Εάν δεν έχεις προσπαθήσει να χρησιμοποιήσεις τη διαφήμιση στο Facebook (Facebook Ads) στο παρελθόν και δεν γνωρίζεις και πολλά γι’ αυτό, τότε δες μια εισαγωγή για τον τρόπο που μπορείς να χρησιμοποιήσεις τις διαφημίσεις του Facebook για την επιχείρηση σου για να προσελκύσεις τους ιδανικούς πελάτες.
Σημείωση: Οι διαφημίσεις στο Facebook είναι όλες οι αναρτήσεις που εμφανίζονται στον τοίχο σου με τη σημείωση Χορηγούμενη κάτω από το όνομα της σελίδας. Επίσης, διαφημίσεις εμφανίζονται και στη δεξιά στήλη του Facebook. Το είδος των διαφημίσεων που εμφανίζονται στον καθένα μας εξαρτάται από τις ενέργειες μας στο Facebook, δηλαδή σε τι είδους σελίδες έχουμε κάνει Like, τι αναζητήσεις κάνουμε στη μπάρα αναζήτησης του Facebook, τι είδους αναρτήσεις κάνουμε κτλ.
Με την πάροδο του χρόνου, το Facebook έχει αλλάξει αρκετά και είναι πολύ πιο δύσκολο να φτάσει ένας πιθανός πελάτης να δει τη σελίδα σου τυχαία, χωρίς να την έχεις διαφημίσει. Οπότε, έτσι κι αλλιώς, είναι για όλους μας απαραίτητο να ξοδέψουμε κάποια χρήματα για τη διαφήμιση της επιχείρησης μας και οι διαφημίσεις του Facebook είναι ένας τέλειος τρόπος να ξεκινήσουμε να προσελκύσουμε τους ιδανικούς πελάτες.
Μπορείς να βρεις τον ιδανικό σου πελάτη χρησιμοποιώντας χαρακτηριστικά όπως δημογραφικά στοιχεία (φύλο, ηλικία και τοποθεσία), καθώς επίσης, και να στοχεύσεις σε fans συγκεκριμένων σελίδων, δηλαδή σε άτομα με συγκεκριμένα χόμπι, ενδιαφέροντα και συνήθειες. Όσο περισσότερο ασχολείσαι με τις διαφημίσεις του Facebook, τόσο περισσότερο θα συνειδητοποιείς πόσο δυνατές είναι. Ξέρω πολλούς διαφημιστές και επιχειρηματίες που τις χρησιμοποιούν σαν βασικό κομμάτι για να ενισχύσουν τις επιχειρήσεις τους.
Αρχικά, ας ρίξουμε μια ματιά στα στατιστικά του Facebook.
– Το Facebook έχει 1,86 δισεκατομμύρια ενεργούς χρήστες.
– 1,15 δισεκατομμύρια είναι οι ενεργοί χρήστες το μήνα που μπαίνουν στο Facebook από το κινητό τους.
– Ο μέσος άνθρωπος ξοδεύει κατά μέσο όρο 45 λεπτά την ημέρα στο Facebook.
– Υπάρχουν 4 εκατομμύρια διαφημίσεις στο Facebook.
– 6% των σελίδων στο Facebook χρησιμοποιούν διαφημίσεις.
– Οι διαφημίσεις στο Facebook έχουν αυξηθεί κατά 50% σε σχέση με το 2015-2016.
– 75% των brands προωθούν τις αναρτήσεις τους στο Facebook.
Υπάρχουν αρκετοί διαφορετικοί τύποι διαφημίσεων στο Facebook. Ο τύπος που θα επιλέξεις εξαρτάται από το στόχο σου. Μπορεί να θέλεις να αυξήσεις τα likes της σελίδας σου, να θέλεις να κάνεις τον κόσμο να επισκεφτεί την ιστοσελίδα σου ή να συμπληρώσει τα στοιχεία του σε μια φόρμα για να αγοράσει μια υπηρεσία ή ένα προϊόν.
Όποιος κι αν είναι ο στόχος σου, υπάρχει μια διαφήμιση στο Facebook για σένα.
Όταν προσπαθείς να ρυθμίσεις τις διαφημίσεις του Facebook, μη φοβηθείς από το πλήθος των επιλογών που έχεις. Σε βοηθούν απλώς να πεις στο Facebook ότι θα ήθελες η διαφήμιση σου να εξυπηρετήσει έναν πολύ συγκεκριμένο σκοπό.
Δες μερικούς από τους πιο δημοφιλείς τρόπους χρήσης των διαφημίσεων του Facebook.
#1. ΑΥΞΗΣΗ ΤΩΝ LIKES ΣΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΣΟΥ ΣΤΟ FACEBOOK
Οι διαφημίσεις για αύξηση των likes σε μια σελίδα είναι ένας τέλειος τρόπος να ξεκινήσεις να αυξάνεις τα likes και τους followers της σελίδας σου και μπορεί να κοστίσει από 1€ έως ένα ποσό που θέλεις εσύ την ημέρα.
Εάν μόλις ξεκίνησες τη σελίδα σου ή εάν δεν έχεις αρκετά Likes και θέλεις έναν εύκολο τρόπο για να προσπαθήσεις και να αυξήσεις τους followers σου και να βελτιώσεις την αξιοπιστία της σελίδας σου στο Facebook, τότε αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος για να ξεκινήσεις.
#2. ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΜΙΑΣ ΛΙΣΤΑΣ ΠΕΛΑΤΩΝ (ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ, E-MAIL, ΤΗΛΕΦΩΝΟ, …)
Εάν δεν έχεις μια μεγάλη λίστα από πελάτες και θεωρείς ότι ο στόχος σου είναι να αυξήσεις τη λίστα σου, τότε μπορείς να χρησιμοποιήσεις τη λίστα του Facebook για να πείσεις τον κόσμο να επισκεφτεί την ιστοσελίδα σου για να μπει στη λίστα σου. Προφανώς, η φράση «να πείσεις τον κόσμο» συνεπάγεται ότι θα προσφέρεις κάτι για να τον πείσεις, π.χ. ένα δωρεάν αρχείο, μια δωρεάν υπηρεσία, ένα κουπόνι έκπτωσης για αγορά προϊόντος, κτλ. Μόλις συμπληρώσει κάποιος τη φόρμα εγγραφής, μπορείς να του στείλεις το περιεχόμενο που θέλεις να δει. Αυτή είναι η πιο κοινή διαφήμιση, που σίγουρα θα έχεις συναντήσει στο newsfeed σου.
#3. ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΣΚΕΨΙΜΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ ΣΟΥ
Εάν δε θέλεις να προσφέρεις κάποια δωρεάν υπηρεσία ή προϊόν άμεσα, αλλά θα ήθελες να αυξήσεις την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας σου, τότε επέλεξε να στείλεις τον κόσμο σε μια σελίδα που αποτελείται από πολύτιμο περιεχόμενο. Εάν έχεις ένα βίντεο ή ένα άρθρο στο blog σου που είναι πολύτιμο περιεχόμενο της ιστοσελίδας σου ή προσφέρει στους αναγνώστες τη δυνατότητα να μάθουν κάτι, θα θέλουν να μάθουν περισσότερο, οπότε θα πατήσουν το link για να επισκεφτούν όλο το αντίστοιχο περιεχόμενο στην ιστοσελίδα σου. Επιπλέον, την επόμενη φορά που θα ρυθμίσεις μια διαφήμιση στο Facebook, μπορείς να κάνεις re-target τους χρήστες που έχουν επισκεφτεί τη σελίδα σου στο παρελθόν.
Η άποψη που έχουν οι περισσότεροι ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων είναι ότι α) οι διαφημίσεις στο Facebook δε δουλεύουν και β) οι διαφημίσεις του Facebook είναι πολύ ακριβές.
Σε βεβαιώνω, λοιπόν, ότι όντως δουλεύουν, ειδικά εάν τις χρησιμοποιήσεις σωστά και στοχεύσεις στο σωστό κοινό. Μπορείς να ξεκινήσεις τη διαφήμιση σου με 1€ την ημέρα για να δει τα αποτελέσματα που θα πάρεις.
Όταν τρέχω μια διαφήμιση για έναν πελάτη, προτείνω να στηθούν τουλάχιστον 4 διαφορετικές διαφημίσεις για να ελέγξω πώς και ποια δουλεύει καλύτερα, με περίπου 5€ τη διαφήμιση την ημέρα. Επίσης, το Facebook παρέχει έναν κώδικα, το Facebook pixel που μπορείς να εγκαταστήσεις στην ιστοσελίδα σου για να παρακολουθείς τις κινήσεις που προήλθαν από τη διαφήμιση στο Facebook.
Κατέβασε το δωρεάν σχεδιάγραμμα διαφήμισης στο Facebook που χρησιμοποιώ κι εγώ και ξεκίνησε τη διαφήμιση της σελίδας σου!
Εάν θέλεις βοήθεια για να στήσεις τη διαφήμιση σου ή έχεις κάποια άλλη απορία, επικοινώνησε μαζί μου στο ak@agkous.gr.
Το Facebook Planner αποτελεί μέρος του VIB Blog Planner. Εάν είσαι blogger, κατέβασε και το VIB BLOG PLANNER κάνοντας κλικ πάνω στην εικόνα για να σημειώσεις το πλάνο σου και να οργανώσεις το blog σου!
Θα ήθελα να ακούσω τις σκέψεις σου για τις διαφημίσεις στο Facebook. Τις έχεις χρησιμοποιήσει και ποια ήταν τα αποτελέσματα που είχαν; Μοιράσου το μαζί μας στα σχόλια παρακάτω!