Κάθε χρόνο, τέτοια εποχή, ξεκινάμε να σκεφτόμαστε το καλοκαίρι. Και φυσικά ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ σημαίνει ΔΙΑΚΟΠΕΣ! Άνθρωποι από όλον τον κόσμο έχουν ήδη ξεκινήσει να αναζητούν το μέρος που θα περάσουν τις διακοπές τους και πάνω από το 70% αυτών θα ξεκινήσουν την προετοιμασία τους ψάχνοντας στο Internet.
Πώς μπορούν τα ξενοδοχεία να εκμεταλλευτούν το γεγονός αυτό και να χρησιμοποιήσουν τα social media και τις μηχανές αναζήτησης για να προβληθούν για να προσελκύσουν τους τουρίστες και να προσφέρουν καλύτερη εμπειρία εξυπηρέτησης στους πελάτες τους;
Δείτε τι πρέπει να κάνετε!
Ενισχύστε την παρουσία σας στο Internet
Η προετοιμασία για οποιαδήποτε αγορά προϊόντος ή υπηρεσίας ξεκινάει με την αναζήτηση για την εύρεση επιλογών. Έτσι, κάποιος που θέλει να οργανώσει τις διακοπές του θα ξεκινήσει αναζητώντας τον προορισμό (π.χ. Santorini, Athens, Greece), τις εμπειρίες (scuba diving in Greece), ή και τον τύπο του ξενοδοχείου (five star hotels in Greece).
Οι αναζητήσεις αυτές θα γίνουν φυσικά σε μηχανές αναζήτησης (Google), στο YouTube, στις ιστοσελίδες ξενοδοχείων, τουριστικών γραφείων, σε ιστοσελίδες τουριστικών προορισμών, αλλά και στα social media όπου υπάρχει άφθονο φωτογραφικό υλικό και σχόλια ταξιδιωτών που έχουν ήδη μείνει σε ξενοδοχεία και φάει σε κοντινά εστιατόρια (Foursquare, Trip Advisor).
Οπότε, τα 4 βασικά βήματα που πρέπει να κάνετε είναι τα εξής:
Βήμα 1: Να δημιουργήσετε ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμούς στα social media για να βελτιώσετε (ή να ξεκινήσετε) τη διαδικτυακή σας παρουσία.
Χρησιμοποιήστε μια εικόνα προφίλ που να αντιπροσωπεύει το ξενοδοχεία σας, συνήθως το λογότυπό του, και για εξώφυλλο μια εντυπωσιακή φωτογραφία του χώρου σας ή της περιοχής. Μπορείτε να συμπεριλάβετε πληροφορίες όπως η ιστοσελίδα ή το email σας, εάν υπάρχουν!
Με την παρουσία σας στα social media έχετε τη δυνατότητα να ενημερώνετε τους επισκέπτες σας για τις παροχές και τις εκδηλώσεις του ξενοδοχείου σας και για τις δραστηριότητες που μπορούν να κάνουν στη γύρω περιοχή. Μην ξεχάσετε να υπενθυμίσετε αυτές τις πληροφορίες στους επισκέπτες σας μέσω του email της επιβεβαίωσης της κράτησης.
Δείτε περισσότερα εδώ >>> Social-Media-Marketing
Βήμα 2: Να δημιουργήσετε μια ιστοσελίδα, εάν δεν έχετε. Η Ιστοσελίδα σε συνδυασμό με την αποτελεσματική χρήση του Search Engine Optimization (SEO) θα έχει σαν αποτέλεσμα να βρεθείτε στην πρώτη σελίδα των οργανικών (δηλαδή, των μη διαφημιστικών) αποτελεσμάτων της Google.
Το SEO είναι μια διαδικασία με την οποία χτίζουμε την ιστοσελίδα μας με τέτοιο τρόπο ώστε να διαβάζεται σωστά από τη Google αλλά και μια σειρά ενεργειών στο διαδίκτυο και στα social media με την οποία αναμεταδίδουμε το περιεχόμενο της ιστοσελίδας μας και διευκολύνουμε τους χρήστες να μας βρουν.
Δείτε περισσότερα εδώ >>> Seo
Βήμα 3: Να δημιουργήσετε διαφημίσεις στη Google, στα social media και στο διαδίκτυο γενικότερα. Η διαφήμιση στο διαδίκτυο και στα social media έχει πολλά πλεονεκτήματα. Μπορεί να περιέχει εικόνες και βίντεο έτσι ώστε να προβάλετε την εικόνα σας με τέτοιο τρόπο ώστε το μήνυμά σας να έχει τη μεγαλύτερη δυνατή επίδραση. Είναι μετρήσιμη, δηλαδή μπορείτε να γνωρίζετε, όχι μόνο πόσοι την είδαν αλλά και πόσοι κατέληξαν τελικά να σας επισκεφτούν επειδή έκαναν κλικ στην διαφήμισή σας. Και τέλος, έχει πολλές δυνατότητες στόχευσης, έτσι ώστε τελικά να τη δουν αυτοί που ενδιαφέρονται για τις υπηρεσίες σας.
Μπορείτε, για παράδειγμα, να στοχεύσετε τη διαφήμιση ώστε να εμφανίζετε σε ανθρώπους με συγκεκριμένη ηλικία, οι οποίοι ζουν ή βρίσκονται τώρα σε συγκεκριμένη τοποθεσία, οι σε ανθρώπους με συγκεκριμένα ενδιαφέροντα: ιστιοπλοΐα, scuba diving, γευσιγνωσία, τουρισμό για extreme sports. Επίσης μπορείτε να στοχεύσετε σε φάσεις ζωής και γεγονότα: νιόπαντρα ζευγάρια, ζευγάρια με παιδιά συγκεκριμένης ηλικίας κτλ.
Δείτε περισσότερα εδώ >>> Social-Media-Marketing
Βήμα 4: Να προσθέσετε το ξενοδοχείο σας στους χάρτες της Google. Η προσθήκη του ξενοδοχείου σας στους χάρτες της Google είναι φυσικά δωρεάν και βοηθάει, αρχικά, όταν κάποιος έχει ήδη αποφασίσει για μια τοποθεσία και μπει για να αναζητήσει ξενοδοχεία, να εμφανιστεί και εκεί το ξενοδοχείο σας ως μια από τις επιλογές και επίσης, να «ανεβάσει» η Google πιο ψηλά στα αποτελέσματα αναζήτησης το ξενοδοχείο σας, καθώς σας επιβραβεύει που χρησιμοποιείτε τις υπηρεσίες της!
Κάντε τους επισκέπτες σας να σας επιλέξουν
Όταν κάποιος σας βρει με κάποιον από τους παραπάνω τρόπους, θα πρέπει να του δείξετε την καλύτερη δυνατή εικόνα σας. Με απλά λόγια, η ιστοσελίδα σας και η παρουσία σας στα social media θα πρέπει να κάνουν τον κόσμο να θέλει να είναι εκείνη τη στιγμή στο ξενοδοχείο σας.
Αυτό θα το πετύχετε με φωτογραφίες και βίντεο σε όλα τα Social Media. Μην ξεχνάτε ότι social media δεν είναι μόνο το Facebook! Σε κάθε χώρα, μπορεί κάποιο άλλο μέσο κοινωνικής δικτύωσης να είναι δημοφιλές. Γι’ αυτό, χρησιμοποιήστε το Facebook, το Pinterest, το Instagram, το Flickr, το Tumblr και το YouTube για να ανεβάσετε φωτογραφίες και βίντεο από το ξενοδοχείο και τις εγκαταστάσεις του, τη γύρω περιοχή, την πόλη ή το χωριό που βρίσκεται, τις εκδηλώσεις που έγιναν και πρόκειται να γίνουν, τις δραστηριότητες που μπορεί να κάνει κανείς κατά τη διάρκεια της παραμονής του εκεί ή τα φαγητά που μπορεί να δοκιμάσει. Με τον τρόπο αυτό, δίνετε τη δυνατότητα σε όσους βρίσκουν το ξενοδοχείο σας στα social media να επισκεφτούν την ιστοσελίδα σας με ένα κλικ αλλά και να μοιραστούν το υλικό αυτό με τους φίλους τους.
Για να επιλέξει όμως κάποιος να επισκεφτεί το ξενοδοχείο σας, θα ήταν καλύτερο να έβλεπε και αξιολογήσεις και σχόλια των επισκεπτών σας. Γι’ αυτό το σκοπό, μπορείτε να εκμεταλλευτείτε τις δυνατότητες του Facebook, του Trip Advisor και του Google για να δώσετε τη δυνατότητα στους επισκέπτες σας να σας αξιολογήσουν. Τα αποτελέσματα της αξιολόγησης φαίνονται στα social media αλλά μπορείτε να τις ενσωματώσετε και στην ιστοσελίδα σας.
Επίσης, θα ήταν πολύ χρήσιμο να διευκολύνετε κάποιον να κάνει κράτηση για το ξενοδοχείο σας. Εκτός από ένα κουμπί «Κράτηση» που θα πρέπει να υπάρχει σε εμφανές σημείο στην ιστοσελίδα σας, μπορείτε να προσφέρετε και δυνατότητα κράτησης μέσα από την σελίδα σας στο Facebook, στους χάρτες του Google, μέσω του Booking και του Trip Advisor, αλλά και μιας εφαρμογής για κινητά που ενδεχομένως να έχει το ξενοδοχείο σας.
Συμπέρασμα
Για να εκμεταλλευτείτε στο έπακρο τις δυνατότητες που σας προσφέρει το Internet και τα social media πρέπει να ασχολείστε και να τα ενημερώνετε καθημερινά, να μοιράζεστε πρωτότυπο περιεχόμενο που ενδιαφέρει τους φανς σας και να προβάλετε όλες τις ενέργειες που αφορούν το ξενοδοχείο σας έτσι ώστε όλοι οι επισκέπτες σας, είτε έχουν επισκεφτεί το ξενοδοχείο σας είτε θέλουν να το επισκεφτούν στο μέλλον, να μαθαίνουν τα νέα σας!