Το περιεχόμενο, δηλαδή το κείμενο που υπάρχει σε μια ιστοσελίδα, είναι ο καλύτερος τρόπος για να κάνετε εμφανή την παρουσία σας στις μηχανές αναζήτησης αλλά και στον κόσμο, στο κοινό σας και στους υποψήφιους πελάτες σας.
Η πιο απλή μορφή παραγωγής περιεχομένου είναι η διατήρηση και η ανανέωση ενός blog. To blog πρέπει να παραπέμπει τους αναγνώστες σας σε κάποια επιθυμητή ενέργεια που θέλετε να κάνουν διαβάζοντας το (call to action).
Γιατί τα blog είναι σημαντικά για τη Google;
Ο αλγόριθμος της Google λαμβάνει υπόψιν του το φρέσκο και ποιοτικό περιεχόμενο καθώς και το πόσο συχνά ενημερώνουμε και ανανεώνουμε την ιστοσελίδα μας. Μια ιστοσελίδα ίσως και να μην έχει και πολύ μεγάλα περιθώρια για αλλαγές γιατί πιθανώς να μην συμβαίνει και τίποτα ιδιαίτερο. Γι’ αυτό, είναι σημαντικό να υπάρχουν άρθρα στο blog μας που να ανανεώνονται αρκετά συχνά. Σημαντικό επίσης είναι να υπάρχει η δυνατότητα για προσθήκη σχολίων στις σελίδες και στα άρθρα καθώς λαμβάνονται και αυτά ως σήματα ανανέωσης περιεχομένου από τις μηχανές αναζήτησης. Επίσης, θα πρέπει στα άρθρα να υπάρχει η δυνατότητα κοινοποίησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης καθώς ένα like ή share στο facebook λαμβάνεται και αυτό ως σήμα από τις μηχανές αναζήτησης.
Εάν δεν ασχολούμαστε με το blog μας και την ανανέωση της ιστοσελίδας μας σε εβδομαδιαία τουλάχιστον βάση τότε δε θα υπάρχουν τα ικανοποιητικά αποτελέσματα του SEO. Η Google, όπως και όλες οι μηχανές αναζήτησης, βασίζεται στο περιεχόμενο για να επιστρέψει τα πιο σημαντικά και πιο σχετικά sites στις αναζητήσεις των χρηστών. Οι ιστοσελίδες με τακτική ανανέωση είναι αυτές που θεωρούνται ως πιο σημαντικές και πιο αξιόπιστες από τα δεκάδες χιλιάδες σχετικά sites που έχουν πολύ καιρό να ανανεωθούν.
Τα οφέλη της παραγωγής περιεχομένου στο blog
Η συγγραφή άρθρων στο blog είναι ένα παράθυρο επικοινωνίας με τον κόσμο και την αγορά που στοχεύετε. Θα μπορέσετε έτσι να γίνεται γνωστοί και να προσελκύσετε όλο και περισσότερους νέους υποψήφιους πελάτες. Επίσης, μέσα από ένα blog θα ενημερώνετε το κοινό σας με περιεχόμενο που θα προωθεί έμμεσα και άμεσα τις υπηρεσίες και την εταιρεία σας.
Τα κείμενα στην ιστοσελίδα σας και στο ίντερνετ γενικά παίζουν καταλυτικό ρόλο στο να σας βρουν οι μηχανές αναζήτησης. Οι μηχανές αναζήτησης είναι κειμενοκεντρικές και δεν υπάρχει περίπτωση να σας βρουν με κάποια συγκεκριμένη λέξη-κλειδί εάν δεν την έχετε συμπεριλάβει μέσα στην ιστοσελίδα σας περισσότερες φορές από όλες τις άλλες λέξεις.
Η κατανόηση της αγοράς στην οποία στοχεύετε και των αναγκών της για χρήσιμη πληροφορία είναι ένα πολύ βασικό σημείο στη συγγραφή άρθρων που θα πρέπει με ένα φυσικό και απλό τρόπο να εξυπηρετεί έναν διπλό στόχο: να σας ανεβάζει στις μηχανές αναζήτησης αλλά και να σας αυξάνει την πελατεία. Έτσι, θα πρέπει να γράφετε και για τις μηχανές αναζήτησης αλλά και για τον κόσμο σας.
Εάν σας έπεισα να ξεκινήσετε το δικό σας blog και χρειάζεστε λίγη έμπνευση, δείτε 18 λόγους (χωρίς συγκεκριμένη σειρά) γιατί η επιχείρησή σας χρειάζεται blog.
Γιατί πρέπει να ξεκινήσω ένα Blog για την Επιχείρησή μου;
- Το blog σας είναι σαν καύσιμο για το SEO. Οι μηχανές αναζήτησης λατρεύουν το πολύτιμο περιεχόμενο και θα σας επιβραβεύσουν γι’ αυτό με τον τρόπο που εξήγησα παραπάνω.
- Δε χρειάζεται να είστε επαγγελματίας. Πολλές πλατφόρμες όπως το WordPress και το Joomla είναι φιλικές και δεν απαιτούν ιδιαίτερες γνώσεις για να τις χρησιμοποιήσει κάποιος.
- 60% των επιχειρήσεων που έχουν blog αποκτούν περισσότερους πελάτες, σύμφωνα με μελέτες γιατί το blog δείχνει ότι γνωρίζετε καλά το αντικείμενό σας.
- Το blog σας είναι η καρδιά όλων των προσπαθειών marketing περιεχομένου. Αποτελεί τροφή για το Facebook, το Twitter, το LinkedIn, τα email newsletter κτλ.
- Δίνει φωνή στην εταιρία σας. Το blog δημιουργεί ένα μέρος για να μιλήσετε για νέα προϊόντα ή υπηρεσίες, να σχολιάσετε θέματα επικαιρότητας ή τις τάσεις της αγοράς και να μοιραστείτε τις εμπειρίες σας. Είναι επίσης το μέρος που θα κάνει την προσωπικότητά σας να λάμψει και θα δείξει στον κόσμο τις ικανότητές σας.
- Γράφοντας ένα blog μοιράζεστε τα εξειδικευμένα προσόντα και γνώσεις σας για το θέμα για το οποίο γράφετε. Πώς αλλιώς θα παρουσιάζατε τον εαυτό σας σαν ειδικό σε μια συγκεκριμένη περιοχή;
- Το blog δημιουργεί μια αμφίδρομη συζήτηση και επικοινωνία με πελάτες και άλλους ειδικούς σε παρόμοια θέματα με το δικό σας. Ενθαρρύνει τη διαδραστικότητα, τα σχόλια και το feedback. Απλά βεβαιωθείτε ότι απαντάτε σε όλα τα σχόλια!
- Μπορεί να είναι διασκεδαστικό. Το να γράφεις για ένα blog μπορεί να είναι τονωτικό και κάτι το οποίο να σε ευχαριστεί και να το περιμένεις.
- Το να γράφεις σε blog σε κάνει να σκεφτείς για νέα θέματα που αξίζουν, για τον τομέα που ασχολείσαι, τους πελάτες σου και τον κόσμο γύρω σου.
- To blog σε κρατάει συγκεντρωμένο στη στρατηγική marketing που θα ακολουθήσεις. Πρέπει να δημιουργήσεις ένα πρόγραμμα και να το ακολουθήσεις πιστά έτσι ώστε να μοιράζεσαι τακτικά αξιόπιστο περιεχόμενο.
- Δημιουργεί δωρεάν δημόσιες σχέσεις (PR). Οι επαγγελματίες bloggers συχνά αντιμετωπίζονται σας ειδικοί στον τομέα τους.
- Το blog χτίζει αυτοπεποίθηση, σχέσεις και πωλήσεις. Οι πελάτες θα σας αντιμετωπίζουν σαν μια αξιόπιστη πηγή πληροφοριών στον τομέα σας και κατ’ επέκταση θα αγοράσουν από εσάς.
- Το blogging οξύνει την εστίαση στην επιχείρησή σας. Για να δημιουργήσετε μια στρατηγική blogging πρέπει να ορίσετε για ποιους θα γράφετε και γιατί. Ένα blog χωρίς focus δεν προσελκύει κανέναν αναγνώστη.
- Σας βοηθάει να μένετε κοντά στις εξελίξεις. Πρέπει να ενημερώνεστε συχνά για τα κορυφαία νέα, τάσεις και ανταγωνιστές για να γίνετε ένας επιτυχημένος blogger. Αυτό σας βοηθάει να είναι leader, όχι follower!
- Μπορείτε να μοιραστείτε την ιστορία σας. Το blog είναι το τέλειο μέρος για να προσφέρετε περισσότερες πληροφορίες για την εταιρία σας, τη φιλοσοφία σας, τους εργαζόμενους/συνεργάτες σας και τις ιδέες σας. Πείτε στους πελάτες σας γιατί ασχολείστε με αυτόν τον τομέα και πώς μπορείτε να τους βοηθήσετε.
- Τα blogs είναι οι πιο αποδοτικές επενδύσεις marketing. Κάθε post που δημοσιεύετε είναι ένα μακροπρόθεσμο «περιουσιακό στοιχείο» που θα σας βοηθήσει να κάνετε γνωστή τη δουλειά σας και να προωθήσετε την εξειδίκευσή σας, τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας.
- Σας δίνει πληροφορίες για το κοινό σας. Τα blog analytics σας επιτρέπουν να παρακολουθείτε τις κινήσεις των αναγνωστών σας, τα κλικ τους, τα δημοφιλή θέματα, τα shares στα social media και τα σχόλια. Μπορείτε ακόμα να διαπιστώσετε ποια μέρα της εβδομάδας έχετε τις περισσότερες επισκέψεις.
- Το blogging σας εμπνέει. Θα αρχίσετε να βλέπετε ιδέες για posts γύρω σας ακόμα και όταν μιλάτε με φίλους και πελάτες, βλέπετε ταινίες, διαβάζετε ή απλά περπατάτε στο δρόμο.
Τι πρέπει να προσέξω στο blog μου;
Δείτε το infographic με συμβουλές για το τι πρέπει να προσέξετε όταν φτιάχνετε το blog σας και γράφετε άρθρα σε αυτό.