Θέλεις να αυξήσεις τους followers σου στο Instagram με τον σωστό τρόπο; Τότε είσαι στο σωστό άρθρο! Προφανώς και υπάρχουν πιο εύκολοι τρόποι, όπως το να αγοράσεις followers ή να χρησιμοποιήσεις κάποια bots, αλλά έχει νόημα; Ο στόχος σου είναι να βρεις νέους followers που ενδιαφέρονται πραγματικά για το περιεχόμενο σου και θα αλληλεπιδράσουν με το brand σου. Αυτός είναι ο μόνος τρόπος να έχει πραγματικά αποτελέσματα η στρατηγική σου στο Instagram.
1. ΣΧΕΔΙΑΣΕ ΜΙΑ ΞΕΚΑΘΑΡΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ INSTAGRAM
Η χρήση οποιουδήποτε social media χωρίς πλάνο οδηγεί σε σπατάλη πηγών, χρόνου και χρήματος. Το Instagram marketing plan σου πρέπει να ορίζει ξεκάθαρα:
Τους στόχους σου, οι οποίοι μπορεί να είναι η αύξηση της αναγνωρισιμότητας του brand σου, η προώθηση των πωλήσεων, η αύξηση της επισκεψιμότητας στο site σου κτλ.
Το κοινό σου, τι ηλικία έχουν, που ζουν, τι δουλειά κάνουν, πότε και πώς χρησιμοποιούν το Instagram, ποια είναι τα ενδιαφέροντα τους.
Την ιστορία που θέλεις να πεις. Ίσως θέλεις να δείξεις στους followers σου πώς φτιάχνονται τα προϊόντα σου, ή θα μπορούσες να δείξεις πώς χρησιμοποιούν τα προϊόντα σου οι πελάτες σου.
Την αισθητική του brand σου, διατηρώντας μια συνοχή στην προσωπικότητα, στο οπτικό περιεχόμενο και στην ιστορία σου. Τα posts σου θα πρέπει να αναγνωρίζονται εύκολα και να σχετίζονται αμέσως με το brand σου. Διάβασε περισσότερα στο άρθρο Πώς να χτίσεις ένα ισχυρό brand στα Social Media.
2. ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΣΥΝΑΡΠΑΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ.
Το ωραίο περιεχόμενο είναι αυτό που κάνει τον κόσμο να κάνει like, να γράψει ένα σχόλιο και να κοινοποιήσει το post σου. Και αυτός είναι ο τρόπος να έχεις μεγαλύτερη απήχηση και νέους followers.
Το κλειδί για να έχεις ωραίο περιεχόμενο είναι να γνωρίζεις το κοινό σου και τι τους αρέσει να βλέπουν στο Instagram. Οτιδήποτε ποστάρεις πρέπει να είναι ενδιαφέρον για τον κόσμο. Ο στόχος σου είναι να πληροφορήσεις, να αλληλεπιδράσεις ή/και να διασκεδάσεις το κοινό σου με το περιεχόμενο σου.
Η φωτογραφία σου πρέπει να είναι ελκυστική και το κείμενο που τη συνοδεύει ευχάριστο.
3. ΠΡΟΩΘΗΣΕ ΤΟ INSTAGRAM ΣΟΥ ΣΕ ΑΛΛΑ SOCIAL NETWORKS.
Εάν θέλεις να αποκτήσεις περισσότερους followers στο Instagram, πρέπει ο κόσμος να σε βρίσκει εύκολα.
Εάν έχεις ήδη αρκετούς followers σε κάποιο άλλο κοινωνικό δίκτυο, π.χ. Facebook, κοινοποίησε τους το προφίλ σου στο Instagram. Μοιράσου το link του προφίλ σου και παρότρυνε τους fans σου να το τσεκάρουν. Μπορείς επίσης να μοιραστείς κάποια από τα καλύτερα posts σου στο Instagram σε άλλα κοινωνικά δίκτυα. Μπορείς να προωθήσεις αυτά τα post μέσω διαφήμισης για να βρεις περισσότερους followers.
4. ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ ΠΡΟΦΙΛ ΣΟΥ ΣΤΟ INSTAGRAM ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ.
Όλα τα εργαλεία επικοινωνίας – online και offline – είναι μια ευκαιρία για να κατευθύνεις τον κόσμο να επισκεφτεί το προφίλ σου στο Instagram.
Βεβαιώσου ότι έχεις το link για το προφίλ σου στο Instagram στο site σου, στην υπογραφή του email σου και στα newsletters σου.
Επίσης, μπορείς να ενσωματώσεις περιεχόμενο από το Instagram σου στα άρθρα που γράφεις στο blog σου. Με αυτόν τον τρόπο, ο κόσμος που επισκέπτεται το blog σου μέσω κάποιας αναζήτησης στο Google, θα μπορεί να βρει και το προφίλ σου στο Instagram.
Και μην ξεχνάς την offline επικοινωνία, όπως η συσκευασία των προϊόντων σου, οι επαγγελματικές σου κάρτες ή κάποια αφίσα. Με την καινούρια υπηρεσία του Instagram, το Instagram Name Tag (Ετικέτα Ονόματος) μπορείς να τυπώσεις την ετικέτα σου σε οποιοδήποτε έγγαφο και ο χρήστης να την σκανάρει με το κινητό του για να επισκεφτεί το προφίλ σου!
5. ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕ ΣΧΕΤΙΚΑ HASHTAGS.
Μέσω των hashtags, τα posts σου θα εμφανιστούν σε μεγαλύτερο κοινό που ψάχνει για σχετικό περιεχόμενο στο Instagram.
Πριν χρησιμοποιήσεις τα hashtags για να αυξήσεις τους followers σου, βεβαιώσου ότι ξέρεις τι να κάνεις και τι να μην κάνεις στη χρήση των Instagram hashtags.
ΤΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ: Βρες και χρησιμοποίησε δημοφιλή hashtags.
Χρησιμοποίησε την αναζήτηση του Instagram για να βρεις δημοφιλή hashtags που σχετίζονται με το προϊόν, την υπηρεσία ή τη βιομηχανία σου.
ΤΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ: Δημιούργησε το δικό σου hashtag.
Φτιάξε ένα δικό σου hashtag που θα κινητοποιήσει το κοινό σου να μοιραστεί φωτογραφίες του που σχετίζονται με το brand σου.
ΤΙ ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΝΕΙΣ: Μην το παρακάνεις.
Η χρήση πάρα πολλών hashtags σε ένα post μπορεί να ενοχλήσει το κοινό σου και να μην μεταφέρει σωστά το μήνυμα που θέλεις να περάσεις. Επίσης, μπορεί να θεωρηθεί από τον αλγόριθμο του Instagram spam.
ΤΙ ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΝΕΙΣ: Μην χρησιμοποιείς τα hashtags για follow και like.
Η χρήση hashtags όπως #likeforlike, #tagsforlikes, #followme, #followforfollow μπορεί να σου δώσουν μερικούς προσωρινούς followers. Αυτοί όμως θα είναι spammers ή άτομα που ενδιαφέρονται μόνο για το follow back. Δε θα σε βοηθήσουν να χτίσεις μια σωστή κοινότητα στο Instagram. Αντιθέτως, εστίασε στη χρήση hashtags που χαρακτηρίζουν τη συγκεκριμένη φωτογραφία που ανεβάζεις.
Για περισσότερα tricks για τα hashtags, δείτε το άρθρο Οδηγός Instagram Hashtags – Πώς να τα χρησιμοποιήσεις σωστά.
6. Ο ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ TAB ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ ΣΤΟ INSTAGRAM.
To tab Εξερεύνηση στο Instagram είναι αυτό που βλέπεις όταν κάνεις κλικ στο μεγεθυντικό φακό στο κάτω μέρος του Instagram. Σύμφωνα με το Instagram, η Εξερεύνηση είναι ένα μέρος όπου μπορείς να βρεις φωτογραφίες και βίντεο που μπορεί να σου αρέσουν από προφίλ που δεν ακολουθείς ακόμα. Μπορείς επίσης να δεις θέματα που ο αλγόριθμος του Instagram θεωρεί ότι σε ενδιαφέρουν.
Περισσότερα από 100 εκατομμύρια άτομα επισκέπτονται την Εξερεύνηση κάθε μέρα. Είναι μια τεράστια ευκαιρία για τα brands που θέλουν να αυξήσουν το κοινό τους.
Οπότε, πώς μπορείς να εμφανίσεις το περιεχόμενο σου στην Εξερεύνηση; Δυστυχώς, δεν είναι τόσο εύκολο, χρειάζεται να χρησιμοποιήσεις τα σωστά hashtags και να έχεις κοινό που αλληλεπιδρά με το περιεχόμενο σου.
7. ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΑΛΛΟΥΣ ΧΡΗΣΤΕΣ ΜΕ ΣΧΕΤΙΚΟ ΜΕ ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ.
Όταν ακολουθείς έναν χρήστη στο Instagram, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να τσεκάρει το προφίλ σου. Εάν είναι γεμάτο από ωραίο περιεχόμενο που είναι σχετικό με τα ενδιαφέροντα του, τότε είναι πολύ πιθανό να σε ακολουθήσει κι αυτός.
8. ΚΑΝΕ POST ΜΕ ΣΥΝΕΠΕΙΑ.
Οι followers που έχεις ήδη θέλουν να δουν το περιεχόμενο σου. Γι’ αυτό σε ακολούθησαν εξ’ αρχής. Και όταν αλληλεπιδρούν με τα posts σου, αυτή η δραστηριότητα είναι ορατή στους followers τους, που σημαίνει ότι σε βλέπει μεγαλύτερο κοινό. Οι followers που έχεις ήδη επίσης θα θέλουν να κάνουν tag φίλους τους σε κάποια από τις φωτογραφίες σου που τους ελκύει το ενδιαφέρον.
Οπότε, πόσο συχνά πρέπει να κάνεις post; Σύμφωνα με αναλύσεις, η ανάρτηση post σε καθημερινή βάση αυξάνει τους followers σου τέσσερις φορές πιο γρήγορα από το να έκανες post μια φορά την εβδομάδα.
9. KANE POST ΤΗ ΣΩΣΤΗ ΣΤΙΓΜΗ.
Η καλύτερη ώρα για να ανεβάσεις ένα post διαφέρει ανάλογα με το είδος του brand σου. Για να βρεις την ιδανική ώρα για το δικό σου brand, πρέπει να σκεφτείς το κοινό σου. Πώς είναι η μέρα τους; Πότε είναι πιο ενεργοί στο Instagram;
Χρησιμοποίησε αυτά τα στατιστικά και μετά ξεκίνησε να δοκιμάζεις να κάνεις post διαφορετικές ώρες και κατέγραψε τα αποτελέσματα. Για παράδειγμα, εάν κάνεις πωλήσεις μέσω Instagram, θα μπορούσες να δοκιμάσεις να κάνεις post τις ώρες που ο κόσμος μετακινείται π.χ. 8.30-9.00 το πρωί ή 5.00-6.00 το απόγευμα και το Σαββατοκύριακο που ο κόσμος δε δουλεύει.
10. ΓΡΑΨΕ ΕΛΚΥΣΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΣΤΑ POSTS ΣΟΥ.
Αν και η πλατφόρμα του Instagram στηρίζεται στο οπτικό περιεχόμενο, οι λεζάντες που συνοδεύουν τα posts σου παίζουν μεγάλο ρόλο στην αύξηση της αλληλεπίδρασης, οπότε σε βοηθούν να αυξήσεις τους followers σου. Όταν γράφεις το κείμενο σου, λάβε υπόψη σου τα παρακάτω:
Βάλε τις πιο σημαντικές λέξεις στην αρχή. Οι λεζάντες στο feed του Instagram κόβονται μετά από μερικές γραμμές και εμφανίζεται ο σύνδεσμος περισσότερα. Οπότε, βάλε τη βασική πληροφορία στην αρχή.
Κάνε μια ερώτηση. Με αυτόν τον τρόπο, διευκολύνεις το κοινό σου να γράψει ένα σχόλιο.
Χρησιμοποίησε emojis. Τα emojis τραβούν την προσοχή του χρήστη και ταιριάζουν στα περισσότερα accounts.
Δοκίμασε διαφορετικά μεγέθη κειμένου. Το Instagram σου επιτρέπει να γράψεις μεγάλο κείμενο, οπότε δοκίμασε να γράψεις μεγάλο κείμενο, εάν το απαιτεί το post σου. Επίσης, το πολύ σύντομο κείμενο μπορεί να είναι πολύ αποτελεσματικό.
11. ΦΤΙΑΞΕ ΕΝΑ ΤΕΛΕΙΟ ΒΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΦΙΛ ΣΟΥ.
Το προφίλ σου είναι το σημαντικότερο κομμάτι της παρουσίας σου στο Instagram, και ένα καλοστημένο προφίλ είναι το κλειδί για την αύξηση των followers. Στην τελική, ποιος θα κάνει follow σε ένα προφίλ που είναι λειψό και καθόλου ξεκάθαρο;
Το προφίλ σου στο Instagram περιλαμβάνει όνομα, username, site και bio.
Όνομα: Έως 30 χαρακτήρες και περιλαμβάνεται στην αναζήτηση του Instagram, οπότε ίσως θέλεις να χρησιμοποιήσεις μια λέξη-κλειδί.
Username: Χρησιμοποίησε το ίδιο σε όλα τα social media. Έτσι, θα είναι εύκολο για τους followers σου από άλλες πλατφόρμες να σε βρουν στο Instagram.
Site: Το μόνο μέρος στο Instagram που επιτρέπεται να χρησιμοποιήσεις ένα clickable link (εκτός από τις διαφημίσεις και το Instagram Story εάν έχεις πάνω από 10.000 followers).
Bio: 150 χαρακτήρες για να μιλήσεις για την ταυτότητα του brand σου και να δείξεις στους νέους χρήστες γιατί να σε ακολουθήσουν. Χρησιμοποίησε emojis για να «γλιτώσεις» κάποιους χαρακτήρες!
12. ΚΑΝΕ TAG ΑΛΛΟΥΣ ΧΡΗΣΤΕΣ.
Μπορείς να κάνεις tag άλλους χρήστες του Instagram στις φωτογραφίες σου, χρησιμοποιώντας το @username στο κείμενο σου ή πάνω στην φωτογραφία σου. Οι χρήστες που κάνεις tag θα ειδοποιηθούν γι’ αυτό στο δικό τους προφίλ. Το να κάνεις tag κάποιον, τον παρακινεί να αλληλεπιδράσει με το post σου και να το μοιραστεί με τους δικούς του followers.
13. ΖΗΤΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ FOLLOWERS ΣΟΥ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ TAG ΤΟΥΣ ΔΙΚΟΥΣ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ.
Μπορείς να παρακινήσεις τους followers σου να κάνουν tag τους φίλους τους στα σχόλια. Για παράδειγμα, «Κάνε tag κάποιον που ξέρεις ότι χρειάζεται διακοπές!». Αυτό βοηθάει να εμφανιστεί το προφίλ σου σε μεγαλύτερο κοινό.
14. ΚΑΝΕ TAG ΤΗΝ ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ ΣΟΥ.
Εάν η επιχείρηση σου έχει μια φυσική τοποθεσία, βεβαιώσου ότι την κάνεις tag στις φωτογραφίες σου και παρότρυνε τους πελάτες σου να κάνουν το ίδιο. Οι χρήστες μπορούν μετά να κάνουν κλικ σε αυτήν την τοποθεσία και να δουν όλες τις φωτογραφίες που έχουν γίνει post από το κατάστημα σου. Αυτό βοηθάει το brand σου και το προφίλ σου στο Instagram να γίνει γνωστό σε περισσότερους ανθρώπους.
Ακόμα κι αν η επιχείρηση σου δεν έχει σταθερή τοποθεσία, μπορείς να κάνεις tag το μέρος που βρίσκεσαι ή το μέρος που απεικονίζεται στη φωτογραφία σου.
15. ΚΑΝΕ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥΣ.
Η διεξαγωγή διαγωνισμών στο Instagram μπορεί να σε βοηθήσει να αυξήσεις το κοινό σου, να αυξήσει την επισκεψιμότητα του site σου, ακόμα και να πουλήσεις έναν προϊόν. Για να συμμετέχουν στο διαγωνισμό, ζήτα από τον κόσμο να σε ακολουθήσει, να κάνει like ή σχόλια σε μια συγκεκριμένη φωτογραφία σου, να χρησιμοποιήσει ένα συγκεκριμένο hashtag, ή να κάνει tag έναν ή περισσότερους φίλους του σε σχόλιο κάτω από τη φωτογραφία σου.
Μάθε πώς να τρέξεις σωστά έναν διαγωνισμό στο άρθρο Πώς να τρέξεις έναν επιτυχημένο διαγωνισμό στο Facebook (οι συμβουλές ισχύουν και για το Instagram!).
16. ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕ INSTAGRAM STORIES.
Υπάρχουν πάρα πολλοί χρήστες που χρησιμοποιούν μόνο το Instagram Stories. Σύμφωνα με το Instagram, σχεδόν 1 στα 5 stories οδηγεί σε μήνυμα και το 1/3 των stories με τα περισσότερα views ανήκουν σε επιχειρήσεις.
17. ΔΟΚΙΜΑΣΕ ΤΟ LIVE VIDEO.
To Instagram είναι το κατάλληλο μέρος για να εκμεταλλευτείς τα πλεονεκτήματα του live video, μιας τάσης που συνεχίζει να έχει ανοδική πορεία στα social media. Είναι ιδανικό για να καλύψεις live events όπως εγκαίνια, εκδηλώσεις ή άλλου είδους promotion.
Τα live videos εμφανίζονται στην ιστορία σου. Μόλις τελειώσει το live video, μπορείς να εξαφανίσεις το live video ή να επιλέξεις να το κάνεις διαθέσιμο για αναπαραγωγή στο story σου για 24 ώρες. Οι χρήστες ειδοποιούνται όταν ένα account που ακολουθούν ξεκινάει ένα live video, οπότε τραβάει την προσοχή τους.
18. ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΕ ΜΕ ΑΛΛΕΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ.
Όπως και σε όλα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το Instagram αφορά τις κοινότητες και τις σχέσεις που χτίζονται μέσα από αυτό. Θέλεις να αλληλεπιδράσεις με άλλες κοινότητες – αλλά πρώτα πρέπει να βρεις τις κατάλληλες για εσένα.
Ψάξε στα hashtags που χρησιμοποιείς για την επιχείρηση σου και τα hashtags των ανταγωνιστών σου (fyi, η διαδικασία αυτή λέγεται Social Listening). Εκεί, θα βρεις άτομα με παρόμοια ενδιαφέροντα με το δικό σου brand.
Μόλις ανακαλύψεις αυτά τα άτομα, αλληλεπίδρασε μαζί τους κάνοντας like, σχόλια και κοινοποίηση στο περιεχόμενο τους. Πολλοί από αυτούς τους χρήστες θα επιστρέψουν τη χάρη και ίσως σε ακολουθήσουν εάν τους αρέσει το περιεχόμενο σου.
Εκτός από influencers, μπορείς επίσης να ρίξεις μια ματιά και σε παρόμοιες λέξεις-κλειδιά, τοποθεσίες και hashtags.
19. ΚΑΝΕ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΣΤΟ INSTAGRAM.
Οι διαφημίσεις στο Instagram είναι ένα ισχυρό εργαλείο που θα σε βοηθήσεις να κερδίσεις νέους followers, εμφανίζοντας το περιεχόμενο σου σε άτομα που διαφορετικά δε θα μπορούσαν να το δουν. Στόχευσε σε κοινό βάσει τοποθεσίας, δημογραφικών στοιχείων, ακόμα και ενδιαφερόντων. Μπορείς, επίσης, να διαφημιστείς και στα Instagram Stories.
20. ΜΕΛΕΤΗΣΕ ΤΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ INSTAGRAM.
Τα στατιστικά στοιχεία που εμφανίζει το Instagram θα σου δώσουν πληροφορίες για την απήχηση κάθε post, καθώς επίσης και για τις εμφανίσεις, την αλληλεπίδραση, τις κινήσεις των followers σου και άλλα πολλά. Μπορείς επίσης να βρεις δημογραφικές πληροφορίες για τους followers σου, όπως ηλικία, φύλο και τοποθεσία.
Η αξιολόγηση αυτών των δεδομένων σε τακτική βάση θα σε βοηθήσει να προσαρμόσεις τη στρατηγική σου, έτσι ώστε να μπορέσεις να αυξήσεις τους followers σου.
Έχεις κάποιον άλλον τρόπο να προτείνεις για να αυξήσεις τους followers σου στο Instagram; Μοιράσου το μαζί μας στα σχόλια παρακάτω!
1 Comment