Ο νέος κόσμος του marketing απαιτεί κυρίως οπτικό περιεχόμενο. Δεν είναι τυχαίο ότι τα πιο καινούρια και συνεχώς αυξανόμενα social networks, όπως το Pinterest, το Instagram και το Snapchat, εστιάζουν κυρίως στο οπτικό περιεχόμενο.
Πώς, λοιπόν, μπορείς να εκμεταλλευτείς αυτήν την τάση προς το οπτικό περιεχόμενο στα social media; Υλοποιώντας μια ισχυρή στρατηγική οπτικού branding!
Το οπτικό branding αναφέρεται στο πώς μοιάζει το περιεχόμενο σου στα social media, η εικόνα του προφίλ σου, το εξώφυλλο σου και κυρίως τα posts σου. Τα τέλεια οπτικά στοιχεία στα social media είναι σημαντικά γιατί ο ανθρώπινος εγκέφαλος είναι «ρυθμισμένος» να διαβάζει και να καταλαβαίνει τις εικόνες καλύτερα και γρηγορότερα από τις λέξεις. Επιπλέον, το οπτικό περιεχόμενο αυξάνει την αλληλεπίδραση στα social media (likes, shares, comments κ.τ.λ.). Σύμφωνα με έρευνες, οι εικόνες στο Facebook αποτελούν το 93% των posts με τη μεγαλύτερη αλληλεπίδραση σε σύγκριση με status updates, links ακόμα και βίντεο.
Τα καλά νέα είναι ότι τα τέσσερα πιο σημαντικά συστατικά της επιτυχίας στα social media είναι η συνέπεια στα χρώματα, στις γραμματοσειρές, στο στυλ των εικόνων και στο layout. Σε αυτό το άρθρο, θα σου εξηγήσω αυτά τα τέσσερα συστατικά και πώς τα χρησιμοποιούν γνωστά brands για να υλοποιήσουν τη δική τους στρατηγική social media.
Τα 4 Συστατικά της Επιτυχίας στα Social Media:
#1. ΣΥΝΕΠΕΙΑ ΣΤΑ ΧΡΩΜΑΤΑ.
Εάν κοιτάξεις τους επίσημους λογαριασμούς στα social media κάθε γνωστού brand, θα παρατηρήσεις ότι χρησιμοποιούν τα ίδια χρώματα ξανά και ξανά. Στο logo τους, στο κείμενο τους, ακόμα και στις εικόνες τους.
Πώς να το εφαρμόσεις
Διάλεξε από δύο έως τέσσερα χρώματα για να χρησιμοποιήσεις με συνέπεια σε όλα τα posts σου στα social media και σε όποια άλλη ενέργεια marketing εφαρμόζεις. Η χρήση των ίδιων χρωμάτων ξανά και ξανά θα βοηθήσει τους fans σου να εξοικειωθούν με το brand σου.
Για παράδειγμα, παρατήρησε πώς η Fix Hellas χρησιμοποιεί στα posts της στα social media το χαρακτηριστικό μπλε χρώμα στις εικόνες, στο κείμενο και στο λογότυπο της.
Η μελέτη της Ψυχολογίας των Χρωμάτων μπορεί επίσης να σε βοηθήσει να προκαλέσεις τα συναισθήματα που θέλεις να πάρεις από τους fans σου. Για παράδειγμα, πολλές εταιρίες τεχνολογίας, όπως το Facebook, το Twitter, η Dell, η HP, χρησιμοποιούν το μπλε χρώμα που συμβολίζει την εμπιστοσύνη, την εξυπνάδα και την πρόοδο. Το έντονο κόκκινο της Coca Cola συμβολίζει έντονα και δυνατά vibes.
Τα χρώματα που επιλέγεις αντικατοπτρίζουν τα χρώματα του brand σου. Εάν το brand σου είναι νεανικό, ίσως να σου αρέσουν περισσότερο τα φωτεινά χρώματα. Αντίθετα, τα pastel χρώματα λειτουργούν καλύτερα για brands που θέλουν να δείχνουν φιλόξενα και ευγενικά.
Όσοι έχουν ασχοληθεί με τη γραφιστική έστω και λίγο θα γνωρίζουν την έννοια των χρωμάτων και τους κωδικούς τους στους υπολογιστές ή αλλιώς δεκαεξαδικούς κωδικούς (“hex codes”). Για τους νέους: είναι μια πολύ σημαντική έννοια με την οποία πρέπει να εξοικειωθείτε. Ένας δεκαεξαδικός κωδικός είναι ένας κωδικός 6 ψηφίων που αποτελείται από αριθμούς από το 0 έως το 9 και γράμματα από το A έως το F και αναπαριστά μια συγκεκριμένη απόχρωση που μπορεί να αναγνωρίσει ο υπολογιστής. Για παράδειγμα, το ροζ χρώμα που χρησιμοποιώ στην ιστοσελίδα μου είναι ο κωδικός #DE5E60.
Το να γνωρίζεις και να χρησιμοποιείς τις ίδιες ακριβώς αποχρώσεις στο marketing σου, θα σε βοηθήσει να κάνεις το brand σου εύκολα αναγνωρίσιμο!
#2. ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΕΙΡΑ ΠΟΥ ΤΑΙΡΙΑΖΕΙ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ BRAND ΣΟΥ.
Όπως και η χρωματική παλέτα, έτσι και η επιλογή της γραμματοσειράς σου αντικατοπτρίζει την προσωπικότητα του brand σου. Θέλεις να διαλέξεις μια έντονη ή μια απλή γραμματοσειρά; Μια χαριτωμένη ή μια πιο κομψή;
Πρέπει να διαλέξεις περίπου τρεις γραμματοσειρές για το brand σου και να τις χρησιμοποιείς με συνέπεια σε όλα τα κείμενα σου: μια γραμματοσειρά για τους τίτλους, μια για τους υπότιτλους και μια για το απλό κείμενο.
Η γραμματοσειρά του τίτλου και των επικεφαλίδων σου πρέπει να είναι η μεγαλύτερη γραμματοσειρά των σχεδίων σου και αυτή που φανερώνει κυρίως την προσωπικότητα σου. Εάν θέλεις να χρησιμοποιήσεις μια γραμματοσειρά που μοιάζει με χειρόγραφη, τότε πρέπει να το κάνεις στον τίτλο σου. Αντίθετα, η γραμματοσειρά του υπότιτλου και του κυρίως κειμένου πρέπει να είναι απλή και ευανάγνωστη.
Για παράδειγμα, παρατήρησε πώς η διαφήμιση της Nike συνδυάζει μια έντονη στρογγυλή γραμματοσειρά (ο τύπος αυτός ονομάζεται sans serif) με μια πιο «παιχνιδιάρα» χειρόγραφη γραμματοσειρά (ο τύπος αυτός ονομάζεται script) για το tag “Just do it”.
#3. ΚΑΤΑΛΛΗΛΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ ΚΑΙ ΦΙΛΤΡΑ.
Επέλεξε εικόνες που έχουν ένα συνεπές μοτίβο. Ένα δωρεάν εργαλείο εικόνων που μου αρέσει και μπορείς να χρησιμοποιήσεις είναι το Canva, που αποτελεί ιδανική επιλογή για brands που αναζητούν δωρεάν φωτογραφίες και γραφικά για να χρησιμοποιήσουν. Μπορείς να αγοράζεις και κάποια με μικρό κόστος, εάν θέλεις. Εάν τραβάς τις δικές σου φωτογραφίες, βεβαιώσου ότι κρατάς ένα συνεπές θέμα σε όλες.
Ακόμα κι αν θέλεις να προωθήσεις το προσωπικό σου brand στα social media, μπορείς να το κάνεις και στο Instagram. Δες ένα ωραίο παράδειγμα, την Pinelopi, που χρησιμοποιεί σχεδόν σε όλες τις φωτογραφίες της ένα ανοιχτόχρωμο φόντο.Μια επίσης σημαντική πλευρά των εικόνων είναι τα φίλτρα που χρησιμοποιείς. Προσθέτουν συνέπεια στα γραφικά σου! Δες, για παράδειγμα, την Coca Cola, που χρησιμοποιεί ένα φίλτρο που μοιάζει με το φως του ήλιου για να τονίσει το προϊόν (παρατήρησε και τη συνέπεια στο χαρακτηριστικό κόκκινο χρώμα που λέγαμε στο #1).
Όπως και σε όλο το οπτικό σου περιεχόμενο, η συνέπεια είναι το κλειδί.
#4. SOCIAL MEDIA TEMPLATES ΓΙΑ ΝΑ ΕΠΙΤΑΧΥΝΕΙΣ ΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΟΥ DESIGN.
Έχεις ένα template για τα posts σου στα social media; Υπάρχει το logo σου σε κάθε εικόνα και στο ίδιο σημείο κάθε φορά που το χρησιμοποιείς; Φτιάξε έναν οδηγό στυλ για να σε βοηθήσει να σιγουρευτείς ότι όλα τα στοιχεία του brand σου βρίσκονται σε αρμονία.
Ένας αποτελεσματικός τρόπος για να δημιουργήσεις εύκολα social media guides είναι να δημιουργήσεις templates. Λάβε υπόψη σου ότι κάθε social media έχει διαφορετικές ιδανικές διαστάσεις, οπότε πρέπει να βεβαιωθείς ότι έχεις προσαρμόσει τα γραφικά σου σε αυτές τις διαστάσεις. Σε όλα όμως τα γραφικά πρέπει να κρατήσεις μια συνέπεια έτσι ώστε να καθιερώσεις το brand σου, δηλαδή πρέπει να κρατήσεις σταθερά τη θέση του λογότυπου, τα χρώματα και τις γραμματοσειρές.
ωΕάν σε δυσκολεύει αυτή η διαδικασία, μπορούμε να σχεδιάσουμε μαζί ένα Social Media Template για το brand σου και εσύ να αλλάζεις κάθε φορά μόνο το κείμενο! Επικοινώνησε μαζί μου για οποιαδήποτε διευκρίνιση ή βοήθεια!
Εάν το Canva σου φαίνεται δύσκολο, μπορείς να κάνεις απλά το βασικό, να προσθέτεις το λογότυπο σου σε κάθε φωτογραφία που ανεβάζεις στα social media. Πώς θα το κάνεις αυτό εύκολα και γρήγορα; Προτείνω να χρησιμοποιήσεις την εφαρμογή Brand Your Photo, που θα προσθέσει το λογότυπο σου σε κάθε φωτογραφία σου και θα σε βοηθήσει να προγραμματίσεις και τα μελλοντικά σου posts στο Facebook! <3
Έτοιμος να εφαρμόσεις όσα έμαθες;
Οι εικόνες, τα χρώματα, οι γραμματοσειρές και τα layouts είναι όλα τα στοιχεία ενός γραφικού σχεδίου που θα παίξουν τεράστιο ρόλο στο να κάνουν το brand σου να ξεχωρίσει. Εάν σκεφτείς ότι το 90% των πληροφοριών που διαβιβάζονται στον εγκέφαλο είναι οπτικές, δεν αποτελεί έκπληξη ότι οι άνθρωποι ανταποκρίνονται καλύτερα σε ένα καλό σχέδιο.
Σκέψου επίσης ότι όση ώρα διαβάζεις αυτό το άρθρο, περίπου 500.000 νέα posts έχουν ανέβει στο Twitter, 3 εκατομμύρια στο Facebook, 15.000 στο Instagram και πολλά, πολλά ακόμα στα υπόλοιπα social networks. Μη χάνεις καθόλου χρόνο!
Εφαρμόζεις κάποιο συγκεκριμένο στυλ στις φωτογραφίες που ανεβάζεις στα social media; Μοιράσου το μαζί μας στα σχόλια παρακάτω!