
Εάν συμπεριλάβεις τα σωστά Instagram hashtags στα posts σου, είναι περισσότερο πιθανό να έχεις μεγαλύτερη αλληλεπίδραση. Γιατί; Γιατί τα hashtags – ένας συνδυασμός γραμμάτων, αριθμών και emojis που ακολουθούν το σύμβολο # (π.χ. #love, #food, #summer2019) – κατηγοριοποιούν το περιεχόμενο και το κάνουν πιο εύκολο ανακαλύψιμο από άλλους χρήστες. Οποιοσδήποτε κάνει κλικ σε ένα hashtag ή αναζητήσει γι’ αυτό, θα δει μια σελίδα με όλα τα posts που το περιλαμβάνουν.
Το πόσο ψηλά στη σελίδα του hashtag εμφανίζεται το post σου εξαρτάται από το πόσο συχνά χρησιμοποιείται, πόσο δημοφιλές είναι το post σου (έχει πολλά likes και σχόλια;), πότε το χρησιμοποίησες και τη δύναμη του κοινού σου. Όσο πιο ψηλά εμφανίζεται το posts σου, τόσο το καλύτερο καθώς θα το δουν περισσότεροι χρήστες που δε σε ακολουθούν.
Σε αυτό το άρθρο θα δούμε πώς να χρησιμοποιήσεις τα hashtags για να προσελκύσεις περισσότερους νέους followers, να πάρεις περισσότερα likes και να αυξήσεις την αλληλεπίδραση.
ΟΣΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΡΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ HASHTAGS
Μπορείς να ακολουθήσεις ένα hashtag
Αυτό σημαίνει ότι το περιεχόμενο σου μπορεί να εμφανιστεί σε έναν χρήστη ακόμα κι αν δε σε ακολουθεί. Εάν μοιράζεσαι ωραίο περιεχόμενο και χρησιμοποιήσεις μερικά σχετικά hashtags, πολλοί από αυτούς τους χρήστες θα σε ακολουθήσουν.
Η χρήση άσχετων hashtags (ή των ίδιων σε όλα τα posts σου) είναι κακή ιδέα.
Όταν ένας χρήστης ακολουθεί ένα hashtag και δει κάτι που δεν ταιριάζει με αυτό, μπορεί να διαλέξει την επιλογή «να μην εμφανίζεται για αυτό το hashtag».
Αυτή η επιλογή έχει σχεδιαστεί για να δείξει στον αλγόριθμο του Instagram ποιο περιεχόμενο αρέσει στους χρήστες. Οπότε, εάν γίνει αυτό σε πολλά από τα posts σου, τότε είναι λογικό ο αλγόριθμός να εμφανίσει το περιεχόμενο σου λιγότερο συχνά ή και καθόλου
Επίσης, μη χρησιμοποιείς την ίδια μεγάλη λίστα με hashtags σε κάθε σου post, καθώς στο guideline του Instagram αναφέρεται ξεκάθαρα ότι η ανάρτηση των ίδιων σχολιών ή περιεχομένου δεν είναι αποδεκτή.
Όταν δημιουργείς ένα post, χρησιμοποίησε hashtags που ταιριάζουν με το post. Ο στόχος δεν είναι απλά να σε δουν πολλά άτομα, είναι να σε δουν τα σωστά άτομα. Με αυτόν τον τρόπο τα hashtags οδηγούν σε υψηλότερη αλληλεπίδραση και περισσότερους followers.
Τα επαγγελματικά προφίλ μπορούν να μετρήσουν πόσο αποτελεσματικά είναι τα hashtags τους.
Εάν έχεις επαγγελματικό προφίλ, έχεις πρόσβαση σε στατιστικά για κάθε post που σου λένε πόσες αλληλεπιδράσεις έλαβες από τα hashtags.
Πώς να βρεις αυτά τα δεδομένα:
1. Επέλεξε το post που θέλεις και κάνε κλικ στο Προβολή στατιστικών κάτω από το post στα αριστερά.
2. Σύρε προς τα πάνω για να δεις όλα τα στατιστικά για το post, συμπεριλαμβανομένου και του αριθμού των εμφανίσεων από τα hashtags.
Μετρώντας αυτά τα δεδομένα, μπορείς να ξεκινήσεις να καταλάβεις ποια hashtags είναι τα πιο αποτελεσματικά για να βελτιώσεις την απήχηση σου.
Μπορείς να χρησιμοποιήσεις hashtags στα Instagram Stories
Οι σελίδες των hashtags έχουν ένα εικονίδιο Instagram Story στην πάνω αριστερή γωνία. Εάν κάνεις κλικ εκεί θα δεις μια συλλογή από Stories στα οποίες έχει γίνει tag ένα hashtag.
Εάν είσαι αρκετά τυχερός για να δεις το post στου στο Story του hashtag, μπορείς να εμφανίσεις το brand σου σε μεγαλύτερο κοινό.
Υπάρχουν δύο τρόποι για να προσθέσεις hashtags στο story σου. Η πρώτη μέθοδος είναι χρησιμοποιώντας το sticker για το hashtag. Η άλλη μέθοδος είναι να το προσθέσεις απλά σαν κείμενο με το #, όπως θα έκανες στο post.
Μπορείς να προσθέσεις μέχρι 10 hashtags σε ένα Story, αλλά φρόντισε να μην καλύψεις το περιεχόμενο σου. Μπορείς να συρρικνώσεις τα hashtags σου ή ακόμα και να τα κρύψεις πίσω από ένα emoji, sticker ή GIF.
Μπορείς να προσθέσεις hashtag link στο bio σου.
Και όταν ένας χρήστης κάνει tap στο hashtag να τον οδηγήσει στη σελίδα του hashtag για να το ακολουθήσει. Για τις εταιρείες με δημοφιλή branded hashtags, π.χ. #justdoit της Nike (θα το εξηγήσουμε αργότερα), είναι ένας εξαιρετικός τρόπος να αυξήσουν την αλληλεπίδραση ή να βρουν περιεχόμενο άλλων χρηστών με τα προϊόντα του brand.
Μπορείς να συμπεριλάβεις μέχρι 30 hashtags σε ένα post και μέχρι 10 hashtags σε ένα story.
Εάν προσπαθήσεις να προσθέσεις περισσότερα, το σχόλιο ή το κείμενο που έχεις γράψει δε θα ποσταριστεί.
Μπορείς να κάνεις tag μόνο στα δικά σου posts.
Εάν αφήσεις ένα hashtag σε σχόλιο κάτω από κάποιου άλλου το post, τότε το σχόλιο σου δε θα εμφανιστεί σε περισσότερα άτομα.
ΠΩΣ ΝΑ ΒΡΕΙΣ ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ INSTAGRAM HASHTAGS ΓΙΑ ΤΟ BRAND ΣΟΥ
Τα hashtags που θέλεις να χρησιμοποιήσεις εξαρτώνται από τον τομέα της επιχείρησης σου.
Ας πούμε ότι έχεις ένα ταξιδιωτικό γραφείο. Υπάρχουν ένα εκατομμύριο hashtags που είναι πολύ δημοφιλή: #welltravelled, #justbackfrom, #whatsinmybaf, #passport κτλ. Πρόσθεσε στο post σου οποιοδήποτε από αυτά και θα λάβεις αμέσως μερικά έξτρα likes.
Αλλά εάν θέλεις να αυξήσεις πραγματικά την αλληλεπίδραση και να κερδίσεις πιστούς followers, πρέπει να συμπεριλάβεις πιο συγκεκριμένα hashtags. Εάν ποστάρεις μια φωτογραφία με έναν ταξιδιωτικό προορισμό, κάνε tag με ένα σχετικό με την τοποθεσία hashtag, π.χ. #athens.
Πώς θα βρεις ποια hashtags ακολουθεί ήδη το κοινό σου;
Έλεγξε ποια hashtags χρησιμοποιούν οι ανταγωνιστές σου.
Ίσως ανακαλύψεις νέα hashtags που μπορείς να χρησιμοποιήσεις. Ή μπορεί να αποφασίσεις ότι δε θέλεις να ανταγωνιστείς σε ένα συγκεκριμένο hashtag, οπότε θα ψάξεις για εναλλακτικές λύσεις.
Χρησιμοποίησε hashtags που χρησιμοποιούν οι influencers με παρόμοιο περιεχόμενο με το δικό σου.
Αυτοί οι άνθρωποι είναι ήδη γνωστοί και καθιερωμένοι στο κοινό σου, οπότε γιατί να μη μάθεις από αυτούς;
Χρησιμοποίησε την αναζήτηση του Instagram.
Πληκτρολόγησε μια λέξη κλειδί σχετική με το brand σου στη μπάρα αναζήτησης του Instagram και επέλεξε τις Ετικέτες. Το Instagram θα σου δώσει μια λίστα με όλα τα hashtags που ταιριάζουν με τη λέξη κλειδί, καθώς επίσης και τον αριθμό των posts στα οποία έχει χρησιμοποιηθεί.
Μεγάλος αριθμός σημαίνει ότι πολλοί χρήστες ακολουθούν αυτό το hashtag, αλλά επίσης σημαίνει και ότι υπάρχει πολύ περιεχόμενο γι’ αυτό και ίσως το post σου να χαθεί. Πειραματίσου με έναν συνδυασμό από δημοφιλή hashtags στο αντικείμενο σου για να βρεις αυτά που δουλεύουν καλύτερα για σένα.
Λάβε υπόψη σου τα σχετικά hashtags.
Σε κάθε σελίδα hashtag, ακριβώς πάνω από το «Κορυφαία» και το «Πρόσφατα», θα βρεις μια λίστα με σχετικά hashtags την οποία μπορείς να κάνεις scroll προς τα αριστερά για να δεις περισσότερα. Αυτός είναι ένας τέλειος τρόπος για να βρεις αντίστοιχα hashtags που ίσως να είναι πιο χαρακτηριστικά. Και αυτό σημαίνει ακόμα πιο στοχευμένο κοινό με λιγότερο περιεχόμενο για να ανταγωνιστείς.
11 INSTAGRAM HASHTAG TIPS & TRICKS
Ας συνοψίσουμε τι έχουμε μάθει μέχρι τώρα, και επίσης να δούμε μερικές ακόμα στρατηγικές που θα σε βοηθήσουν να πετύχεις τους στόχους σου στο Instagram.
#1. Μην χρησιμοποιείς άσχετα hashtags
Η χρήση άσχετων hashtags σε posts θεωρείται συμπεριφορά spam. Θα ενοχλήσει τα άτομα που ακολουθούν αυτά τα hashtags και είναι πολύ πιθανό να πουν στο Instagram «να μην εμφανίζεται γι’ αυτό το hashtag».
Τα hashtags πρέπει να χρησιμοποιούνται στρατηγικά. Η αλληλεπίδραση θα αυξηθεί μόνο εάν δώσεις στο κοινό αυτό που ψάχνει, δηλαδή ποιοτικό περιεχόμενο που τους ενδιαφέρει.
#2. Χρησιμοποίησε τη σωστή ποσότητα hashtags
Σύμφωνα με αναλύσεις, τα posts με 9 hashtags έχουν την περισσότερη αλληλεπίδραση.
Αλλά αυτό δε σημαίνει ότι πρέπει να κάνεις tag κάθε post με πολλά hashtags. Πρέπει να είναι σχετικά με το περιεχόμενο. Η χρήση ενός δημοφιλούς hashtag όπως το #followmeback μπορεί να σου φέρει μερικούς νέους followers, αλλά το πιο πιθανό είναι να είναι spammers ή άτομα που θέλουν να αυξήσουν τους δικούς τους followers. Αυτά τα άτομα δε θα αλληλεπιδράσουν με το brand σου.
#3. Χρησιμοποίησε συγκεκριμένα και χαρακτηριστικά hashtags.
Όσο πιο συγκεκριμένο είναι ένα hashtag, τόσο πιο στοχευμένο θα είναι το κοινό σου. Και πιο στοχευμένο κοινό σημαίνει μεγαλύτερη πιθανότητα για ποιοτική αλληλεπίδραση.
#4. Χρησιμοποίησε τα δημοφιλή hashtags προσεκτικά.
Εάν είναι σχετικά με το post του και χρησιμοποιηθούν προσεκτικά, τα δημοφιλή hashtags μπορούν να σε βοηθήσουν να έχεις μεγαλύτερη απήχηση χωρίς να φανεί ότι είσαι απελπισμένος για like ή σπαμάρεις.
Έχω συμπεριλάβει μια λίστα με τα πιο δημοφιλή hashtags στο τέλος του άρθρου μαζί με tips για να τα χρησιμοποιήσεις με το σωστό τρόπο.
#5. Βεβαιώσου ότι το hashtag σημαίνει αυτό ακριβώς που πιστεύεις.
Δε θέλεις να συνδέσεις το brand σου με μια άσχετη καμπάνια. Όταν συνδυάζεις δύο ή τρεις λέξεις μαζί, βεβαιώσου ότι δε σημαίνει κάτι άλλο.
Πριν χρησιμοποιήσεις κάποιο hashtag, επισκέψου τη σελίδα του για να βεβαιωθείς ότι το σχετικό περιεχόμενο που εμφανίζεται είναι κατάλληλο και ταιριάζει με αυτό που θέλεις να πεις.
#6. Αποθήκευσε hashtags για μελλοντική χρήση
Εάν χρησιμοποιείς συχνά τα ίδια hashtags για κάθε post, μπορείς να τα αποθηκεύσεις σε μια σημείωση στο κινητό σου για να γλιτώσεις χρόνο. (Σημείωση: Χρησιμοποίησε το trick αυτό προσεκτικά. Θυμήσου ότι κάθε hashtag που βάζεις σε ένα post πρέπει να ταιριάζει με το περιεχόμενο και δεν πρέπει να επαλαμβάνεις ακριβώς να ίδια hashtags σε κάθε post).
Πώς να αποθηκεύσεις τα hashtags:
Βήμα 1: Δημιούργησε μια νέα σημείωση στο αντίστοιχο app του κινητού σου.
Βήμα 2: Πρόσθεσε το κείμενο του post που χρησιμοποιείς πιο συχνά.
Βήμα 3: Κάθε φορά που θέλεις να ανεβάσεις ένα νέο post, πήγαινε στη σημείωση, αντέγραψε το κείμενο και μετά επικόλλησε το στο κείμενο του post.
#7. Κρύψε τα hashtags
Μην φορτώνεις πολύ το περιεχόμενο σου. Σπρώξε το ενδιαφέρον του αναγνώστη στο πιο σημαντικό: την περιγραφή του post σου. Μπορείς να ανεβάσεις το post χωρίς hashtags και μετά να τα προσθέσεις σαν σχόλιο κάτω από το post σου.
#8. Πρόσθεσε ένα νέο hashtag σε ένα post που έχεις ήδη δημοσιεύσει.
Εάν θέλεις να προσθέσεις hashtags σε ένα post που έχεις ήδη δημοσιεύσει, κάνε κλικ στις 3 κουκίδες στην επάνω δεξιά γωνία της οθόνης και επέλεξε Επεξεργασία για να προσθέσεις κείμενο.
Με αυτόν τον τρόπο, μπορείς να εμφανίσεις ξανά το post σου σε μια νέα ομάδα ανθρώπων που ακολουθεί το νέο hashtag.
#9. Χρησιμοποίησε ένα hashtag για το δικό σου brand.
Μπορείς να δημιουργήσεις ένα μοναδικό hashtag που θα αναφέρεται αποκλειστικά στο δικό σου brand. Για παράδειγμα, για το δικό μου brand χρησιμοποιώ το hashtag #agkousgr (που είναι το όνομα του brand) και το hashtag #blogforbloggers που περιγράφει το brand μου.
Επίσης, μπορείς να δημιουργήσεις ένα hashtag για μια συγκεκριμένη καμπάνια που θέλεις να προωθήσεις για το brand σου ή για κάποια συγκεκριμένη υπηρεσία που προσφέρεις.
Εάν τρέχεις μια καμπάνια στο Instagram, το να έχεις ένα hashtag για το brand σου θα βοηθήσει την αλληλεπίδραση και τη συμμετοχή των χρηστών. Θα μπορούν να μοιράζονται τις φωτογραφίες με τα προϊόντα σου με τους δικούς τους followers χρησιμοποιώντας το hashtag σου.
#10. Χρησιμοποίησε ένα hashtag για το brand σου που να είναι σύντομο και ευκολομνημόνευτο.
Με αυτόν τον τρόπο, οι fans και οι πελάτες σου θα μπορούν να το θυμούνται εύκολα, οπότε και να το χρησιμοποιούν.
#11. Παίξε με emoji hashtags.
Μαζί με αριθμούς για γράμματα, ένα hashtag μπορεί να περιέχει και emojis. Τα emojis τραβούν την προσοχή και επειδή μπορούν να χρησιμοποιούν αντί για ολόκληρες λέξεις, κάνουν το hashtag σου πιο σύντομο.
Παράδειγμα:

ΔΗΜΟΦΙΛΗ INSTAGRAM HASHTAGS
Όσο κι αν είναι δημοφιλή, για την επιχείρηση σου θα πρέπει να αποφύγεις hashtags που χρησιμοποιούνται για likes και follows, π.χ. #followme, #like4like, #follow4follow, #tagsforlikes, κτλ. Εάν τα χρησιμοποιήσεις, θα προσελκύσεις στο προφίλ σου bots, ψεύτικα προφίλ και spammers, καθώς και χρήστες που δεν έχουν καμία πρόθεση να αλληλεπιδράσουν με το περιεχόμενο σου και απλά ενδιαφέρονται να αυξήσουν τον αριθμό των followers. Επίσης, αυτό δείχνει στους followers σου ότι το brand σου έχει ανάγκη από τέτοιου είδους πρακτικές και αυτό δεν είναι καθόλου ωραία εικόνα.
Αλλά και πάλι, αυτό δε σημαίνει ότι πρέπει να αγνοήσεις όλα τα δημοφιλή hashtags.
«Ταγκαρισμένο» σε πάνω από 428 εκατομμύρια posts, το #tbt (Throwback Thursday) είναι ένα από τα πιο πολυχρησιμοποιημένα hashtags στο Instagram, γεγονός που το κάνει μια τέλεια ευκαιρία για κάποιο post από το παρελθόν.
Δες μερικά ακόμα παγκοσμίως δημοφιλή hashtags που μπορείς να χρησιμοποιήσεις για το brand σου:
#instagood: χρησιμοποίησε το σε φωτογραφίες για τις οποίες είσαι περήφανος.
#photooftheday: χρησιμοποιήσε το για την καλύτερη φωτογραφία της ημέρας. Υπάρχει επίσης και ένα αντίστοιχο προφίλ στο Instagram, το @photooftheday, που επιλέγει μια «νικητήρια» φωτογραφία με το συγκεκριμένο hashtag κάθε μέρα και τη μοιράζεται με τους 639 εκατομμύρια followers του.
#picoftheday: ίδια λογική με το προηγούμενο
#instagrammers: Δημοφιλές hashtag στους influencers και άλλους χρήστες με πολλούς
#igers: Η πιο σύντομη μορφή του #instagrammers.
#ΤΒΤ (και #ThrowbackThursday, η μακρύτερη εκδοχή του που δε χρησιμοποιείται τόσο συχνά): Όπως είπαμε και παραπάνω, χρησιμοποιείται σε φωτογραφίες από το παρελθόν.
#FBF ή #FlashbackFriday: ίδια λογική με το #tbt, αν και το hashtag με την Παρασκευή δεν είναι τόσο δημοφιλές.
#ManicMonday: χρησιμοποιείται σε posts που δείχνουν ότι η εβδομάδα ξεκινάει με πολύ δουλειά.
#WisdomWednesday: Ποστάρεις ένα quote ή μια συμβουλή χρήσιμη για το κοινό που σε ακολουθεί.
#FridayFunday: Μια ευκαιρία για να ανεβάσεις ένα πιο χιουμοριστικό post για το κοινό σου.
#NoFilter: Για φωτογραφίες στις οποίες δεν έχει εφαρμοστεί κανένα φίλτρο.
#selfie: το προφανές, φωτογραφία με Μπορείς να το χρησιμοποιήσεις όταν παρευρίσκεσαι εκπροσωπόντας το brand σου σε μια εκδήλωση στον τομέα σου.
#regram: το χρησιμοποιείς όταν κάνεις ξανά post μια φωτογραφία από κάποιον άλλο λογαριασμό στον δικό σου, για παράδειγμα, εάν κάποιος influencer ανεβάσει μια φωτογραφία με κάποιο από τα προϊόντα σου.
#contest, #giveaway, #giveawaygr κτλ.: Τα χρησιμοποιείς εάν έχεις ανεβάσει ένα post διαγωνισμού.
Υπάρχουν φυσικά και δημοφιλή Instagram hashtags που είναι συγκεκριμένα για κάθε βιομηχανία. Για παράδειγμα, στο real estate μπορείς να χρησιμοποιήσεις τα #realestate, #architecture, #forsale. Για να βρεις ποια hashtags είναι δημοφιλή και σχετικά με την επιχείρηση σου, τσέκαρε το tip “Πώς να βρεις τα καλύτερα Instagram hashtags για το brand σου;” πιο πάνω.
Το συμπέρασμα: Να είσαι προσεκτικός στο πώς και ποια hashtags να χρησιμοποιήσεις. Όπως και σε κάθε τύπο περιεχομένου που μοιράζεσαι στα social media, όλα αφορούν το κοινό. Τι αξία τους προσφέρεις με κάθε τι που κάνεις; Γιατί αυτό θα τους προσελκύσει να αλληλεπιδράσουν με το περιεχόμενο σου; Εάν δεν έχεις απάντηση, τότε μην ποστάρεις!

Έχεις κάποιο άλλο tip να προτείνεις για τη σωστή χρήση των hashtags; Μοιράσου το μαζί μας στα σχόλια παρακάτω!