
Γιατί να χρησιμοποιήσεις τα social media για την επιχείρηση σου; Φυσικά γιατί οι πελάτες είναι στα social media! Περισσότερο από το 89% των επιχειρήσεων στην Ελλάδα χρησιμοποιούν τα social media σαν μοναδική μέθοδο marketing, απλά γιατί εκεί μπορείς να βρεις νέους πελάτες και να δικτυωθείς πολύ αποτελεσματικά. Και, το κόστος είναι πολύ μικρότερο σε σχέση με άλλες παραδοσιακές μεθόδους marketing.
Ακόμα και εάν έχεις μια μικρή επιχείρηση είναι πάρα πολύ σημαντικό να είναι ενεργή στα social media και να χρησιμοποιείς το digital marketing για να αυξήσουν το κοινό σου. Πώς μπορείς να το κάνεις αυτό αποτελεσματικά;
Ακολουθούν 10 πρακτικά tips και tricks για το social media marketing!
#1. ΦΤΙΑΞΕ ΤΟ ΠΛΑΝΟ ΣΟΥ.
Οι ενέργειες που θα κάνεις στα social media απαιτούν προσεκτικά σχεδιασμένη στρατηγική. Για να φτιάξεις ένα social media market plan πρέπει να ακολουθήσεις αυτά τα 6 εύκολα βήματα:
- Θέσε στόχους. Μην έχεις σαν μόνο στόχο τα likes και τους followers. Εστίασε στην αύξηση των επισκεπτών στο site σου, στην μετατροπή των επισκεπτών σε πελάτες και στις παραπομπές από άλλες πηγές στην επιχείρηση σου. Χρησιμοποίησε την τεχνική SMART όταν ορίζεις τους στόχους σου: οι στόχοι πρέπει να είναι συγκεκριμένοι (Specific), μετρήσιμοι (Measurable), ελκυστικοί (Appealing), ρεαλιστικοί (Realistic) και χρονικά καθορισμένοι (Timed).
- Κάνε έναν έλεγχο στα social media. Βρες με ποιους είναι ήδη συνδεδεμένη η επιχείρηση σου στα social media, ποια μέσα χρησιμοποιεί το κοινό σου και σύγκρινε την παρουσία σου στα social media με αυτή των ανταγωνιστών σου.
- Φτιάξε νέους λογαριασμούς και συμπλήρωσε όλα τα στοιχεία σε αυτούς που ήδη έχεις. Έχεις αποφασίσει ποια social media ταιριάζουν καλύτερα στην επιχείρηση σου; Εάν ναι, τότε δημιούργησε λογαριασμούς για κάθε μία από αυτές τις πλατφόρμες. Βεβαιώσου πως οτιδήποτε ανεβάζεις ταιριάζει με τους επιχειρηματικούς σου στόχους και με το κοινό στο οποίο στοχεύεις.
- Βρες έμπνευση. Δες τι περιεχόμενο κοινοποιούν οι ανταγωνιστές σου. Κάνε μια επισκόπηση και κάνε μια λίστα με τους τρόπους που μπορείς να βρεις πιθανούς πελάτες ώστε να ξεχωρίσεις από τον ανταγωνισμό. Δες ποιες τακτικές λειτουργούν καλά για τους μεγάλους ανταγωνιστές σου και βρες πώς μπορείς να υλοποιήσεις τις τακτικές τους στη δική σου στρατηγική social media.
- Δημιούργησε ένα ημερολόγιο για τα social media. Το ημερολόγιο είναι βασικό για να δημιουργήσεις το πλάνο περιεχόμενου σου για τα social media. Θα πρέπει να περιλαμβάνει την ημέρα και ώρα που θέλεις να ποστάρεις στο Facebook, το Instagram, το Twitter και όποια άλλη πλατφόρμα χρησιμοποιείς.
- Κάνε τεστ, αξιολόγησε και διόρθωσε την στρατηγική σου. Προσάρμοσε τη στρατηγική σου ξανά και ξανά, αξιολογώντας την απόδοση βάσει των στατιστικών. Ανάλυσε τα αποτελέσματα όπως τον αριθμό των clicks για κάθε post, την απήχηση που έχουν οι καμπάνιες σου και τον αριθμό των προβολών σελίδας που προέρχονται από τα social media. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις αυτά τα δεδομένα για να βελτιστοποιήσεις την στρατηγική σου.
#2. ΑΠΟΦΑΣΙΣΕ ΠΟΙΕΣ ΠΛΑΤΦΟΡΜΕΣ ΤΑΙΡΙΑΖΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΣΟΥ.
Δεν ταιριάζουν όλες οι πλατφόρμες social media με κάθε επιχείρηση ή με τους στόχους που έχεις θέσει. Η λίστα που ακολουθεί θα σου δώσει μια γενική ιδέα για τα πιο δημοφιλή social media:
Facebook: Το πιο δημοφιλές μέσο κοινωνικής δικτύωσης στον κόσμο με περισσότερους από 2 δισεκατομμύρια χρήστες. Το Facebook έχει επίσης τους πιο ενεργούς χρήστες, γεγονός που το κάνει το πιο ελκυστικό μέσο.
Instagram: Το Ιnstagram οφείλει την επιτυχία του στην οπτική προσέγγιση. Το επιτυχημένο marketing εκεί έχει να κάνει κυρίως με την ελκυστική αισθητική του περιεχομένου που κοινοποιείται. Σύμφωνα με μια πρόσφατη μελέτη, το Instagram αποτελεί την πλατφόρμα με το υψηλότερο επίπεδο αλληλεπίδρασης από όλα τα social media.
LinkedIn: Με περισσότερους από 467 εκατομμύρια χρήστες, η πλατφόρμα αποτελεί το μεγαλύτερο δίκτυο επαγγελματιών στον κόσμο.
Twitter: Με όριο τους 280 (πλέον) χαρακτήρες ανά tweet, το Twitter είναι γνωστό για τις σύντομες και πικάντικες ατάκες των χρηστών του.
Snapchat: Η πλατφόρμα στην οποία το περιεχόμενο εξαφανίζεται σε 24 ώρες είναι περισσότερο δημοφιλής σε νεότερους χρήστες.
YouTube: Εάν το brand σου έχει τα μέσα, το YouTube είναι ο καλύτερος τρόπος να εκμεταλλευτείς τη δημοφιλία του online video.
Pinterest: Στο Pinterest, οι χρήστες κάνουν την πλατφόρμα τόσο μοναδική. Ψάχνεις για έμπνευση στο Pinterest και αυτό είναι που κάνει το μέσο αυτό ιδανικό εάν το κοινό που στοχεύεις πρόκειται να είναι ενεργό, για παράδειγμα να αγοράσει κάτι ή να επισκεφτεί το site soυ.
Ξεκίνα τη διαδικασία επιλογής με αυτήν την λίστα. Αποφάσισε ποια ή ποιες πλατφόρμες social media θα ταιριάξουν καλύτερα στην επιχείρηση σου. Ίσως είναι μόνο μία, ίσως είναι αρκετές ή ίσως να είναι και όλες οι παραπάνω.
#3. ΚΑΘΟΡΙΣΕ ΤΟ ΚΟΙΝΟ ΠΟΥ ΘΑ ΣΤΟΧΕΥΣΕΙΣ.
Ο ορισμός των χαρακτηριστικών του κοινού που θα στοχεύσεις είναι βασικό κομμάτι κάθε έρευνας αγοράς. Χωρίς την πληροφορία αυτή, πιθανώς να μην ξέρεις πώς να τραβήξεις την προσοχή του επιθυμητού κοινού.
Καθόρισε την ηλικία, το φύλο, την τοποθεσία κατοικίας, το μέσο εισόδημα και άλλους παράγοντες που είναι σημαντικοί για την επιχείρηση σου.
Ένας από τους καλύτερους τρόπους για να κάνεις επιτυχημένη έρευνα αγοράς είναι να κάνεις τα εξής:
- Συνέλεξε δημογραφικά δεδομένα από τα social media, από έρευνες και από πελάτες που ήδη έχεις.
- Ανέλυσε αυτά τα δεδομένα για να βρεις κοινά χαρακτηριστικά (συμπεριφορές, ηλικιακά groups, κοινά ενδιαφέροντα).
- Χρησιμοποίησε αυτά τα χαρακτηριστικά για να καθορίσεις τους ιδανικούς πελάτες σου.
#4. ΠΟΥΛΗΣΕ ΤΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΣΟΥ ΜΕΣΩ SOCIAL MEDIA.
Το marketing στα social media δεν είναι απλά να βάζεις αραιά και που διαφήμιση στο Facebook.
Χωρίς κατάλληλη στρατηγική, δε θα πετύχεις τα επιθυμητά αποτελέσματα. Πρώτον, όταν δημιουργείς περιεχόμενο για τα social media, χρησιμοποιήσε τον κανόνα 80/20: 80% της στρατηγικής σου στα social media θα πρέπει να αφορά την αλληλεπίδραση με τους πελάτες σου και το 20% το περιεχόμενο.
Δεύτερον, θα πρέπει να χρησιμοποιείς τα κανάλια social media ανάλγα με τη δύναμη του καθενός.
#5. ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕ ΕΙΚΟΝΕΣ, ΒΙΝΤΕΟ ΚΑΙ ΓΡΑΦΙΚΑ.
Δεν έχει σημασία ποια πλατφόρμα social media χρησιμοποιείς: εστίασε στο οπτικό περιεχόμενο όσο πιο συχνά γίνεται.
Σύμφωνα με μια πρόσφατη μελέτη, 67% των social media specialists ισχυρίζονται ότι χρησιμοποιούν οπτικό περιεχόμενο στα social media επειδή έχει μεγαλύτερη αλληλεπίδραση. Είτε είναι εικόνες, GIFs και memes ή video, η υλοποίηση του οπτικού περιεχομένου στα social media posts είναι σχετικά απλή. Το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι να φροντίσεις ώστε τα οπτικά που χρησιμοποιείς είναι σχετικά με το brand σου και ενδιαφέρουν το κοινό που θέλεις να στοχεύσεις.
#6. ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΠΟΣΟΤΗΤΑ.
Είναι δελεαστικό ένα brand να βρίσκεται σε όσα περισσότερα μέσα κοινωνικής δικτύωσης γίνεται έτσι ώστε να προσεγγίζει το μεγαλύτερο δυνατό κοινό.
Ωστόσο, συνήθως η μεγαλύτερη ποσότητα οδηγεί σε μείωση της ποιότητας, γιατί “κολλάς” σε σκέτους αριθμούς: ένα συγκεκριμένο αριθμό tweets την εβδομάδα, ένα συγκεκριμένο αριθμό posts σε Facebook και Instagram το μήνα, κτλ.
Εστίασε στην ποιότητα, παρά στην ποσότητα. Παρουσίασε τον εαυτό σου σε πλατφόρμες που βρίσκεται το κοινό που θέλεις να στοχεύσεις, δώσε τους αξία και θα δεις τα αποτελέσματα της δουλειάς σου σε σύντομο χρονικό διάστημα. Εάν έχεις ακολουθήσει τα βήματα 2 και 3 παραπάνω, θα ξέρεις σε ποιες πλατφόρμες βρίσκεται το κοινό σου.
Εστίασε τις προσπάθειες σου σε αυτά τα δίκτυα. Μοιράσου ποιοτικό περιεχόμενο που λύνει προβλήματα του κοινού σου, κάνει τη ζωή τους πιο εύκολη και τους διασκεδάζει. Να θυμάσαι πάντα τον κανόνα 80/20: το μεγαλύτερο μέρος του περιεχομένου σου δε θα πρέπει να είναι σκέτη διαφήμιση, αλλά θα πρέπει να παρέχει αξία στο κοινό σου.
#7. ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕ ΤΑ ΚΑΤΑΛΛΗΛΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ.
Γλίτωσε χρόνο και χρήματα χρησιμοποιώντας εργαλεία που θα κάνουν τη δουλειά σου στα social media ευκολότερη.
Το 2018, οι χρήστες ξόδεψαν περίπου 145 λεπτά την ημέρα στα social media. Η μικρή επιχείρηση σου χρειάζεται το χρόνο και την προσοχή σου για πολλούς λόγους – συνήθως δεν υπάρχει όσος χρόνος χρειάζεται για να ξοδέψεις στα social media.
Η χρήση ενός social media management tool, όπως το Hootsuite ή το Later, μπορεί να οργανώσει τις ενέργειες σου στα social media και να αυξήσει την παραγωγικότητα σου. Δες μερικά χαρακτηριστικά των social media management tools που θα κάνουν τη ζωή σου ευκολότερη:
– Πόσταρε ταυτόχρονα σε διαφορετικές πλατφόρμες, όπως το Facebook, το Instagram, το YouTube και το LinkedIn μέσω μιας μόνο πλατφόρμας.
– Προγραμμάτισε τα επόμενα posts, την ίδια μέρα. Μπορείς να προγραμματίσεις τα posts που θέλεις να ανέβουν τις επόμενες ημέρες και να ανέβουν αυτόματα.
– Δες τα στατιστικά όλων των social media networks μέσω ενός κεντρικού πίνακα στατιστικών, χωρίς να χρειάζεται να μπαίνεις σε κάθε social media ξεχωριστά.
– Αλληλεπίδρασε πιο εύκολα με τους χρήστες, αφού μπορείς να απαντήσεις σε νέα, mentions και σχόλια σε όλες τις πλατφόρμες με ένα click, από ένα κεντρικό πίνακα.
#8. ΑΠΑΝΤΗΣΕ ΣΕ ΜΗΝΥΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΥΖΗΤΗΣΕΙΣ ΣΤΑ SOCIAL MEDIA.
Στο σημερινό ψηφιακό κόσμο, τα social media συχνά αντικαθιστούν τις προσωπικές συζητήσεις. Μια γρήγορη απάντηση σε ερωτήσεις του κοινού που έχεις στοχεύσεις θα κάνει το brand σου να μοιάζει πιο ανθρώπινο.
Εάν δεν αλληλεπιδράσεις με το κοινό σου, θα δώσεις αμέσως την εντύπωση ότι δεν ενδιαφέρεσαι για τις επιθυμίες τους. Και αυτό έχει τελικά αρνητική επίδραση στην επιχείρηση σου.
Περισσότεροι από το 80% των πελατών περιμένουν οι εταιρείες να απαντήσουν σε ένα σχόλιο τους στα social media εντός 24 ωρών. Επιπλέον, η αλληλεπίδραση στα social media συχνά προσφέρει την ευκαιρία να δείξεις και το μοναδικό χαρακτήρα του brand σου.
Επίσης, απαντώντας σε ένα σχόλιο/απορία ενός χρήστη, μπορεί να απαντήσεις και σε κάποιον άλλο που είχε την ίδια απορία αλλά ντρεπόταν να ρωτήσει.
#9. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΕ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΣΟΥ ΚΑΙ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΧΡΟΝΟ ΓΙΑ ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗ.
Προφανώς είναι σημαντικό να ανεβάζεις νέο περιεχόμενο. Όμως, αυτό συχνά σου περιορίζει το χρόνο που έχεις για να αλληλεπιδράσεις με το κοινό στο οποίο στοχεύεις.
Οπότε, αφιέρωσε μια μέρα την εβδομάδα για να προγραμματίσεις το περιεχόμενο που θα ανεβάσεις τις επόμενες ημέρες, έτσι ώστε να εξασφαλίσεις περισσότερο χρόνο για να αλληλεπιδράσεις με το κοινό σου τις επόμενες ημέρες.
#10. ΕΜΠΝΕΥΣΟΥ ΑΠΟ ΕΠΙΤΥΧΗΜΕΝΑ BRANDS ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ ΤΟΥΣ.
Μην διστάσεις να υιοθετήσεις επιτυχημένες στρατηγικές από άλλα brands. Εμπνεύσου από social media μεγάλων εταιρειών του τομέα σου και δοκίμασε μερικές από τις τακτικές σου στα δικά σου κανάλια στα social media.
Μελέτησε τι κάνουν οι ανταγωνιστές τους και χρησιμοποίησε ό,τι ταιριάζει στο δικό σου χαρακτήρα. Ίσως μια τέλεια ιδέα να μπορεί να υιοθετηθεί και να προσαρμοστεί στις δικές σου καμπάνιες.

Έχεις κάποιο άλλο tip που πιστεύεις ότι είναι απαραίτητο για μια επιτυχημένη στρατηγική social media marketing; Μοιράσου το μαζί μας στα σχόλια παρακάτω.