Υπάρχουν αρκετοί τρόποι με τους οποίους μπορείς να προωθήσεις την επιχείρηση σου, αλλά ας ξεκινήσουμε με τους 5 πιο σημαντικούς. Θα έχεις ακούσει σίγουρα το SEO, το Social Media Marketing, το Blogging και το Email Marketing. Θα έχεις δει παλιότερα άρθρα σε αυτό εδώ το blog που έχουμε αναφερθεί σε αυτούς τους τρόπους. Δες παρακάτω για λεπτομέρειες και πιο αναλυτικές οδηγίες για να καταλάβεις τι πρέπει να κάνεις!
Πριν ξεκινήσεις να διαφημίζεις την ιστοσελίδα σου, υπάρχουν 2 πράγματα που πρέπει να κάνεις:
Πρώτα, εγκατέστησε τα Google Analytics – μια δωρεάν υπηρεσία από τη Google. Σου παρέχει λεπτομερείς πληροφορίες για τα άτομα που επισκέπτονται την ιστοσελίδα σου και στατιστικές μετρήσεις όπως, ποιες σελίδες έχουν τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα, ποια προϊόντα αγοράζουν περισσότερο οι πελάτες σου και με ποιες λέξεις αναζητούν την ιστοσελίδα σου στο Google.
Δεύτερον, ρύθμισε το Google Search Console (πρώην Google Webmaster Tools), το δωρεάν toolkit του Google που μπορεί να σε βοηθήσει να βελτιώσεις την ιστοσελίδα σου για τις μηχανές αναζήτησης. Σου παρέχει πληροφορίες όπως, ποιες λέξεις-κλειδιά (keywords) χρησιμοποιείς και ποιες άλλες ιστοσελίδες έχουν links προς την ιστοσελίδα σου.
Αφού κάνεις αυτά τα δυο βήματα, μπορείς να ξεκινήσεις την προώθηση της ιστοσελίδας σου στο διαδίκτυο!
ΜΕΘΟΔΟΣ 1: SEO (SEARCH ENGINE OPTIMIZATION)
Κάνε την ιστοσελίδα σου ιδανική για την αναζήτηση του Google. Βεβαιώσου ότι είναι εύκολο για τις μηχανές αναζήτησης να καταλάβουν το περιεχόμενο σου. Δούλεψε αρκετά για να βρεις άλλες ιστοσελίδες που θα αναφέρουν την επιχείρηση σου και θα έχουν link προς την ιστοσελίδα σου. Με μερικά απλά tips SEO, η μικρή επιχείρηση σου μπορεί να εμφανιστεί αρκετά ψηλά στις μηχανές αναζήτησης, αυξάνοντας την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας σου.
Ποιον Χρειάζεσαι για να σε Βοηθήσει:
- SEO Specialist – γνωρίζει τις τεχνικές του SEO και πώς να χρησιμοποιήσει τις στρατηγικές SEO εντός και εκτός ιστοσελίδας (on-page και off-page SEO) για να βοηθήσει την επιχείρηση σου να «ανέβει» στις μηχανές αναζήτησης.
Εάν προτιμάς να το κάνεις μόνος σου… δες μερικά tips για να σε βοηθήσουν:
Βασικά Tips για να Κάνεις την Ιστοσελίδα σου Google-Friendly:
1. Ρύθμισε το url του domain σου – πλέον, ο κόσμος δεν πληκτρολογεί το “www” στο domain, απλά χρησιμοποιούν τη διεύθυνση, π.χ. agkous.gr αντί για www.agkous.gr. Ο πάροχος του domain σου σου επιτρέπει να ρυθμίσεις ποια εκδοχή προτιμάς.
2. Χρησιμοποίησε λέξεις-κλειδιά (keywords) στο περιεχόμενο σου (αλλά μην το παρακάνεις) – γράψε το περιεχόμενο σου φυσικά και μην επαναλαμβάνεις τις ίδιες λέξεις-κλειδιά. Χρησιμοποίησε λέξεις που σχετίζονται με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σου.
3. Εγκατέστησε το Yoast SEO WordPress plugin – είναι το πιο δημοφιλές plugin για SEO για ιστοσελίδες WordPress που σε βοηθάει να βελτιώσεις εύκολα το περιεχόμενο σου για τις μηχανές αναζήτησης, προσθέτοντας τίτλους και περιγραφές που είναι κατάλληλες για το SEO και όχι μόνο.
4. Προσάρμοσε τη δομή των links σου – κάνε τα URLs σου μικρά, «όμορφα» και ευκολομνημόνευτα αλλάζοντας τη δομή των links, για παράδειγμα, χρησιμοποίησε μια σύντομη εκδοχή του τίτλου του άρθρου σου.
5. Δημιούργησε ένα Sitemap για να το υποβάλλεις στο Google – το sitemap βοηθάει τις μηχανές αναζήτησης να καταλάβουν καλύτερα την ιστοσελίδα σου για να συμπεριλάβουν τις σελίδες σου στα αποτελέσματα τους.
6. Πρόσθεσε την ετικέτα ALT στις εικόνες σου – βοήθησε το Google να καταλάβει τις εικόνες σου προσθέτοντας μια περιγραφή για την εικόνα στην Ετικέτα ALT.
7. Πρόσθεσε links σε άλλες ιστοσελίδες και στο παλιότερο περιεχόμενο σου – οι εξωτερικοί σύνδεσμοι βελτιώνουν την εγκυρότητα της ιστοσελίδας σου και κάνουν αντιληπτό το θέμα της βοηθώντας τη να εμφανιστεί πιο ψηλά στα αποτελέσματα αναζήτησης. Οι εσωτερικοί σύνδεσμοι, δηλαδή οι σύνδεσμοι που ανακατευθύνουν το χρήστη σε άλλες σελίδες της ιστοσελίδας σου, βοηθούν τις μηχανές αναζήτησης να καταλάβουν καλύτερα το περιεχόμενο σου.
8. Κάνε την ιστοσελίδα σου να φορτώνει πιο γρήγορα – χρησιμοποίησε ένα caching plugin για το WordPress σου, π.χ. το W3 Total Cache, και μείωσε το μέγεθος των εικόνων σου.
9. Ξεκίνα ένα Blog – με αυτόν τον τρόπο θα ανανεώνεις το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σου με σχετικό και χρήσιμο περιεχόμενο. Οι μηχανές αναζήτησης ευνοούν τις ενημερωμένες ιστοσελίδες (διάβασε κι άλλα για το blog στη συνέχεια του άρθρου).
ΜΕΘΟΔΟΣ 2: SOCIAL MEDIA MARKETING
Ρύθμισε τους λογαριασμούς σου στα social media και ξεκίνα να «χτίζεις» τη διαδικτυακή σου παρουσία. Τα social media σου προσφέρουν περίπου το 1/3 της συνολικής επισκεψιμότητας σου, οπότε δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η επιχείρηση σου θα πρέπει να τα χρησιμοποιεί!
Επιπλέον, το κοινό σου είναι στα social media αυτήν τη στιγμή. Έχεις την ευκαιρία να αυξήσεις την επισκεψιμότητα σου και να προωθήσεις την ιστοσελίδα σου σε χιλιάδες νέους ανθρώπους.
Για να ξεκινήσεις, δημιούργησε επαγγελματικούς λογαριασμούς στο Twitter, στο LinkedIn και στο Facebook. Εάν πουλάς ή προωθείς προϊόντα, θα χρειαστείς λογαριασμό και στο Instagram και στο Pinterest.
Ποιον Χρειάζεσαι για να σε Βοηθήσει:
- Social Media Marketing Strategist – θα γράψει ένα πλάνο για τα social media για την επιχείρηση σου και θα σε βοηθήσει να καθιερώσεις τη διαδικτυακή σου παρουσία.
- Social Media Manager – θα ελέγξει και θα αξιολογήσει την παρουσία σου στα social media και θα κρατάει ενημερωμένα τα προφίλ σου με χρήσιμο και ενδιαφέρον περιεχόμενο για τους fans σου.
Μερικά Tips για το Social Media Marketing:
1. Πρόσθεσε κουμπιά για εύκολη κοινοποίηση των άρθρων σου στα social media σε αρκετά εμφανές σημείο στην ιστοσελίδα σου. Θα μπορούσε να είναι στο sidebar ή στο τέλος του άρθρου. Εγώ χρησιμοποιώ το SumoMe που εμφανίζει τα κουμπιά των social media στα αριστερά της σελίδας. Στο κινητό, τα εμφανίζει στο τέλος του άρθρου. Και στις δυο περιπτώσεις τα κουμπιά ακολουθούν τον αναγνώστη καθώς κάνει scroll στη σελίδα μέχρι το τέλος του άρθρου, δίνοντας του τη δυνατότητα να κάνει share όποια στιγμή θέλει.
2. Πρόσθεσε εικόνες έτοιμες για τα social media – κάθε social media έχει το δικό του κατάλληλο μέγεθος εικόνας, έτσι ώστε οι εικόνες να φαίνονται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Δημιούργησε διαφορετικές εικόνες για κάθε social media για να φαίνονται καλύτερα!
3. Όταν μοιράζεσαι το περιεχόμενο σου στα social media…
– Δημιούργησε μια εισαγωγή που θα «τραβήξει» το ενδιαφέρον των αναγνωστών.
– Χρησιμοποίησε σχετικά hashtags.
– Χρησιμοποίησε εργαλεία διαχείρισης των social media για να προγραμματίσεις τα άρθρα σου. Εγώ χρησιμοποιώ το Hootsuite, που μαζί με το Buffer, είναι από τα πιο δημοφιλή.
– Κάθε κοινωνικό δίκτυο έχει διαφορετικές ώρες όπου η δραστηριότητα των χρηστών του είναι η υψηλότερη. Aνακάλυψε τις καλύτερες ώρες για να κάνεις ανάρτηση στα social media.
4. Γίνε Κοινωνικός!
– Βρες το κοινό σου στα social media και πρόσθεσε άτομα που ίσως να ενδιαφέρονται για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σου.
– Μπες σε σχετικά groups στο Facebook και στο Pinterest.
– Αλληλεπίδρασε με τους followers σου και κάνε ερωτήσεις για να ξεκινήσεις μια συζήτηση και να γνωρίσεις καλύτερα το κοινό σου.
– Μοιράσου το περιεχόμενο άλλων. Εάν είσαι στο twitter κάνε @mention.
– Σχολίασε σε blogs άλλων. Βεβαιώσου πως γράφεις χρήσιμα σχόλια σε δημοφιλή άρθρα άλλων blogs. Με αυτόν τον τρόπο, ο κόσμος θα αναγνωρίσει την εμπειρία που έχεις στη δουλειά σου με βάση τα σχόλια και οι άλλοι bloggers θα σε γνωρίσουν και θα σε ακολουθήσουν. Plus, θα κερδίσεις ένα επιπλέον link που θα οδηγεί στην ιστοσελίδα σου, γεγονός που θα σε βοηθήσει να αποκτήσεις επισκεψιμότητα.
5. Τρέξε ένα διαγωνισμό και μοίρασε δωρεάν προϊόντα ή υπηρεσίες για να κερδίσεις την προσοχή για την ιστοσελίδα σου και να προσελκύσεις μεγαλύτερο κοινό.
ΜΕΘΟΔΟΣ 3: BLOGGING
Με τη δημιουργία blog, αυξάνεις τη γνώση του κόσμου για το brand σου, εδραιώνεις την αξιοπιστία σου και δείχνεις την εξειδίκευση σου στον τομέα σου.
Ποιον Χρειάζεσαι για να σε Βοηθήσει:
- Συγγραφέα Περιεχόμενου – εάν θεωρείς ότι δεν είσαι καλός στο γράψιμο, μπορείς να προσλάβεις freelancer συγγραφείς που θα σε βοηθήσουν παρέχοντας σου άρθρα για το blog σου σε εβδομαδιαία βάση που ακολουθούν τις τεχνικές SEO και προσελκύουν μεγαλύτερο κοινό στα social media.
- Designer για Social Media – συνεργάσου με κάποιον που μπορεί να σχεδιάσει ελκυστικές εικόνες για τα social media που θα σε βοηθήσουν να κάνεις γνωστό το brand σου.
Tips για Αποτελεσματικό Blogging:
– Γράψε χρήσιμο περιεχόμενο τακτικά, μια ή δυο φορές την εβδομάδα για να βελτιώσεις τη θέση σου στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης και να αυξήσεις την επισκεψιμότητα από τα social media.
– Πρόσθεσε ελκυστικές εικόνες και συμπεριέλαβε το λογότυπο σου, προσπαθώντας να αποφύγεις εικόνες που υπάρχουν στο διαδίκτυο και τις χρησιμοποιούν όλοι.
– Ακολούθησε όλες τις τεχνικές SEO για να εξασφαλίσεις μεγαλύτερη επισκεψιμότητα.
ΜΕΘΟΔΟΣ 4: EMAIL MARKETING
Διατήρησε επαφές με τους πελάτες σου και γνωστοποίησε τις ενέργειες marketing που χρησιμοποιείς μέσω μιας λίστας email για τη μικρή σου επιχείρηση. To Email Marketing είναι αποτελεσματικό όταν έχεις ένα νέο προϊόν ή έχεις εκπτώσεις και προσφορές γιατί έτσι οι πελάτες σου το μαθαίνουν πρώτοι από όλους. Αυτό δημιουργεί αποκλειστική σχέση με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σου.
Tips για να συλλέξεις Emails Εύκολα:
– Χρησιμοποίησε μια υπηρεσία για newsletter. Εγώ χρησιμοποιώ το MailChimp που μπορείς να στείλεις δωρεάν μέχρι και 12000 emails το μήνα!
– Εγκατέστησε μια φόρμα εγγραφής στο newsletter σου σε κάποιο εμφανές σημείο στην ιστοσελίδα σου. Στη δική μου ιστοσελίδα, εμφανίζεται στην κάτω δεξιά γωνία ένα παράθυρο που προτείνει στους χρήστες να εγγραφούν στο newsletter μου. Έχω χρησιμοποιήσει δωρεάν το SumoMe, που το έχω συνδέσει με το λογαριασμό μου στο MailChimp και όταν γραφτεί κάποιος, προστίθεται αυτόματα στη λίστα των συνδρομητών μου και είναι έτοιμος να λάβει τα επόμενα newsletters μου! Επιπλέον, στο τέλος κάθε σελίδας, υπάρχει ξανά η φόρμα εγγραφής στο newsletter, όπως επίσης και στο τέλος κάθε άρθρου.
– Για να πείσεις περισσότερους επισκέπτες να σου δώσουν το email τους μπορείς μαζί με την εγγραφή να τους προσφέρεις εκπτώσεις ή κουπόνια. Είναι η πιο αποτελεσματική μέθοδος για να μαζέψεις emails εύκολα!
Tips για Αποτελεσματικό Email Marketing:
– Κάνε εύκολη την εγγραφή προσθέτοντας τη φόρμα εγγραφής σε πολλά σημεία στην ιστοσελίδα σου: στο τέλος κάθε άρθρου, στη σελίδα σου στο Facebook, στο sidebar και σε pop-up παράθυρο στην αρχική σελίδα.
– Στέλνε συχνά emails για να μην σε ξεχνούν οι συνδρομητές σου διατηρώντας ένα ημερολόγιο δημοσιεύσεων.
– Δώσε τη δυνατότητα κοινοποίησης, προσθέτοντας κουμπιά από τα social media στο τέλος των newsletters σου. Επίσης, πρέπει να υπάρχει πάντα ένα link στη web εκδοχή του newsletter σου (είναι το View in browser που υπάρχει συνήθως στην αρχή των newsletters που λαμβάνουμε). Με αυτόν τον τρόπο, είναι πιο εύκολο να το διαβάσει και να το κοινοποιήσει κάποιος.
– Πρόσθεσε το brand σου στα emails σου, συμπεριλαμβάνοντας το λογότυπο σου και τα χρώματα της εταιρίας σου. Αυτό θα βοηθήσει να υπάρχει συνοχή σε όλες τις πλατφόρμες και θα βοηθήσει τους συνδρομητές σου να αναγνωρίζουν τα emails σου.
– Μη στέλνεις spam, αλλά χρήσιμα emails με περιεχόμενο που θέλουν να δουν οι αναγνώστες σου. Μπορείς να χωρίσεις τη λίστα των emails σου σε groups ανάλογα με τις προτιμήσεις των συνδρομητών σου, π.χ. άντρες-γυναίκες, ηλικία, κτλ.
ΜΕΘΟΔΟΣ 5: ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕ ΤΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ ΣΟΥ ΣΕ ΤΟΠΙΚΕΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ
Υ.Γ.: Προσπέρασε αυτήν τη μέθοδο εάν δεν έχεις κατάστημα με φυσική διεύθυνση.
Δημοσιεύοντας τη διεύθυνση της ιστοσελίδας της επιχείρησης σου σε ένα διαδικτυακό κατάλογο μπορεί να σε βοηθήσει να αυξήσεις την επισκεψιμότητα σου και είναι τέλεια πηγή για νέους επισκέπτες. Οι πελάτες μπορούν να δουν αξιολογήσεις των προϊόντων και των υπηρεσιών σου βοηθώντας σε να χτίσεις τη φήμη της επιχείρησης σου.
Γράψου στο Google My Business και ξεκίνα να προσελκύεις νέους πελάτες στην ιστοσελίδα σου.
Μπορείς πάντα να επικοινωνήσεις μαζί μου για να σε βοηθήσω να προωθήσεις την επιχείρηση σου στο διαδίκτυο! Επικοινώνησε μαζί μου στο ak@agkous.gr!
Ενθουσιάστηκες; Η ιστοσελίδα σου είναι και επισήμως έτοιμη να δεχτεί νέους επισκέπτες! Καλή επιτυχία και μοιράσου μαζί μας την εμπειρία σου στα σχόλια παρακάτω.