Εάν σε ενδιαφέρει να «χτίσεις» μια καριέρα στα social media, θα χρειαστείς ένα influencer media kit για να κοινοποιείς στα brands και στις επιχειρήσεις που θα θέλουν να δουλέψουν μαζί σου!
Γιατί; Επειδή είναι ο καλύτερος τρόπος για να δείξεις πόσο σοβαρά σε ενδιαφέρει η δουλειά σου, οι μελλοντικές σου συνεργασίες και τι μπορείς να προσφέρεις σε κάθε brand.
Σε αυτό το άρθρο, θα μάθεις τι πρέπει να περιέχει το kit σου και μπορείς να κατεβάσεις και το δωρεάν template για να ξεκινήσεις να φτιάχνεις το δικό σου!
Τι είναι το Influencer Media Kit και γιατί το χρειάζεσαι;
Σκέψου ότι το influencer media kit είναι σαν επαγγελματική κάρτα, βιογραφικό και δείγμα της δουλειάς σου σε ένα αρχείο.
Είτε είσαι blogger, youtuber, φωτογράφος, instagrammer, θα χρειαστείς ένα αρχείο που περιέχει όλες τις δουλειές που έχεις κάνει, στατιστικά στοιχεία για το κοινό σου, αποτελέσματα από προηγούμενες δουλειές, παλιότερες συνεργασίες και τα πεδία που σε ενδιαφέρουν για μελλοντικές συνεργασίες στην καριέρα σου. Γι’ αυτό είναι σημαντικό το kit σου θα αντιπροσωπεύει εσένα και το brand σου.
Είτε σε πλησιάσει ένα brand για ένα συγκεκριμένο project στο οποίο θα ήθελε να συνεργαστείτε, είτε θέλεις να απευθυνθείς εσύ σε ένα brand με το οποίο θα σε ενδιέφερε να συνεργαστείς, το να έχεις ένα kit με την παρουσίαση της δουλειάς σου θα σε κάνει να ξεχωρίσεις στον κόσμο του influencer marketing.
Πλέον, δε χρειάζεται να έχεις χιλιάδες followers για να γίνεις influencer, καθώς οι συνεργασίες με micro-influencers έχουν αρχίσει και γίνονται δημοφιλείς. Έτσι, ακόμα κι αν έχεις μικρό κοινό, αλλά με κοινό ενδιαφέρον για ένα συγκεκριμένο πεδίο, π.χ. μόδα, τότε και πάλι μπορείς να έρθεις σε επαφή με brands για συνεργασία!
Πώς να δημιουργήσεις ένα Influencer Media Kit;
Όταν φτιάχνεις το δικό σου kit, αυτό που χρειάζεται να έχεις υπόψη σου είναι η πληροφορία που θέλεις να μοιραστείς και η αισθητική που σε αντιπροσωπεύει. Το kit σου θα πρέπει να αντανακλά όχι μόνο τη δυναμική σου στα social media αλλά και το προσωπικό σου στυλ και αισθητική.
Ας δούμε αναλυτικά τι θα πρέπει να περιέχει το kit σου.
#1 Το Bio
Ακριβώς όπως και το bio σου στο Instagram, το bio του kit σου είναι εξίσου σημαντικό! Είναι το πρώτο πράγμα που ένα brand ή μια επιχείρηση θα διαβάσει μόλις ανοίξει το kit σου, οπότε πρέπει να βεβαιωθείς ότι θα αντιπροσωπεύει με ακρίβεια εσένα και το brand σου.
Πρέπει να προσθέσεις το προσωπικό σου στυλ και ύφος στο bio σου και να δείξεις την προσωπικότητα, τα ενδιαφέρονται και το πάθος σου για τη δουλειά σου. Η ισορροπία ανάμεσα στο προσωπικό στυλ και στην επαγγελματική παρουσίαση είναι λεπτή, οπότε αξίζει να ξοδέψεις αρκετό χρόνο και προσπάθεια για να γράψεις το bio σου μέχρι να είναι 100% αντιπροσωπευτικό!
Δες ένα παράδειγμα, πώς μπορείς να παρουσιάσεις εύκολα τον εαυτό σου, το brand σου και τους στόχους σου σε λίγες σειρές!
Δες εδώ πώς μπορείς να συστήνεσαι καλύτερα σαν ελεύθερος επαγγελματίας ή blogger!
Μην ξεχάσεις να συμπεριλάβεις μια φωτογραφία σου για να συστηθείς!
Επίσης, πρέπει οπωσδήποτε να συμπεριλάβεις στοιχεία επικοινωνίας, όπως email, τηλέφωνο ή οτιδήποτε άλλο σε βολεύει.
#2 Στατιστικά από τα Social Media accounts σου
Παρόλο που η αξία μια συνεργασίας influencer marketing δεν βασίζεται μόνο στα στατιστικά, είναι σημαντικό να είσαι ειλικρινής και να μοιραστείς τους followers και τη δυναμική σου. Τα brands και οι επιχειρήσεις είναι πιθανότερο να εκτιμήσουν την ειλικρίνεια σου, καθώς υπάρχουν εργαλεία, με τα οποία μπορούν να επαληθεύσουν τα στατιστικά αυτά.
Δεν είναι απαραίτητο να έχεις πολλούς followers, εάν ένα brand έχει πολύ συγκεκριμένο πεδίο, π.χ. προϊόντα κατά της ακμής, τότε θα αναζητά influencers που αντανακλούν τους στόχους τους και ταιριάζουν με το κοινό τους. Μη φοβάσαι να παρουσιάσεις το κοινό σου, το οποίο έχεις δουλέψει σκληρά για να αποκτήσεις και με το οποίο έχεις χτίσει μια ειλικρινή σχέση.
Δεν υπάρχει συγκεκριμένος κανόνες σχετικά με το ποια στατιστικά πρέπει να περιέχει το kit σου. Ωστόσο, μια καλή ιδέα είναι να συμπεριλάβεις τον αριθμό των followers σου και το ποσοστό αλληλεπίδρασης στο Instagram (μη φρικάρεις, εξηγώ παρακάτω τι είναι και πώς να το υπολογίσεις 😊) και για όλες τις υπόλοιπες πλατφόρμες όπως το Facebook, το Pinterest, το Twitter, το YouTube, το TikTok, μπορείς να συμπεριλάβεις τον αριθμό των followers, των μελών, των συνδρομητών, των views και οτιδήποτε άλλο θεωρείς ότι αξίζει να αναφέρεις. Εννοείται ότι θα τονίσεις τα στατιστικά από την πλατφόρμα με το μεγαλύτερο κοινό σου!
Κι ενώ, ο αριθμός των followers είναι αρκετά σημαντικός με την πρώτη ματιά, αυτό που ενδιαφέρει κυρίως τα brands είναι το ποσοστό αλληλεπίδρασης των followers αυτών με τα posts σου.
Γιατί; Επειδή όταν ένα brand επενδύει στο influencer marketing, θέλουν να είναι σίγουροι ότι το κοινό σου είναι ενεργό, αλληλεπιδρά με σχόλια και likes και είναι πιο πιθανό να ανταποκριθεί θετικά με το υλικό που θα ανεβάσεις για αυτούς.
Οπότε, εάν δεν το έχεις κάνει ήδη, πρέπει να στοχεύσεις στο να αυξήσεις το μέσο όρο του ποσοστού αλληλεπίδρασης και να το συμπεριλάβεις στο kit σου.
Το ποσοστό αλληλεπίδρασης (engagement rate εάν θέλεις να το ψάξεις παραπάνω) είναι το ποσοστό των followers ή viewers που αλληλεπιδρούν με το περιεχόμενο σου. Γενικά, εάν θέλεις να υπολογίσεις το μέσο όρο του ποσοστού αλληλεπίδρασης σου για το Instagram, πρέπει να διαιρέσεις τον αριθμό των likes/comments/saves με τον αριθμό των followers σου και να το πολλαπλασιάσεις επί 100 για να βρεις το ποσοστό.
Ποσοστό Αλληλεπίδρασης = (Likes + Comments + Saves) / Followers x 100
#3 Δημογραφικά στοιχεία του κοινού σου
Είναι πάρα πολύ σημαντικό να συμπεριλάβεις δημογραφικές πληροφορίες για το κοινό σου. Είναι ο κύριος τρόπος με τον οποίο τα brands αποφασίζουν εάν οι followers σου είναι ο τύπος των πελατών που θέλουν να προσεγγίσουν.
Όταν ένα brand αναζητάει influencers για συνεργασία, θέλουν να καταλάβουν όσα περισσότερα μπορούν για το πεδίο στο οποίο κάνεις influence, π.χ. μόδα, μουσική, fitness, ταξίδια, και πώς το κοινό σου ανταποκρίνεται σε αυτό. Θα κοιτάξουν στατιστικά στοιχεία όπως η γεωγραφική κατανομή (που μένουν οι περισσότεροι followers σου), η ηλικία, το φύλο, η γλώσσα και άλλα.
Έχε υπόψη σου ότι ο στόχος δεν είναι να ταιριάξεις 100% με το κοινό που θέλει να στοχεύσει το brand, αλλά να βρεθεί αυτή η τομή ανάμεσα στα δύο κοινά, το δικό σου και το κοινό που θέλει το brand.
Μην ξεχάσεις να συμπεριλάβεις δημογραφικά στοιχεία από κάθε πλατφόρμα που χρησιμοποιείς ή και το blog σου εάν το κοινό διαφέρει αρκετά.
#4 Links από το blog ή το site σου
Εάν χρησιμοποιείς ενεργά το blog σου, θα πρέπει οπωσδήποτε να το συμπεριλάβεις καθώς τα άρθρα στα blogs είναι διαθέσιμα ανά πάσα στιγμή στο κοινό να τα βρει (χάρη στο Google και στο καλό SEO).
Δες εδώ tips για πριν & μετά τη δημοσίευση κάθε άρθρου (+free checklist) για να βεβαιωθείς ότι τα άρθρα σου θα εμφανίζονται σε υψηλή θέση στην αναζήτηση του Google.
Μπορείς να βρεις στατιστικά στοιχεία για το blog σου από τo Google Analytics, αρκεί να το έχεις συνδέσει με το blog σου όταν το ξεκίνησες. Επίσης, στο kit πρέπει να συμπεριλάβεις και τα posts που έχουν τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα ή γενικά την κατηγορία περιεχομένου την οποία προτιμούν περισσότερο οι αναγνώστες σου, π.χ. ταξιδιωτικούς οδηγούς. Αυτό θα βοηθήσει τα brands να καταλάβουν άμεσα τι ενδιαφέρει εσένα και το κοινό σου!
#5 Προηγούμενες συνεργασίες και αποτελέσματα
Εάν έχεις ήδη συνεργαστεί με άλλα brands στο παρελθόν, μπορείς να τα συμπεριλάβεις στο kit σου.
Με αυτόν τον τρόπο, το brand θα πάρει μια αίσθηση για το τι είναι σημαντικό για εσένα, το στυλ της συνεργασίας που προτιμάς και φυσικά τον επαγγελματισμό σου. Συμπεριέλαβε τα αποτελέσματα της συνεργασίας, όπως το ποσοστό αλληλεπίδρασης, τα κλικ σε κάποιο link που είχες συμπεριλάβει ή τα προϊόντα που πωλήθηκαν μέσω της συνεργασίας.
Τι πρέπει να προσέξεις
Τώρα που γνωρίζεις ποιες πληροφορίες πρέπει να περιέχει ένα influencer media kit, είναι ώρα να ξεκινήσεις να το σχεδιάζεις!
Σε ό,τι αφορά το design (χρώματα και αισθητική), είναι σημαντικό το kit σου να μοιάζει σαν προέκταση της αισθητικής του blog ή του Instagram σου. Διατήρησε το ίδιο στυλ, χρώμα, γραμματοσειρά και βεβαιώσου ότι θα συμπεριλάβεις τις καλύτερες φωτογραφίες.
Έχεις πολλές πληροφορίες να μοιραστείς, οπότε προσπάθησε το kit σου να είναι «καθαρό» και ευανάγνωστο, ακόμα κι αν πρέπει να προσθέσεις περισσότερες σελίδες. Συνήθως, είναι πιο εύκολο να διαβάσει κάποιος 4-5 καλά δομημένες σελίδες, παρά 1 σελίδα με υπερβολική πληροφορία.
Δε χρειάζεται να έχεις γνώσεις επεξεργασίας εικόνων και να χρησιμοποιήσεις δύσκολα εργαλεία (π.χ. Photoshop, InDesign). Μπορείς να χρησιμοποιήσεις το Canva ή ακόμα και το PowerPoint με έτοιμα templates που προσφέρουν. Το μόνο που χρειάζεται είναι δημιουργικότητα και οργάνωση (ίσως και λίγο Google Search 😊)!
Πώς να στείλεις σε brands το Influencer Media Kit σου;
Συγχαρητήρια! Δημιούργησες το kit σου και τώρα είναι ώρα να αρχίσεις να προσεγγίζεις brands και επιχειρήσεις με τις οποίες θα ήθελες να συνεργαστείς.
Ο καλύτερος τρόπος είναι να στείλεις email στο brand – θα το βρεις στο site ή στα social media accounts του – στο οποίο θα συμπεριλάβεις 1-2 παραγράφους σχετικά με εσένα, τη δουλειά σου και το λόγο που θέλεις να συνεργαστείς με το συγκεκριμένο brand και θα επισυνάψεις στο email και το kit σου.
Τι πρέπει να προσέξεις σε αυτές τις 1-2 παραγράφους:
#1. Να έχεις επαγγελματικό ύφος
Ανεξάρτητα από το ύφος που χρησιμοποιείς στο blog ή στα posts σου, εδώ το ύφος σου θα πρέπει να είναι καθαρά επαγγελματικό.
#2. Κάνε έρευνα για το brand
Αφιέρωσε λίγο χρόνο να ψάξεις για το περιεχόμενο που μοιράζεται το brand στα social media που χρησιμοποιεί και δες πώς μπορείς να προσφέρεις και εσύ παρόμοιο περιεχόμενο ή, ακόμα καλύτερα, να δημιουργήσεις κάτι με περισσότερο ενδιαφέρον. Για παράδειγμα, μπορείς να προσφέρεις τη δημιουργία βίντεο εάν δεις ότι δεν έχουν αναρτήσει πολλά.
Επίσης, δες προηγούμενες συνεργασίες που έχουν κάνει. Τι είδους ήταν η συνεργασία; Είχε επιτυχία; Γνωρίζοντας όσο περισσότερα γίνεται για το brand και την προσέγγιση τους στις συνεργασίες θα σε βοηθήσει να σκεφτείς και να προτείνεις μερικές δημιουργικές ιδέες.
#3. Ιδέες για περιεχόμενο
Τώρα που έχεις κάνει την έρευνα σου, θα πρέπει να έχεις σκεφτεί αρκετές ιδέες για το πώς μπορείς να συνεργαστείς δημιουργικά με το brand. Σκέψου και παρουσίασε τρόπους που θα εξυπηρετούν και το δικό σου κοινό και τους επαγγελματικούς στόχους του brand. Όσο πιο ξεκάθαρα παρουσιάσεις το σκοπό της ιδέας σου τόσο πιο πιθανό είναι να συνεργαστούν μαζί σου!
#4. Αναγνώρισε την αξία σου
Τέλος, είναι σημαντικό να έχεις ήδη μια εικόνα σχετικά με τα χρήματα που θα ζητήσεις για τις ιδέες σου. Εάν θεωρείς ότι θα πρέπει πρώτα να μιλήσεις με το brand για μια συγκεκριμένη ιδέα ώστε να μπορέσεις να κοστολογήσεις ανάλογα το project, τότε δεν είναι υποχρεωτικό να αναφέρεις το κόστος σε αυτό το email. Από την άλλη, εάν προτείνεις κάτι standard, π.χ. 2 posts, 10 stories και 1 giveaway post, τότε θα μπορούσες να αναφέρεις ένα κόστος ή ένα εύρος τιμών που θεωρείς λογικό για τη δουλειά σου.
Μην ξεχάσεις ότι πρέπει να ανανεώνεις τα νούμερα στο Influencer Media Kit σου για να είναι ανά πάσα στιγμή ενημερωμένο και έτοιμο να το προωθήσεις στα brands που σε προσεγγίζουν.
Και τέλος, αυτό ήταν! Τώρα έχεις όλες τις πληροφορίες που χρειάζεσαι για να δημιουργήσεις το kit σου και να ξεκινήσεις να προσεγγίζεις brands και επιχειρήσεις για συνεργασία.
Μπορείς να κατεβάσεις ΔΩΡΕΑΝ ένα template για να ξεκινήσεις να δουλεύεις το kit σου. Το έχω δημιουργήσει με το PowerPoint και η επεξεργασία του είναι πολύ εύκολη!
Εάν χρειάζεσαι κάτι πιο «προχωρημένο» και δημιουργικό, τότε μπορείς να επικοινωνήσεις μαζί μου για να το σχεδιάσουμε μαζί!
Κάνε εγγραφή στο Newsletter για να παραλάβεις ΔΩΡΕΑΝ το Influencer Media Kit Template!. Περιέχει το αρχείο template σε PowerPoint (.pptx και .ppt), ένα παράδειγμα συμπληρωμένου template για ιδέες καθώς και οδηγίες χρήσης του template.
Μετά την εγγραφή, θα λάβεις ένα email με το link για να κατεβάσεις το Influencer Media Kit.