
Σχεδόν όλοι οι επιχειρηματίες που έχουν ένα φυσικό κατάστημα, πριν αποφασίσουν να δημιουργήσουν ένα e-shop για το κατάστημα τους, φτιάχνουν σίγουρα μια επαγγελματική σελίδα στο Facebook για να προωθήσουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους.
Ωστόσο, οι «ειδικοί» του Facebook marketing και τα blogs τις περισσότερες φορές δίνουν συμβουλές που εφαρμόζονται κυρίως στις online επιχειρήσεις και όχι στα φυσικά καταστήματα.
Ας δούμε τι γίνεται στην πραγματική ζωή!
Σε αυτό το άρθρο θα προσπαθήσουμε να δούμε μερικά απλά πράγματα που μπορούν να εφαρμοστούν στο Facebook για όλες τις επιχειρήσεις που δεν έχουν e-shop αλλά το κατάστημα τους «ζει» στον πραγματικό κόσμο.
Αναφέρομαι στις σελίδες στο Facebook μικρών επιχειρήσεων που απευθύνονται κυρίως στους τοπικούς πελάτες που ζουν κοντά στο κατάστημα τους.
Ας δούμε λοιπόν 7 τρόπους που μπορείς να χρησιμοποιήσεις στη σελίδα της τοπικής σου επιχείρησης στο Facebook για να αυξήσεις τις πωλήσεις.
#1. ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗ
Ο #1 στόχος σου όταν κάνεις ένα post στη σελίδα σου πρέπει να είναι να κεντρίσεις το ενδιαφέρον των followers σου και να τους κάνεις να αλληλεπιδράσουν με το post σου. Είναι ο όρος «engagement» που συναντάμε συνήθως στα άρθρα που αναφέρονται στο Facebook Marketing.
Εάν αποτύχεις σε αυτό το κομμάτι πιθανότατα θα αποτύχεις στην προσέλκυση πελατών από τη σελίδα σου. Προφανώς θέλεις να προωθήσεις τα προϊόντα σου και να κάνεις τους χρήστες να μπουν στην ιστοσελίδα σου – εάν υπάρχει.
Αλλά για να το πετύχεις αυτό χρειάζεσαι αισθητική, γνώσεις και φυσικά λίγη τύχη. Όπως έχουμε ξαναπεί σε παλιότερο άρθρο, ο κόσμος δε θέλει να βλέπει συνεχώς posts του τύπου «Αγόρασε τώρα», «Κάνε τώρα την αγορά σου», κτλ. Φυσικά και θέλουν να ενημερωθούν για τα προϊόντα σου τις περισσότερες φορές αλλά δε θέλουν να δουν 10 posts την ίδια ημέρα που να τους λένε να αγοράσουν τα προϊόντα σου!
Ξεκίνα κάνοντας posts με ενδιαφέρον περιεχόμενο που να περιλαμβάνει:
– Εικόνες
– Γεγονότα
– Ερωτήσεις
– Συμπλήρωση φράσεων
– Links σε ενδιαφέρονται και εμπνευσμένα άρθρα.
Κέρδισε την εμπιστοσύνη των followers σου και κάνε τους να μιλούν για τα posts σου. Μετά, έχοντας αναπτύξει μια σχέση μαζί τους, ανέβαζε εναλλάξ posts από τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σου.
Για παράδειγμα, μπορείς να κάνεις ένα post με μια παρόμοια φράση:
Κάνε “LIKE” εάν βρίσκεσαι σε απόσταση 10 χιλιομέτρων από το κατάστημά μας!
Να θυμάσαι ότι με τον τρόπο που λειτουργεί ο αλγόριθμος του Facebook, οι fans σου θα βλέπουν posts μόνο από τις σελίδες με τις οποίες αλληλεπιδρούν συχνά, δηλαδή κάνουν like, κλικ σε συνδέσμους, σχόλια κτλ.
Εάν όλα σου τα posts έχουν αποκλειστικά περιεχόμενα που αφορά την πώληση προϊόντων, κάποια στιγμή μοιραία η αλληλεπίδραση θα μειωθεί και θα είναι σαν να μιλάς στον εαυτό σου!
#2. ΔΕΙΞΕ ΤΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΣΟΥ
Αναφέρομαι εδώ σε τοπικές, μικρές επιχειρήσεις που έχουν «πραγματικά» προϊόντα. Η πρόταση για αγορά ενός προϊόντος έχει πολύ μεγάλη δύναμη στο Facebook, ειδικά με εικόνες που εγείρουν τις αισθήσεις των ανθρώπων.
Θα δείξω παράδειγμα, γιατί το βάρυνα λίγο !
Με περίπου 1100 fans στη σελίδα του, αυτό το post πήρε περισσότερα από 100 likes, δηλαδή σχεδόν το 10%, το νούμερο-κλειδί που είναι ο στόχος αλληλεπίδρασης για κάθε post – καθόλου άσχημα!
Το post αυτό δούλεψε καλά γιατί:
1. Χρησιμοποιήσαν μια πολύ όμορφη φωτογραφία του προϊόντος.
2. Συμπεριέλαβαν τις λεπτομέρειες του προϊόντος, δηλαδή από τι είναι φτιαγμένο.
3. Προτείνουν έναν ιδιαίτερο λόγο για να αγοράσει κάποιος αυτό το προϊόν.
Πείσε τους fans σου να επισκεφτούν το κατάστημα σου διαφημίζοντας τα προϊόντα σου με φωτογραφίες υψηλής ανάλυσης!
#3. ΚΕΡΔΙΣΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ LIKES
Για να αυξήσεις την αλληλεπίδραση των posts σου πρέπει να έχεις fans! Ναι, οκ, προφανώς… Άρα, χρειάζεται να αυξήσεις τα likes της σελίδας σου!
Πολλοί ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων κερδίζουν τα πρώτα γρήγορα likes προσκαλώντας τους φίλους και την οικογένεια τους να κάνουν like στη σελίδα τους είτε κάνοντας post το link της σελίδας τους στο προσωπικό τους προφίλ είτε προσκαλώντας τους μέσω της σελίδας.
Αυτό προφανώς και χρειάζεται, αρκεί η οικογένεια και οι φίλοι να είναι πιθανοί πελάτες που θα αλληλεπιδράσουν με τα posts σου. Διαφορετικά, δεν υπάρχει λόγος να κάνουν like στη σελίδα σου άτομα που δεν πρόκειται ποτέ να αλληλεπιδράσουν. Για να καταλάβεις, στην πραγματικότητα, το να έχεις τόσους πολλούς fans που δεν κάνουν ποτέ like στα posts σου μπορεί να βλάψει τη σελίδα σου μακροπρόθεσμα…
Διαχειρίζομαι σελίδες που δε θα πρότεινα ποτέ στους φίλους μου να κάνουν like για τον απλό λόγο ότι δεν είναι στο target group αυτών στους οποίους απευθύνεται η σελίδα!
Σαν μικρή, τοπική επιχείρηση, ο καλύτερος τρόπος για να αποκτήσεις likes είναι να δημιουργήσεις μια διαφήμιση για τη σελίδα σου. Έχω χρησιμοποιήσει τη διαφήμιση σε σελίδες τοπικών επιχειρήσεων και τα αποτελέσματα είναι τέλεια – και ως προς την αύξηση των likes αλλά και των πωλήσεων που σχετίζονται με αυτά τα likes.
Εφόσον μιλάμε για τοπικές επιχειρήσεις, προτείνω να στοχεύσεις σε κοινό που βρίσκεται περίπου 10 με 20 χιλιόμετρα από το κατάστημα σου. Δεν υπάρχει λόγος να εμφανίσεις τη διαφήμιση σε ολόκληρη τη χώρα αφού δεν είναι όλοι αυτοί πιθανοί πελάτες σου. Δηλαδή, εάν η επιχείρηση σου βρίσκεται στα Χανιά, θα στοχεύσεις τη διαφήμιση σου σε χρήστες του Facebook που ζουν στην Κρήτη, και όχι σε όλη την Ελλάδα!
Αυτό που πρέπει να λάβεις υπόψη σου εδώ είναι ότι η προεπιλεγμένη ρύθμιση της διαφήμισης αυτής είναι να τρέχει συνέχεια – οπότε εάν ορίσεις ένα budget 5€ την ημέρα θα τρέχει τη διαφήμιση μέχρι να του πεις να σταματήσει! Η συμβουλή μου είναι να το αφήσεις να τρέξει για 4 με 5 μέρες κάθε φορά, οπότε να μπορείς να κρίνεις εάν δουλεύει ή όχι και να κάνεις προσαρμογές εάν χρειάζεται.
#4. ΤΡΕΞΕ ΕΝΑΝ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ
Προσωπικά, λατρεύω τους διαγωνισμούς στις σελίδες του Facebook – ειδικά όταν αφορά τοπικές επιχειρήσεις. Στον κόσμο αρέσει πάρα πολύ να κερδίζει πράγματα και του αρέσει ακόμα περισσότερο όταν μπορεί να εξαργυρώσει το δώρο του κοντά στην περιοχή που μένει και άμεσα.
Πρόσεξε να προσθέσεις μια αξία στο δώρο σου, π.χ. «Κερδίστε δώρο αξίας 30€». Επίσης, το δώρο πρέπει να είναι ένα από τα καλύτερα προϊόντα σου οπότε ακόμα κι αν κάποιος δεν κερδίσει, να επισκεφτεί το κατάστημα σου για να το αγοράσει και να δει και τα υπόλοιπα προϊόντα σου!
#5. ΠΡΟΩΘΗΣΕ ΤΑ POSTS ΣΟΥ
Γενικά, δεν είμαι fan της προώθησης των posts. ΟΜΩΣ, σε ότι αφορά τις σελίδες τοπικών επιχειρήσεων δουλεύουν τέλεια!
Γιατί; Γιατί είναι απλό, φέρνει αποτελέσματα και είναι εύκολο να μετρήσεις αυτά τα αποτελέσματα.
Θα μπορούσες να κερδίσεις καλύτερα αποτελέσματα χρησιμοποιώντας το Facebook Ads Manager, την εφαρμογή του Facebook για τις διαφημίσεις; Ίσως.
Αλλά σαν ιδιοκτήτης μικρής επιχείρησης δε χρειάζεται να σπαταλήσεις χρόνο σε πιο πολύπλοκα πράγματα, όταν πιθανότατα να ξοδέψεις μόνο 20€ με 50€ σε μια διαφήμιση.
Η προώθηση ενός post είναι απλή. Κάτω από κάθε post σου θα δεις ένα link “Boost Post” – κάνε κλικ για να δεις τις ρυθμίσεις.
Εντάξει, υπάρχουν αρκετές επιλογές…
Μπορείς να διαλέξεις το κοινό σου με βάση άτομα που έχουν ήδη κάνει like στη σελίδα σου και τους φίλους σου ή με βάση συγκεκριμένα δημογραφικά στοιχεία. Εγώ συνήθως διαλέγω άτομα που μένουν στην ίδια πόλη με τη διεύθυνση της επιχείρησης και μετά διαλέγω ηλικία και φύλο.
Στη συνέχεια, διαλέγεις τα χρήματα που θέλεις να ξοδέψεις στη διαφήμιση. Και μετά κάνεις κλικ στο “Boost Post” και είναι έτοιμο!
Με αυτόν τον τρόπο, θα δημιουργηθεί ένα «χορηγούμενο post» στο timeline των ανθρώπων που στόχευσες ως κοινό σου που μοιάζει με ένα κανονικό post. Σίγουρα θα έχεις δει κάτι ανάλογο και στο δικό σου timeline!
#6. ΚΑΝΕ ΕΥΚΟΛΗ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στις παλιές εποχές του marketing, τι είχε κάθε αφίσα ή διαφήμιση στο ραδιόφωνο και την τηλεόραση; Αριθμό τηλεφώνου! Γιατί να υπάρχει διαφορά και με το internet; Οι πελάτες πάντα έχουν την ανάγκη να μπορούν να επικοινωνήσουν με μια επιχείρηση.
Υπάρχουν 2 τρόποι με τους οποίους οι πελάτες μπορούν να επικοινωνήσουν μαζί σου:
1. Facebook Messages
Βεβαιώσου ότι η επιλογή για τα μηνύματα στη σελίδα σου είναι ενεργοποιημένη έτσι ώστε ο κόσμος να μπορεί να σου στείλει ένα μήνυμα γρήγορα και εύκολα είτε από τον υπολογιστή είτε από το κινητό του.
Σε σελίδες τοπικών επιχειρήσεων, ο κόσμος ρωτάει πάρα πολύ συχνά για τιμές και γενικά πληροφορίες μέσω μηνυμάτων και μπορείς να κλείσεις και την αγορά απευθείας από το μήνυμα!
Οπότε τα μηνύματα είναι βασικό χαρακτηριστικό για τις τοπικές επιχειρήσεις. Ο κόσμος δεν ενδιαφέρεται για το email σου, θέλουν να σου στείλουν μήνυμα κατευθείαν στη σελίδα σου ή να σε πάρουν τηλέφωνο.
2. Αριθμός Τηλεφώνου
Σαν τοπική επιχείρηση, ΠΡΕΠΕΙ να βάλεις τον αριθμό τηλεφώνου σου στην ενότητα About/Πληροφορίες της σελίδας σου. Οπωσδήποτε. Θα μπορούσες να συμπεριλάβεις και τον αριθμό τηλεφώνου σου όταν δημιουργείς ένα post.
Θυμήσου ότι το 99% των fans σου βλέπουν τη σελίδα σου στα news feed τους – δε θα μπουν στη σελίδα σου. Οπότε, πρέπει να τους διευκολύνεις να σε καλέσουν από τα posts.
#7. ΤΡΕΞΕ ΜΙΑ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΤΟ FACEBOOK
Οι προσφορές του Facebook είναι ακόμα ένας αποτελεσματικός τρόπος για να αυξήσεις τις πωλήσεις σου μέσω Facebook. Είναι ένας τέλειος τρόπος να προσφέρεις μια έκπτωση ή μια προσφορά για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα στους fans σου και τους φίλους τους. Για να εξαργυρώσουν την προσφορά, θα χρειαστεί να έρθουν στο κατάστημα σου και συνεπώς να ξοδέψουν χρήματα!
Μπορείς να τρέξεις μια προσφορά απευθείας από τη δημιουργία post της σελίδας σου.

Κάνε κλικ στο “Offer, Event+” και έπειτα στο “Offer” για να φτιάξεις την προσφορά σου. Στο παράθυρο που θα εμφανιστεί υπάρχουν πάρα πολλές επιλογές για να διαλέξεις. Στα αριστερά, βλέπεις μια προεπισκόπηση της προσφοράς σου και στα δεξιά τις ρυθμίσεις της. Πρόσθεσε τίτλο, διάλεξε μια πρόσφατη φωτογραφία από τη σελίδα σου ή ανέβασε μια καινούρια, διάλεξε μια ημερομηνία έναρξης και λήξης της προσφοράς και το κοινό στο οποίο απευθύνεσαι και η προσφορά σου είναι έτοιμη!
Αυτό ήταν!

Εάν έχεις μια τοπική επιχείρηση, ελπίζω να σε έπεισα να ξεκινήσεις να χρησιμοποιείς το Facebook για να αυξήσεις τις πωλήσεις σου. Εφαρμόζοντας αυτές τις 7 απλές τεχνικές, θα βαδίσεις σωστά για να κάνεις την τοπική επιχείρηση σου πολύ δημοφιλή στην περιοχή σου. Αν νομίζεις ότι δεν μπορείς να τα καταφέρεις, μπορείς να Επικοινωνήσεις μαζί μου!
Έχεις ερωτήσεις ή άλλες αποδεδειγμένες τεχνικές να προτείνεις για τη χρήση του Facebook για τοπικές επιχειρήσεις; Μοιράσου τις εμπειρίες σου στα σχόλια παρακάτω.