Αν έχεις σκεφτεί να χρησιμοποιήσεις τα Stories για την επιχείρηση σου αλλά δεν ξέρεις πώς να το κάνεις αποτελεσματικά, διάβασε παρακάτω!
Τα Stories είναι ένας διασκεδαστικός και δημιουργικός τρόπος για να αυξήσεις την αλληλεπίδραση με τους followers σου, να αυξήσεις την αναγνωρισιμότητα σου, να οδηγήσεις τον κόσμο να επισκεφτεί το site σου, ακόμα και να αυξήσεις τις πωλήσεις σου!
Σε έναν κόσμο όπου οι χρήστες ενστικτωδώς απορρίπτουν διαφημίσεις (Skip Ad στο YouTube) ή ακόμα πληρώνουν τις εφαρμογές για να μην περιέχουν διαφημίσεις (όπως το Spotify Premium), τα Stories προσφέρουν μια σανίδα σωτηρίας για τις επιχειρήσεις.
Στα stories συνήθως η διαδικασία πάει κάπως έτσι: πατάς – αθώα – να δεις το story ενός φίλου σου. Πριν το καταλάβεις, έχεις δει τα stories 30 ατόμων, έχεις παρακολουθήσει 5 διαφημίσεις σε story, έχεις κάνει τουλάχιστον ένα swipe up για να δεις ένα βίντεο στο YouTube ενός influencer και χωρίς να το καταλάβεις, έχεις ξοδέψει 20 λεπτά από τη ζωή σου σε αυτό!
Το “εθιστικό” design των stories μας “σπρώχνει” να βλέπουμε περισσότερα stories από όσα σκοπεύαμε να δούμε εξ’ αρχής. Δεν ξέρουμε τι ακολουθεί στη συνέχεια ενώ είναι ευκολότερο να πατήσουμε το επόμενο story από το να το κλείσουμε.
Αυτό δεν βασίζεται μόνο σε προσωπική εμπειρία – όλοι το ίδιο παθαίνουμε, μην κρίνεις. Αν δεις τα στατιστικά του Instagram business account σου θα παρατηρήσεις ότι τουλάχιστον το 80% των followers σου έχουν πατήσει να δουν το επόμενο (Forward Tap) παρά να κλείσουν τα stories (Exit), αποδεικνύοντας ότι στον κόσμο αρέσει να βλέπει τα stories.
Κι αφού νομίζω ότι σε έπεισα μέχρι εδώ να χρησιμοποιήσεις τα stories για την επιχείρηση σου, διάβασε παρακάτω 14 τρόπους με τους οποίους μπορείς να το κάνεις αυτό!
#1 ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
Χάρη στη βασική λειτουργία των stories (εξαφανίζονται μετά από 24 ώρες), είναι τέλεια για να κάνεις ανακοινώσεις για την επιχείρηση σου, όπως νέα προϊόντα, νέες συνεργασίες και γενικά ενημερώσεις!..
Θα μπορούσες επίσης να μοιραστείς backstage στιγμές, οι οποίες δε θα μπορούσαν να μπουν στην κεντρική σελίδα του προφίλ σου. Οι followers σου θα νοιώσουν ότι ανήκουν στην ομάδα σου με κάποιο τρόπο ενώ επίσης θα γνωρίσουν καλύτερα εσένα και την επιχείρηση σου, δημιουργώντας έτσι μια σχέση εμπιστοσύνης (η οποία μπορεί να καταλήξει σε αγορά).
Παράδειγμα τέτοιων πιο προσωπικών stories θα μπορούσε να είναι η διαδικασία συσκευασίας μιας παραγγελίας, μέχρι μια πλάκα που έκανες σε έναν συνάδερφο σου στα πλαίσια της δουλειάς. Όλα αυτά θα σε βοηθήσουν να δείξεις την πιο ανθρώπινη πλευρά της επιχείρησης σου και συνεπώς να αυξήσεις την αναγνωρισιμότητα και την αλληλεπίδραση!
#2 ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ
Τα stories είναι ο καλύτερος τρόπος για να συνεργαστούν τα brands με τους influencers! Μπορείς ακόμα και να συνεργαστείς με μια σχετική με τη δική σου επιχείρηση η οποία πιστεύεις ότι θα ωφελήσει τους followers σου, ή ίσως με έναν πελάτη που τυχαίνει να είναι influencer.
Με αυτόν τον τρόπο κερδίζουν και τα 2 μέρη της συνεργασίας, καθώς εκτίθενται σε ένα καινούριο κοινό, ενώ παράλληλα δημιουργείται και διασκεδαστικό περιεχόμενο!
Ωστόσο, κάποιες από αυτές τις συνεργασίες μπορεί να είναι με πληρωμή, ανάλογα με τους influencers ή τα brands που θα συνεργαστείς. Ακόμα κι έτσι όμως, υπάρχει σχεδόν σίγουρη πιθανότητα να πάρεις πίσω τα χρήματα που θα δώσεις, ειδικά εάν ο influencer ή το brand είναι το ιδανικό για τους followers σου.
#3 STORY HIGHLIGHTS
Τα hightlights έγιναν άμεσα ένα πολύ επιτυχημένο μέρος του “παιχνιδιού” από όταν πρωτοβγήκαν, τον Δεκέμβριο του 2017.
Για τους απλούς χρήστες λειτουργούν σαν ένα προσωπικό άλμπουμ από τις καλύτερες στιγμές τους. Για τα brands, το να μπορείς να “κρατήσεις” τα stories σου στην αρχή του προφίλ σου είναι σαν μια επέκταση του bio σου.
Σαν επιχείρηση, μπορείς να χρησιμοποιήσεις τα highlights για να πεις στον κόσμο ποιος είσαι, τι κάνεις, καθώς επίσης να δείξεις τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου!
Μπορείς να δημιουργήσεις stories με σκοπό να μπουν στα highlights, με ένα εξώφυλλο που τραβάει την προσοχή και έτσι να μεταμορφώσεις το instagram σου σε έναν πλήρη οδηγό του brand σου! Επιπλέον, με αυτόν τον τρόπο, κρατάς τον κόσμο περισσότερη ώρα στο προφίλ σου, γεγονός που βοηθάει τον αλγόριθμο του instagram να καταλάβει ότι αυτός ο χρήστης ενδιαφέρεται για το brand σου και να του εμφανίζει τα posts σου πιο συχνά, οργανικά στην αρχική του σελίδα.
#4 ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ
Οι μέρες που βάζαμε τους πελάτες να απαντούν σε βαρετά ερωτηματολόγια για να καταλάβουμε τις προθέσεις τους έχουν περάσει (ευτυχώς)! Τώρα, μπορούμε να πάρουμε χρήσιμες πληροφορίες με ένα μόνο tap.
Οι δημοσκοπήσεις στα stories σου είναι ένας τέλειος τρόπος να δημιουργήσεις αλληλεπίδραση με τους followers σου. Μπορείς να τις χρησιμοποιήσεις για να κάνεις έρευνα αγοράς, να πάρεις feedback για ένα προϊόν ή υπηρεσία ή απλά να γνωρίσεις το κοινό σου και να τους διασκεδάσεις!
Τα πράγματα που μπορείς να ρωτήσεις σε μια δημοσκόπηση είναι άπειρα, και είναι εύκολο να σκεφτείς πολύ σχετικά και δημιουργικά πράγματα για το brand σου ή για το κοινό σου.
Προσωπικά, πιστεύω ότι η διάδραση των followers με το brand μέσω των stories θα γίνει πολύ μεγαλύτερο trend το 2020!
#5 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
Το sticker για τις ερωτήσεις δίνει τη δυνατότητα στα brands να προσκαλέσουν το κοινό τους να τους ρωτήσει οποιαδήποτε απορία έχει για ένα προϊόν ή υπηρεσία, καθώς επίσης να ρωτήσει το brand κάτι τους followers του με σκοπό να τους γνωρίσει καλύτερα!
Αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό για να “χτίσεις” μια σχέση εμπιστοσύνης με τους followers σου και να τους ενθαρρύνεις να αλληλεπιδράσουν με το brand σου. Δείχνοντας τους ότι ενδιαφέρεσαι για τη γνώμη τους και επίσης ότι έχουν τη δυνατότητα να ρωτήσουν κάτι άμεσα, δείχνει ότι το brand σου είναι ανθρώπινο, αξιόπιστο και ευγενικό, γεγονός που μπορεί να τους μετατρέψει σε πιστούς σου πελάτες.
#6 REACTION SLIDER
Ένα πολύ διασκεδαστικό sticker στα stories είναι το reaction slider, όπου ο follower μπορεί να απαντήσει σε μια ερώτηση σέρνοντας το slider στο σημείο που αντιστοιχεί στη διάθεση σου.
Οι αλληλεπιδράσεις στα Instagram Stories τροφοδοτούν τον αλγόριθμο με την πληροφορία πόσο καλό είναι το περιεχόμενο του story και πώς αλληλεπιδρούν οι χρήστες με αυτό. Επομένως, είναι πολύ καλή τακτική για τα brands να το χρησιμοποιούν για να αυξήσουν το ποσοστό αλληλεπίδρασης που “μετράει” ο αλγόριθμος (engagement rate).
Τα περισσότερα brands χρησιμοποιούν το reaction slider με το εικονίδιο με τα μάτια καρδούλες για να απαντήσουν οι fans τους πόσο τους αρέσει ένα προϊόν. Ωστόσο, υπάρχουν πολλοί δημιουργικοί τρόποι για να χρησιμοποιήσεις τον slider στα Instagram Stories, όπως στο παράδειγμα που ακολουθεί:
#7 COUNTDOWN
Ένα ακόμα, επίσης πολύ διασκεδαστικό sticker στα Instagram Stories είναι και η αντίστροφη μέτρηση, με την οποία ένα brand μπορεί να προωθήσει διαγωνισμούς, εκπτώσεις και ανακοινώσεις.
Οι χρήστες μπορούν να ενεργοποιήσουν τις ειδοποιήσεις για τη λήξη της αντίστροφης μέτρησης και έτσι τα brands λαμβάνουν αυτά τα δεδομένα και ξέρουν ακριβώς πόσα και ποια άτομα από το κοινό τους αλληλεπίδρασαν περισσότερο!
#8 SWIPE UP
Με το swipe up μπορείς να προσθέσεις συνδέσμους στο story σου και να οδηγήσεις τους fans σε μια σελίδα για να δουν περισσότερα!
Μέχρι στιγμής, η επιλογή να προσθέσεις έναν οποιοδήποτε σύνδεσμο στο story σου είναι διαθέσιμη μόνο σε λογαριασμούς με περισσότερους από 10 χιλιάδες followers. Οι λογαριασμοί με λιγότερους followers μπορούν να προσθέσουν μόνο ένα link προς το κατάστημα τους στο instagram (εφόσον διαθέτουν eshop και το έχουν συνδέσει με το instagram τους).
Όπως γνωρίζεις, το Instagram επιτρέπει την προσθήκη clickable link μόνο στο bio (προσπαθούν να μας κρατήσουν μέσα στο app, και μέχρι στιγμής δουλεύει), έτσι το να έχεις σύνδεσμο στα stories σου είναι τεράστιο bonus. To link θα ανακατευθύνει τους χρήστες σε ένα browser εντός του Instagram, που σημαίνει ότι εάν τον κλείσουν θα επιστρέψουν πάλι στο story σου.
Μπορείς να αξιοποιήσεις το swipe up προσθέτοντας ξεκάθαρα call-to-action κουμπιά στα Stories σου, όπως ΟΙ ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ ΞΕΚΙΝΗΣΑΝ, ΔΟΚΙΜΑΣΕ ΔΩΡΕΑΝ, ΚΑΝΕ ΚΡΑΤΗΣΗ ΤΩΡΑ, ΠΑΡΕ ΔΩΡΕΑΝ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΑ, έτσι ώστε ο κόσμος να ξέρει τι θα δει περίπου όταν κάνει swipe up.
#9 STORY TEMPLATES
Ίσως να έχεις δει κάποια story templates να χρησιμοποιούνται κυρίως από influencers και brands τον τελευταίο χρόνο στα Instagram Stories. Είναι templates με ωραία μορφή που μπορούν να γίνουν screenshot και να συμπληρωθούν από τους χρήστες.
Δες ένα παράδειγμα:
Αν παρατηρήσεις, αυτά τα templates είναι συνήθως branded, ακολουθούν δηλαδή τα χρώματα και το design του brand και περιλαμβάνουν και το instagram username αυτού που τα σχεδίασε. Με αυτόν τον τρόπο, όταν οι followers θα τα κάνουν screenshot, θα τα συμπληρώσουν και θα τα ανεβάσουν στα δικά τους stories, στην ουσία θα σου προσφέρουν ένα έξτρα μέσο marketing.
Όπως καταλαβαίνεις, λοιπόν, είναι μια υπέροχη ευκαιρία να τα χρησιμοποιήσεις. Σκέψου το κοινό σου και τα πράγματα στα οποία αλληλεπιδρούν. Δημιούργησε ένα Story Template για να το συμπληρώσουν και να το ανεβάσουν στα stories τους. Συμπλήρωσε το κι εσύ, καθώς είναι μια πολύ ωραία ιδέα για να δείξεις περισσότερες πληροφορίες για την επιχείρηση σου.
#10 ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ
Το Instagram είναι μια κοινότητα που θέλει να ενώσει ανθρώπους με κοινά ενδιαφέροντα. Γι’ αυτό, κάνε τα stories σου ανακαλύψιμα από περισσότερα άτομα κάνοντας tag την τοποθεσία σου!
Με αυτόν τον τρόπο, θα προστεθούν στα stories της συγκεκριμένης τοποθεσίας και από εκεί θα μπορούν να τα δουν άτομα που δε σε ακολουθούν και να σε ανακαλύψουν. Ένα τόσο απλό και γρήγορο τρικ που θα φέρει πολλές νέες εμφανίσεις στα Stories σου.
#11 HASHTAG
Παρόμοια με την τοποθεσία, τα hashtags στα Instagram Stories έχουν το ανάλογο αποτέλεσμα, τα προσθέτεις στο story σου και αυτό εμφανίζεται στα stories του συγκεκριμένου hashtag, κάνοντας το να εμφανιστεί σε περισσότερα άτομα.
Κάνε μια έρευνα ποια hashtags χρησιμοποιεί περισσότερο το κοινό σου και οι ανταγωνιστές σου και χρησιμοποίησε τα στα Stories σου!
#12 NEW POST TAG
Σύμφωνα με τις πρόσφατες αλλαγές στον αλγόριθμο του Instagram, παίζει ρόλο πόσο γρήγορα το post σου παίρνει likes και comments από τη στιγμή που το ανέβασες. Επομένως, όλο και περισσότεροι χρήστες έχουν ξεκινήσει να προωθούν τα πιο πρόσφατα posts τους στα Instagram Stories τους, συνήθως κρύβοντας με κάποιο τρόπο την εικόνα του ποστ για να κάνουν τον κόσμο να πατήσει πάνω στο προφίλ του για να τη δει.
Όσοι έχουν πάνω από 10 χιλιάδες followers μπορούν να προσθέσουν και link στο post με ένα Swipe Up To Like, για να βοηθήσουν τους followers να μπουν πιο άμεσα. Διαφορετικά, επιλέγεις το τρίτο εικονίδιο (σαΐτα) κάτω από το post σου και το προσθέτεις στην ιστορία σου!
#13 ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
Έχεις ένα προϊόν ή υπηρεσία που μπορείς να προσφέρεις δωρεάν σε έναν τυχερό; Κάνε έναν διαγωνισμό στο Instagram Story σου!
Το θετικό με το να κάνεις διαγωνισμούς από τα stories σου είναι ότι ο κόσμος έχει μόνο 24 ώρες για να πάρει μέρος, κάτι που κάνει τους χρήστες να βιαστούν. Ανέβασε μια φωτογραφία ή βίντεο με το δώρο του διαγωνισμού και συμπεριέλαβε τους όρους, π.χ. κάντε μας follow και απαντήστε σε αυτό το story με το email σας για να πάρετε μέρος. Μετά, μπορείς να διαλέξεις τυχαία έναν νικητή και να τον ανακοινώσεις στα story σου.
Μπορείς επίσης να κάνεις προώθηση το story του διαγωνισμού για να το δουν περισσότερα άτομα και να πάρουν μέρος. Χρησιμοποίησε hashtags όπως #giveaway, #contest, #competition για να δουν το story σου περισσότερα άτομα (όπως είπαμε σττο #11) και να αυξήσεις την απήχηση σου.
#14 LIVE
To Instagram Live προσφέρει έναν τέλειο τρόπο στις επιχειρήσεις για να αυξήσουν την αλληλεπίδραση! Προετοιμάσου πριν το ξεκινήσεις και ενημέρωσε πιο πριν τους followers σου για να το ξέρουν και να μπουν να το δουν.
Όσο περισσότερους θεατές και αλληλεπίδραση πάρει το live σου, είναι πιθανότερο να συμπεριληφθεί στα “Top Live” στη σελίδα της Εξερεύνησης, οπότε καλό θα είναι να το δοκιμάσεις για να έχεις όσο περισσότερους θεατές μπορείς.
Εάν αναρωτιέσαι για ποια πράγματα θα μπορούμε να κάνει το brand σου ένα live, οι επιλογές είναι πάρα πολλές! Πολλά brands χρησιμοποιούν το Live για να αποκαλύψουν νέα προϊόντα ή υπηρεσίες, να κάνουν live μετάδοση από events, από συνεντεύξεις, να κάνουν Q&As με τους followers τους ή να προσφέρουν έκπτωση για όσους συμμετέχουν στο live.
Το Instagram προσπαθεί να προωθήσει το Live για να γίνει το next big thing, οπότε ειδοποιεί τους followers σου πότε ξεκινάς το live σου. Τα live videos επίσης έχουν κυρίαρχη θέση στην αρχή των Stories! Αυτό σημαίνει ότι το βίντεο σου θα είναι το πρώτο πράγματ που ο κόσμος θα δει στα stories.
Με πάνω από 300 εκατομμύρια άτομα που παρακολουθούν τα Instagram Stories καθημερινά, δε χρειάζεται και πολύ μυαλό για να καταλάβεις ότι πρέπει να τα συμπεριλάβεις στην στρατηγική σου.
Χρησιμοποίησε τα Instagram Stories για να δείξεις πόσο καταπληκτική είναι η επιχείρηση και τα προϊόντα/υπηρεσίες σου!
Happy posting!
Χρησιμοποιείς τα Stories και με άλλους τρόπους; Μοιράσου τους μαζί μας στα σχόλια παρακάτω.