα πιο σημαντικά πράγματα που μπορείς να κάνεις σε συνεχή βάση για να κάνεις την ιστοσελίδα σου να δουλεύει σωστά.
#9. ΒΕΛΤΙΩΣΕ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ ΣΟΥ
Σίγουρα το να ξεκινήσεις τη νέα χρονιά με χακαρισμένη ιστοσελίδα δεν είναι κάτι που θέλεις να σου τύχει. Μερικά πράγματα που μπορείς να υλοποιήσεις για να σε βοηθήσουν να βελτιώσεις την ασφάλεια της ιστοσελίδας σου είναι:
#1. Usernames + Passwords: Το login είναι συνήθως το πρώτο πράγμα που προσπαθεί να χακάρει κάποιος. Μην αφήνεις το username σου σαν «admin» – ειδικά στο WordPress. Είναι το πρώτο πράγμα που προσπαθούν να χακάρουν οι χάκερς και τα bots. Σκέψου κάτι δημιουργικό! Όσο για το password, προσπάθησε να χρησιμοποιήσεις μια μίξη από αριθμούς, γράμματα και επιτρεπόμενους χαρακτήρες.
#2. Άλλαξε το Password: Κάθε λίγους μήνες, άλλαξε τα passwords σου. Και προσπάθησε να χρησιμοποιείς διαφορετικά passwords για κάθε λογαριασμό σου. Εάν χρησιμοποιείς το ίδιο password για την ιστοσελίδα σου, το e-banking, το email σου κτλ, το μόνο που χρειάζεται ένας χάκερ είναι να βρει ένα password για να αποκτήσει πρόσβαση στα πάντα! Μην το κάνεις εύκολο γι’ αυτούς!
#3. Plugins Ασφάλειας: Εάν έχεις μια ιστοσελίδα σε WordPress, ψάξε για plugins όπως το WordFence ή το Sucuri. Είναι και τα δυο πολύ γνωστά και έχουν πολλές καλές κριτικές ως προς την απόδοση και την προστασία τους.
#4. Κάνε Update: Ας πούμε ότι κάποιος χάκαρε την ιστοσελίδα σου. Και τώρα; Το πρώτο πράγμα που θα σε ρωτήσει αυτός που έφτιαξε την ιστοσελίδα σου είναι «Έχεις backup;». Εάν δεν έχεις ένα backup της ιστοσελίδας σου, ίσως θα πρέπει να ξεκινήσεις από την αρχή. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις ένα plugin για να παίρνει αυτόματα backup, όπως το BackWPup.
#10. ΣΧΕΔΙΑΣΕ ΤΙΣ ΙΔΕΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΑΡΘΡΑ ΓΙΑ ΤΟ BLOG ΣΟΥ
Νέα χρονιά, νέο περιεχόμενο.
Ο σχεδιασμός περιεχομένου είναι ένα τεράστιο κομμάτι του content marketing. Το να έχεις ένα πλάνο περιεχομένου για το blog σου θα αφαιρέσει μεγάλο βάρος από τους ώμους σου. Κατέβασε ένα blog planner και ξεκίνα το σχεδιασμό!
Έχω ήδη ένα έτοιμο για εσένα που μπορείς να το κατεβάσεις δωρεάν εδώ!
Γράψε κάθε ιδέα που έχεις. Σκέψου το κοινό σου, τι τους ενδιαφέρει περισσότερο. Η καταγραφή των ιδεών σου θα σε βοηθήσει να σκεφτείς και νέες ιδέες!
Ξέμεινες από ιδέες;
Ψάξε στο Google για άτομα με ίδιο αντικείμενο με το δικό σου. Δες τα blogs τους και διάβασε τα σχόλια. Μπες σε groups στο Facebook και στο Pinterest. Βρες που έχει απορίες το κοινό στο οποίο στοχεύεις και δώσε τους λύσεις και απαντήσεις.
#11. ΣΚΕΨΟΥ ΤΑ ΣΩΣΤΑ ΚΕΥWORDS
Εάν μπορούσες να φανταστείς τον ιδανικό πελάτη ή αναγνώστη σου, τι θα πληκτρολογούσε στο Google για να σε βρει; Το να βρεις τη σωστή απάντηση γι’ αυτήν την ερώτηση είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να βρεις τις σωστές λέξεις-κλειδιά που πρέπει να χρησιμοποιήσεις.
– Σκέψου τι προϊόντα ή υπηρεσίες προσφέρεις;
– Γιατί σε επιλέγουν οι πελάτες και οι αναγνώστες σου;
– Έχεις φυσική διεύθυνση;
– Ποιο είναι το βασικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι πελάτες σου και θέλεις να τους επιλύσεις;
– Τι είδους περιεχόμενο έχει η ιστοσελίδα σου;
Τώρα κατέγραψε τις λέξεις-κλειδιά.
Πήγαινε στο Google και πληκτρολόγησε τις λέξεις-κλειδιά που σκέφτηκες. Τώρα, κάνε scroll down και δες τις άλλες «προτεινόμενες» φράσεις που παρέχει το Google στο τέλος της σελίδας.
Αυτά είναι χρήσιμα keywords και φράσεις που μπορείς να χρησιμοποιήσεις! Το Google προτείνει λέξεις και φράσεις κλειδιά που οι χρήστες αναζητούν σε σχέση με τη λέξη-κλειδί που πληκτρολόγησες.
Οπότε, ξεκινάς με ένα keyword και τώρα έχεις περίπου 5. Πόσο τέλειο είναι αυτό;
Κάντο αυτό μερικές φορές ακόμα και θα έχεις μια ολόκληρη λίστα από λέξεις και φράσεις κλειδιά για να δουλέψεις τη νέα χρονιά.
Μπορείς επίσης να δεις στο Google Analytics και στο Google Webmaster tools για να δεις ποιους όρους αναζήτησης χρησιμοποιούν ήδη οι χρήστες για να βρουν την ιστοσελίδα σου. Δημιούργησε άρθρα στο blog σου σχετικά με αυτά τα keywords.
#12. ΚΑΝΕ ΕΝΑΝ ΕΛΕΓΧΟ SEO
Πόσο seo-friendly είναι η ιστοσελίδα σου; Ας το ελέγξουμε!
Ένας τυπικός έλεγχος SEO είναι σημαντικός για να βρεις την απόδοση της ιστοσελίδας σου στις μηχανές αναζήτησης. Χρησιμοποίησε την ακόλουθη γρήγορη λίστα για να βεβαιωθείς ότι η ιστοσελίδα σου είναι seo-friendly.
1. Έχεις sitemap για την ιστοσελίδα σου; Πήγαινε στο www.yourdomainname.com/sitemap_index.xml — Θα πρέπει να σου εμφανίσει μια σελίδα με κώδικα.
2. Έχεις ένα αρχείο robots.txt για την ιστοσελίδα σου; Πήγαινε στο www.yourdomainname.com/robots.txt — Βεβαιώσου ότι υπάρχει το αρχείο και δεν έχεις απενεργοποιήσει σημαντικές σελίδες.
3. Μήπως έχεις σελίδες που καταλήγουν σε 404; Κατέβασε το “Broken Link Checker” plugin για το WordPress. Εάν δε χρησιμοποιείς το WordPress, πήγαινε στο BrokenLinkChecker.com.
4. Είναι το url σου SEO friendly; Μοιάζει με μια περίεργη ακολουθία από αριθμούς, λέξεις και χαρακτήρες;
5. Πόσο γρήγορη είναι η ιστοσελίδα σου; Βάλε την ιστοσελίδα σου σε ένα εργαλείο ελέγχου ταχύτητας όπως το GTMetrix ή το Google Page Insights.
6. Συνδέεις τις σελίδες σου με τα άρθρα σου; Οι εσωτερικοί σύνδεσμοι βοηθούν τα bots των μηχανών αναζήτησης να κατατάξουν καλύτερα την ιστοσελίδα σου.
7. Είναι η ιστοσελίδα σου συμβατή με κινητά; Βάλε την ιστοσελίδα σου σε ένα εργαλείο που ελέγχει την συμβατότητα με κινητά όπως αυτό της Google που ανέφερα πιο πάνω και τσέκαρε πάλι εάν η ιστοσελίδα σου είναι mobile-friendly!
8. Έχεις social media κουμπιά για εύκολη κοινοποίηση; Εάν οι επισκέπτες της ιστοσελίδας σου θέλουν να μοιραστούν το περιεχόμενο σου, μην το κάνεις δύσκολο γι’ αυτούς!
Κάνε έναν δωρεάν έλεγχο SEO της ιστοσελίδας σου! Δες αυτά τα δύο δωρεάν εργαλεία: SEOptimer και Zadro Web. Παρέχουν μια γρήγορη ανάλυση για την ιστοσελίδα σου και σου προτείνουν λύσεις για να βελτιώσεις το SEO σου.
KAI ΟΡΙΣΤΕ! ΚΑΛΥΨΑΜΕ ΑΡΚΕΤΑ!
Πώς νιώθεις που έχεις την ιστοσελίδα σου έτοιμη για τη νέα χρονιά; Μάλλον τέλεια!
Έχεις ερωτήσεις; Νομίζεις ότι η ιστοσελίδα σου δεν είναι ακριβώς όπως την έχεις φανταστεί; Θέλεις έναν επαγγελματικό έλεγχο SEO; Επικοινώνησε μαζί μου!
Στείλε μου email για να συζητήσουμε τη βελτίωση της ιστοσελίδας σου και της συνολικής σου παρουσίας στο διαδίκτυο!