
Τις τελευταίες εβδομάδες, έγραψα Πώς να χτίσεις ένα ισχυρό Brand στα Social Media και τις 5 Ενέργειες που πρέπει να επιτυχημένη Online Επιχείρηση.
Σήμερα, θέλω να καταγράψω, με περισσότερη σαφήνεια, τις ενέργειες που πρέπει να κάνεις για να βρεις πελάτες μέσω social media και να κρατήσεις την επιχείρηση σου στην κορυφή!
Είναι γενικά πολύ ωραίο και διασκεδαστικό να μιλάμε για τους τρόπους που βρίσκουμε πελάτες μέσω social media, αλλά θέλω να σου δείξω ότι πραγματικά δουλεύει και πώς ακριβώς μπορείς να το κάνεις κι εσύ.
Αυτό το άρθρο είναι για όσους πιστεύουν ότι το marketing μέσω social media είναι μόνο για όσους πουλούν πραγματικά προϊόντα.
Είναι για αυτούς που τους αρέσει η ιδέα του social media marketing αλλά δεν ξέρουν τι ακριβώς πρέπει να κάνουν.
Είναι για εσένα που θέλεις να βρεις πελάτες και να βγεις από τα όρια της μικρής αγοράς που έχεις εγκλωβίσει την επιχείρηση σου.
Το βασικό είναι να σταματήσεις να σκέφτεσαι το marketing σαν μια βαρετή και αγχωτική διαδικασία και να ξεκινήσεις να σκέφτεσαι ότι, βασικά, είναι διασκεδαστικό!
Εάν θέλεις να δοκιμάσεις την ιδέα του social media marketing, διάβασε παρακάτω!
26 ΤΡΟΠΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΒΡΕΙΣ ΠΕΛΑΤΕΣ ΜΕΣΩ SOCIAL MEDIA
1. Αναζήτησε πιθανούς πελάτες που χρειάζονται τις υπηρεσίες σου χρησιμοποιώντας την μπάρα αναζήτησης. Γράψε την υπηρεσία σου και βρες ποιος χρήστης έχει κάνει tweet με κάτι σχετικό.
2. Ακολούθησε τρεις νέους πιθανούς πελάτες κάθε εβδομάδα και ξεκίνησε να χτίζεις μια σχέση μαζί τους. Κάνε retweet τα tweets τους, σχολίασε σε κάτι που γράφουν κτλ.
3. Ακολούθησε τρεις ανταγωνιστές σου κάθε εβδομάδα, πες τους γιατί θαυμάζεις κάτι που κάνουν και ξεκίνα μια σχέση που ίσως καταλήξει σε συνεργασία. Θα σου φέρει σίγουρα νέες ιδέες!
4. Μόλις αποκτήσεις πραγματικές σχέσεις με κάποιον (μέσω social media πάντα), στείλε τους ένα email και ρώτησε τους εάν θέλουν να συνομιλήσουν στο Skype μαζί σου για κάτι που ίσως τους απασχολεί και μπορείς να βοηθήσεις.
5. Πάρε μέρος σε συζητήσεις στο Twitter που αφορούν τη δουλειά σου, γνώρισε άλλους που ενδιαφέρονται για το ίδιο θέμα και δείξε τους τη γνώση και την εμπειρία σου πάνω σε αυτό. Τα Twitter chats δεν είναι μόνο για να μαθαίνεις από άλλους και να λύνεις τις απορίες σου, αλλά έχουν σαν στόχο κυρίως να συναντήσεις νέους ανθρώπους με νέες ιδέες.
6. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις το Twitter όχι μόνο για να βρεις νέους πελάτες, αλλά και για να τους κρατήσεις. Μόλις τελειώσετε μια συνεργασία με κάποιον follower σου, γράψε ένα tweet γι’ αυτό κάθε τόσο και μοιράσου το με τους followers σου.
7. Μην αγνοείς τα άτομα που κάνουν share τη δουλειά σου και κάνουν ερωτήσεις. Το Twitter έχει να κάνει με την αλληλεπίδραση. Γνώρισε νέους ανθρώπους. Δείξε τους ότι τους εκτιμάς. Θα εκπλαγείς πόσοι από τους πελάτες σου ξεκινούν σαν followers και αργότερα δουλεύουν μαζί σου επειδή σε εμπιστεύονται.
8. Πάρε μέρος σε groups στο Facebook που είναι γεμάτα με πιθανούς πελάτες. Το μυστικό είναι να μην πάρεις μέρος σε πάρα πολλά group, το μέγιστο σε τρία. Είναι κατά πολύ πιο ωφέλιμο να παίρνεις μέρος καθημερινά σε λιγότερα groups από το να παίρνεις μέρος αραιά και που σε περισσότερα. Θέλεις τα μέλη ενός group να σε θυμούνται σαν ειδικό στο αντικείμενο σου και αυτό δε θα συμβεί εάν σε βλέπουν σπάνια.
9. Πάρε μέρος σε groups στο Facebook που αποτελούνται από τους ανταγωνιστές σου. Η συνεργασία είναι πάνω από τον ανταγωνισμό! Οι ανταγωνιστές σου θα έχουν σίγουρα κάποια νέα ιδέα που συχνά τη μοιράζονται στα groups και δεν πρόκειται να την μοιραστούν μαζί σου εάν δε σε γνωρίζουν. Επιπλέον, είναι ωραίο να μιλάς σε άλλους που καταλαβαίνουν τη δουλειά σου και έχουν τις ίδιες εμπειρίες.
10. Δώσε δωρεάν συμβουλές. Το να μοιράζεσαι τη γνώση σου σε groups στο Facebook ή στην επαγγελματική σου σελίδα θα σε κάνει ειδικό στα μάτια των άλλων και θα έρθεις πρώτο στο μυαλό κάποιου που θα χρειαστεί να προσλάβει κάποιον με τα δικά σου προσόντα.
11. Βοήθησε ουσιαστικά όποιον χρειάζεται τις γνώσεις σου. Μην απαντάς απλά σε απορίες που γράφει κάποιος σε ένα group στο Facebook, αλλά στείλε του προσωπικό μήνυμα, μίλησε του μέσω Skype και ξεκίνα μια πιο ουσιαστική συζήτηση μαζί του.
12. Ξεκίνησε το δικό σου group στο Facebook. Τα groups στο Facebook είναι συχνά γεμάτα με πιθανούς πελάτες που θέλουν να δουλέψουν μαζί σου, μόλις καταλάβουν τις ικανότητες σου.
13. Ξεκίνησε μια διαφήμιση στο Facebook. Νομίζεις ότι οι διαφημίσεις στο Facebook είναι μόνο για όσους πουλούν προϊόντα; Φυσικά και όχι. Μπορείς να διαφημίσεις τις υπηρεσίες σου και, το πιο σημαντικό, τα οφέλη από τις υπηρεσίες σου! Το καλύτερο είναι ότι οι περισσότεροι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων υπηρεσιών δε χρησιμοποιούν τις διαφημίσεις του Facebook για να προωθήσουν τις υπηρεσίες του. Εάν χρησιμοποιήσεις σωστά αυτήν τη μέθοδο marketing, θα καταφέρεις να βρεις τους πελάτες που οι ανταγωνιστές σου δεν μπορούν.
14. Πάρε μέρος σε group boards και κάνε pin εκεί τις εικόνες του blog σου. Βεβαιώσου ότι όλα τα pins σου οδηγούν σε άρθρα στο blog σου που έχουν links στη σελίδα με τις υπηρεσίες σου.
15. Αύξησε τους followers σου. Προφανώς, όσο περισσότερους followers έχεις, τόσο μεγαλύτερες πιθανότητες έχεις να βρεις πελάτες από εκεί! Ακολούθησε αρκετούς followers με αντικείμενο σχετικό με το δικό σου, κάνε pin τις πιο ωραίες ιδέες σου και οι followers σου θα αυξηθούν.
16. Να είσαι ξεκάθαρος στο bio σου στο Pinterest σχετικά με το αντικείμενο σου και ποιους μπορείς να βοηθήσεις. Μη βάζεις απλά το link της ιστοσελίδας σου (https://agkous.gr), αλλά βάλε το link που οδηγεί στη σελίδα με τις υπηρεσίες σου (https://agkous.gr/internet-services).
17. Χρησιμοποίησε στα pins σου τα χρώματα και το λογότυπο της επιχείρησης σου έτσι ώστε να δείχνουν τέλεια και να υπάρχει συνέπεια με το brand σου. Ο σχεδιασμός των pins σου ίσως είναι το νούμερο 1 στοιχεία που θα κάνει έναν πιθανό πελάτη να κάνει κλικ για να δει την ιστοσελίδα σου.
18. Φτιάξε ένα δικό σου hashtag που να ταιριάζει με το αντικείμενο σου και πες στους χρήστες να το χρησιμοποιήσουν. Προσωπικά, έχω δημιουργήσει το hashtag #blogforbloggers. Κάθε φορά που ανεβάζω κάτι στο Instagram, αλλά και στα υπόλοιπα social media, χρησιμοποιώ αυτό το hashtag. Το έχω και στο bio μου στο Instagram! Χρησιμοποιώντας αυτό το hashtag, ο κόσμος μπορεί να σε βρει πιο εύκολα. Το κλειδί είναι να ΠΕΙΣ στον κόσμο πώς μπορούν να χρησιμοποιήσουν αυτό το hashtag. Για παράδειγμα, πες σε κάποιον πελάτη σου να βγάλει μια φωτογραφία με ένα screenshot της υπηρεσίας που αγόρασε από την ιστοσελίδα σου και να την ανεβάσει στο Instagram χρησιμοποιώντας αυτό το hashtag. Έτσι, οι followers του πελάτη σου θα μπορούν να δουν όλο το περιεχόμενο σου χρησιμοποιώντας αυτό το hashtag.
19. Δώσε αξία σε κάθε post. Δεν είναι αρκετό να πεις στον κόσμο για τις υπηρεσίες σου γιατί δεν τους ενδιαφέρει ιδιαίτερα, εκτός κι αν ψάχνουν συγκεκριμένα για εσένα. Γι’ αυτό, πρόσθεσε αξία σε ότι ανεβάζεις. Το περιεχόμενο σου πρέπει να είναι επιμορφωτικό, διασκεδαστικό, να εμπνέει και να κινητοποιεί τον κόσμο που θα το δει. Το είδος της αξίας που θα διαλέξεις βασίζεται στο αντικείμενο σου και στον κόσμο που προσπαθείς να προσελκύσεις. Δεν πρέπει απλά να προσελκύσεις τον ιδανικό follower, αλλά πρέπει και να τον κρατήσεις και, το κυριότερο, να τον μετατρέψεις σε πιθανό πελάτη.
20. Πρόσθεσε μια ενέργεια – call to action (CTA). Πρέπει να πεις στον κόσμο τι θέλεις να κάνει. Τι θέλεις να κάνει κάποιος μόλις μπει στο λογαριασμό σου στο Instagram; Μέσω του bio σου, είναι σημαντικό να χρησιμοποιήσεις το link της ιστοσελίδας σου ή της σελίδας των υπηρεσιών σου. Είναι το μόνο μέρος στο Instagram που μπορείς να χρησιμοποιήσεις ένα ενεργό link. Προτείνω να χρησιμοποιήσεις τη φράση «Κάνε κλικ στο link για …». Θυμήσου ότι ο κόσμος θέλει μια υπενθύμιση γι’ αυτό που θέλεις να κάνουν. Συμπεριέλαβε το CTA στην περιγραφή κάθε post σου. Γράψε κάτι του τύπου «κάνε tag ένα φίλο σου που χρειάζεται να το δει αυτό» ή «κάνε like στην εικόνα εάν συμφωνείς». Αυτό βοηθάει να προωθήσεις το λογαριασμό σου σε περισσότερα άτομα.
21. Κάνε tag άτομα ή brands. Όταν ανεβάζει ένα post, είναι σημαντικό να κάνεις tag άτομα ή brands που είναι στην εικόνα. Αυτό δείχνει στους followers σου με ποιους συνεργάζεσαι και κάνει τα πράγματα πιο εύκολα γι’ αυτούς, παρέχοντας έτσι μεγαλύτερη αξία στα posts σου.
22. Φτιάξε μια στρατηγική για τα hashtags. Τα hashtags είναι απλά. Είναι λέξεις ή φράσεις που κάνουν το περιεχόμενο σου εύκολο να βρεθεί από τον πελάτη που ψάχνει κάτι αντίστοιχο με το αντικείμενο σου. Συγκεκριμένα και στοχευμένα hashtags είναι καλύτερα για να προσελκύσεις τον ιδανικό follower για αρκετούς λόγους. Πρώτον, τα δημοφιλή hashtags όπως «love» και «happy» χρησιμοποιούνται τόσο συχνά που οι εικόνες μετακινούνται γρήγορα προς τα κάτω στο feed και είναι πολύ σπάνιο να τις δει κάποιος. Δεύτερον, ένα συγκεκριμένο hashtag είναι πιο πιθανό να το αναζητήσει κάποιο άτομο, ο ιδανικός σου πελάτης. Προτείνω να χρησιμοποιείς ένα group από hashtags που σχετίζονται με το αντικείμενο σου και την εικόνα του ιδανικού πελάτη σου.
23. Πρόσθεσε τοποθεσία στα posts σου. Εάν η επιχείρηση σου έχει μια φυσική τοποθεσία, χρειάζεται οπωσδήποτε να την προσθέτεις στα posts σου στο Instagram. Όταν βάζεις τοποθεσία σε ένα post, εμφανίζεται με όλες τις άλλες εικόνες της ίδιας τοποθεσίας. Επομένως, όταν κάποιος κάνει κλικ στην τοποθεσία, θα δει όλες τις εικόνες σου. Οι followers σου μπορούν μετά να βρουν στο χάρτη τη διεύθυνση σου κατευθείαν μέσω του Instagram και να πάρουν οδηγίες για να έρθουν στην τοποθεσία που βρίσκεσαι.
24. Κοινοποίησε τα posts σου στο Facebook και μετά κάνε tag άτομα από εκεί. Μέσω του application του Instagram, έχεις την επιλογή να κοινοποιήσεις το post σου σε άλλα social media. Για τη δική μου επιχείρηση, το πιο ωφέλιμο μέρος για να κοινοποιήσω τα posts μου είναι το Facebook. Μόλις κοινοποιήσω το post μου στο Facebook, κάνω tag εκεί τα άτομα που είναι στην εικόνα και προσθέτω links. Το post μου τότε κοινοποιείται και στη σελίδα των ατόμων που έχω κάνει tag και το βλέπουν όλοι οι φίλοι τους.
25. Χρησιμοποίησε ένα username που ταιριάζει με όλους τους υπόλοιπους λογαριασμούς σου στα social media. Πρέπει να υπάρχει συνέπεια στα usernames που χρησιμοποιείς σε όλα τα social media έτσι ώστε να μπορεί κάποιος να σε ψάξει εύκολα. Λάβε υπόψη σου ότι το username σου πρέπει να είναι μικρό για να μπορεί εύκολα κάποιος να το πληκτρολογήσει και προσπάθησε να μη χρησιμοποιήσεις παύλες. Το ονοματεπώνυμο σου ή το όνομα της επιχείρησης σου είναι συνήθως η καλύτερη επιλογή.
26. Στείλε προσωπικά μηνύματα. Μπορείς να στείλεις ένα προσωπικό μήνυμα με μια φωτογραφία σε ένα άτομα ή σε ένα group ατόμων (έως 15 άτομα). Μερικές ιδέες που είναι σούπερ επιτυχημένες είναι να στείλεις ένα αποκλειστικό κουπόνι έκπτωσης ή ένα link για δωρεάν λήψη ενός αρχείου που θα κάνει τον κόσμο να σου δώσει το email του ή απλά να πεις ευχαριστώ για το follow.
Οκ, ήταν πολλές οι πληροφορίες…
Ξέρω ότι είναι πολλές πληροφορίες, αλλά σκέψου ότι αυτοί είναι μόνο ΜΕΡΙΚΟΙ από τους τρόπους που μπορείς να χρησιμοποιήσεις για να προωθήσεις τις υπηρεσίες σου στα social media.
Προσωπικά, οι περισσότεροι πελάτες μου έρχονται μέσω social media. Γι’ αυτόν το λόγο, θέλω οι νέοι επιχειρηματίες σαν κι εμένα να ξεκινήσουν την online επιχείρηση τους γνωρίζοντας κάποια βασικά πράγματα που θα τους βοηθήσουν να βρουν πελάτες. Δεν πρέπει να μείνεις μόνο στα λόγια αλλά πρέπει πραγματικά να δοκιμάσεις το social media marketing γιατί πραγματικά δουλεύει!
Δεν αρκεί να φτιάξεις μια ιστοσελίδα ή έναν επαγγελματικό λογαριασμό στα social media και να περιμένεις οι πελάτες να έρθουν από μόνοι τους. Πρέπει να βγεις έξω και να τους βρεις!
Εάν όλα αυτά σου φαίνονται βουνό, μπορώ να σε βοηθήσω! Στείλε μου email στο ak@agkous.gr ή κάνε join στο group μου στο Facebook, Social Media Tips Για Μικρές Επιχειρήσεις.

Εσύ έχεις κάποιο social media tip που χρησιμοποιείς για να βρίσκεις πελάτες για την επιχείρηση σου; Μοιράσου το μαζί μας στα σχόλια παρακάτω!