Ξεκινάς τώρα ένα καινούριο Instagram account είτε προσωπικό είτε για την επιχείρησή σου και δεν ξέρεις τι να κάνεις για να αποκτήσεις followers; Συνέχισε να διαβάζεις για να μάθεις μια στρατηγική που μπορείς να ακολουθήσεις για να το πετύχεις!
Προειδοποίηση: η στρατηγική που περιγράφω δεν είναι ο μόνος τρόπος για να αποκτήσεις followers, είναι μια στρατηγική που έχει δουλέψει σε λογαριασμούς πελατών μου και γι’ αυτό την μοιράζομαι. Επίσης, την ίδια στρατηγική μπορείς να εφαρμόσεις και σε καινούριο account στο TikTok, με διαφορετικού τύπου περιεχόμενο – πιο viral, που να ακολουθεί τα trends.
Καθόρισε τη στρατηγική του περιεχομένου σου
Όταν ξεκινάς έναν καινούριο λογαριασμό στο Instagram, υπάρχουν δύο στρατηγικές περιεχομένου που πρέπει να καθορίσεις,
- για ποιο λόγο ή σε ποιον τομέα θέλεις να γίνεις γνωστός/ή και
- το κοινό που θέλεις να προσεγγίσεις.
Εάν μπορείς να καθορίσεις και τα δύο, τέλεια, αλλά ακόμα και ένα από τα δύο να μπορείς να προσδιορίσεις, είσαι σε πολύ καλό δρόμο.
Τώρα, γιατί είναι σημαντικό να απαντήσεις σε αυτές τις δύο ερωτήσεις; Εάν ξέρεις τον τομέα στον οποίο θέλεις να ξεχωρίσεις, τότε πολύ απλά ξεκινάς και ανεβάζεις περιεχόμενο σχετικά με αυτό. Για παράδειγμα, εάν θέλεις να αξιολογείς προϊόντα ομορφιάς, τότε αγόρασε προϊόντα και ανέβασε posts με reviews, χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα hashtags για να προσεγγίσεις το κοινό που αφορούν τα reviews προϊόντων ομορφιάς.
Εάν δεν μπορείς να προσδιορίσεις αυτόν τον τομέα, τότε σκέψου ποιοι θα ήθελες να είναι οι followers σου σε έναν χρόνο ή στα επόμενα πέντε χρόνια. Προσωπικά, όταν ξεκίνησα να χρησιμοποιώ το Instagram επαγγελματικά, δεν ήθελα να περιοριστώ σε έναν τομέα μόνο. Έτσι, αντ’ αυτού, αναρωτήθηκα ποιο είναι το κοινό που ήθελα να προσεγγίσω. Ποιος θέλω να με ακολουθήσει και γιατί να θέλουν να με ακολουθήσουν. Τότε, η απάντηση ήταν ξεκάθαρη, ήθελα να βοηθήσω μικρές επιχειρήσεις – κυρίως από γυναίκες και νέους – ώστε να χρησιμοποιήσουν όλες τις δυνατότητες του Internet για να πετύχουν επαγγελματικά, ακόμα κι αν πρέπει να δουλεύουν από το σπίτι. Αυτή η πληροφορία ήταν παραπάνω από αρκετή για να δημιουργήσω τη στρατηγική περιεχομένου μου.
«Φτάσε» σε μεγαλύτερο κοινό
Το επόμενο ερώτημα είναι πώς θα δει το περιεχόμενο σου το κοινό που σε ενδιαφέρει. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις τις μηχανές αναζήτησης, ακόμα και την εξερεύνηση του Instagram για να βρεις τι ενδιαφέρει το κοινό σου.

Μόλις βρεις τι ακριβώς ενδιαφέρει το κοινό σου, ξεκινάς να χρησιμοποιείς σχετικά με αυτό hashtags στα posts σου για να εμφανιστούν στο κοινό που σε ενδιαφέρει. Προσοχή, όμως, να μην το παρακάνεις με τα hashtags, 5-8 είναι αρκετά. Η χρήση των hashtags είναι ένας τρόπος να κατηγοριοποιήσεις το περιεχόμενο σου που σου δίνει τεράστιο πλεονέκτημα επειδή έτσι μπορείς να πεις στο Instagram ποιος είναι ο τομέας σου και ο αλγόριθμος θα ξέρει ποιους χρήστες ενδιαφέρουν τα posts σου.
Πώς θα έχεις κέρδος από το account σου
Το περιεχόμενο για το οποίο έχουμε μιλήσει μέχρι τώρα είναι το περιεχόμενο για το κοινό που θέλεις να στοχεύσεις. Έτσι, θα αυξήσεις τους followers σου γιατί θα είναι φτιαγμένο για να τραβήξει την προσοχή τους. Τι γίνεται όμως με τη δημιουργία περιεχομένου για το κοινό που ήδη σε ακολουθεί; Μπορείς να χρησιμοποιήσεις περιεχόμενο για να αυξήσεις την αλληλεπίδραση, δηλαδή να βάλεις το κοινό να κάνει Like, σχόλιο ή να απαντήσει σε ερωτήσεις και υπάρχει και το περιεχόμενο που ανεβάζεις «για πλάκα». Είναι δηλαδή χιουμοριστικές αναρτήσεις που δεν σχετίζονται απαραίτητα με τον τομέα σου αλλά σε κάνουν να γελάς. Εννοείται ότι τις συνεχίζεις!

Υπάρχει όμως και το περιεχόμενο που θα σου φέρει κέρδος. Είναι το καθαρά εμπορικό περιεχόμενο που θα στοχεύσει σε άτομα που σχετίζονται με τον επαγγελματικό σου τομέα. Αυτού του τύπου το περιεχόμενο αγχώνει τους περισσότερους γιατί σκέφτονται «ωχ, θα πρέπει να πουλήσω, δε μου αρέσουν οι πωλήσεις στο Instagram, δε μου αρέσει να ‘’πουλάω’’ τον εαυτό μου». Όμως, το περιεχόμενο αυτό δε χρειάζεται να μοιάζει ξεκάθαρα με πώληση. Πρέπει να αναρωτηθείς «για ποια πηγή εσόδων μου θέλω να ενημερώσω το κοινό μου;». Εφόσον απαντήσεις σε αυτήν την ερώτηση, μετά πρέπει να σκεφτείς πώς θα δώσεις περισσότερη αξία ή πληροφορία σχετικά με αυτό το θέμα στο κοινό σου.
Ένα παράδειγμα τέτοιου είδους post που δεν είναι το παραδοσιακό post πώλησης είναι το εξής: Η πηγή εσόδων σου είναι μέσω affiliate marketing, δηλαδή έχεις συμβόλαιο με εταιρείες που δίνουν έναν εκπτωτικό κωδικό στους followers σου για να ψωνίσουν. Τότε, μπορείς να ανεβάζεις βίντεο που δείχνουν τι έχεις ψωνίσει από την εταιρεία για προσωπική σου χρήση και να προσθέσεις affiliate link για όσα δείχνεις στο βίντεο. Έτσι, κάθε αγορά μέσω του link σου, θα σου φέρει έσοδα.

Δε χρειάζεται να πεις στο post «αγόρασε το κι εσύ μέσω του link». Αρκεί να μοιραστείς με τους followers σου με διασκεδαστικό τρόπο τα αγαπημένα σου προϊόντα και τη χρήση τους.
Ένα ακόμα παράδειγμα είναι να κάνεις review videos και να προσφέρεις μια γνώση σου δωρεάν. Ας πούμε ότι είσαι fitness coach και θέλεις να βρεις πελάτες για personal, αλλά δε θέλεις να πεις «μπορώ να σου κάνω personal, στείλε μου μήνυμα». Αρχικά, πρέπει να προσφέρεις κάτι με αξία στους followers/μελλοντικούς πελάτες σου. Ένας τρόπος να το κάνεις αυτό είναι να ετοιμάζεις σνακς με λίγες θερμίδες, να ανεβάζεις τη συνταγή δωρεάν στο Instagram σου. Δεν πουλάς τίποτα, αλλά το κοινό σε ακολουθεί γι’ αυτό το περιεχόμενο και μετά αρχίζουν να σου κάνουν like και μετά βλέπουν και τα υπόλοιπα posts σου με ασκήσεις ενδυνάμωσης ή με βίντεο με τους πελάτες σου και βλέπουν ότι δεν ανεβάζεις μόνο δωρεάν συνταγές για σνακς με λίγες θερμίδες αλλά δίνεις δωρεάν και fitness tips. Οπότε, μακροπρόθεσμα, αυτοί οι followers σε εμπιστεύονται και θα σου ζητήσουν να τους κάνεις personal – δηλαδή θα γίνουν πελάτες σου.

Ένα ακόμα παράδειγμα, είναι αυτό το άρθρο που διαβάζεις τώρα 😛 . Αντί να σου πω «θα σου κάνω τα social media της επιχείρησης σου ή του brand σου, στείλε μου μήνυμα για κόστος και συνεργασία», έφτιαξα αυτό το άρθρο που θα σε βοηθήσει να ξεκινήσεις και εάν στην πορεία χρειαστείς βοήθεια σε κάτι που δεν έχεις την εμπειρία ή τις γνώσεις να το κάνεις, να επικοινωνήσεις μαζί μου για να συνεργαστούμε – δηλαδή … να γίνεις πελάτης μου. Με αυτόν τον τρόπο, δημιουργείται και μια σχέση εμπιστοσύνης με τους followers και μπορείς να κερδίσεις τα πρώτα του χρήματα, ακόμα κι αν η κοινότητα σου αποτελείται από 1000 άτομα μόνο.
Δεν λέω ότι δεν πρέπει να αναφέρεις τα προϊόντα σου στα posts σου, φυσικά και είναι απαραίτητο να δημιουργήσεις περιεχόμενο με ένα call-to-action «επικοινωνήστε μαζί μου για συνεργασία» ή «μπείτε στο e-shop για να αγοράσετε τα προϊόντα μου». Τα παραδείγματα που αναφέρω είναι για όσους δεν νιώθουν άνετα με τις πωλήσεις – #introverts #introvertproblems #introvertlife.
Πριν ξεκινήσεις, δες και αυτά!
Αν χρειάζεσαι βοήθεια με τη δημιουργία επαγγελματικής ιστοσελίδας ή τη διαχείριση των social media, επικοινώνησε μαζί μου σήμερα για να απογειώσεις την ιδέα σου!







