
Σαν γενικός κανόνας, η αρχική σελίδα του site σου είναι η πρώτη «συνάντηση» που έχει κάποιος με την επιχείρηση σου. Γι’ αυτό το λόγο, χρειάζεται να δώσεις αρκετή σημασία στο σχεδιασμό και στη δομή της αρχικής σου σελίδας έτσι ώστε οι αναγνώστες να συνοψίσουν το μήνυμα της επιχείρησης σου.
Παρακάτω έχω εντοπίσει τις βασικές ιδιότητες που συνθέτουν μια αποτελεσματική αρχική σελίδα. Δες και έλεγξε την αρχική σελίδα του δικού σου site!
1. ΤΑ ΒΑΣΙΚΑ
Ανεξάρτητα από το είδους της ιστοσελίδας που επισκέπτεσαι, θα παρατηρήσεις ότι σχεδόν όλες οι καλά σχεδιασμένες αρχικές σελίδες περιλαμβάνουν τα ακόλουθα στοιχεία:
LOGO
Το καλαίσθητο μέγεθος και η σωστή τοποθέτηση του λογότυπου είναι βασικά για κάθε καλή αρχική σελίδα. Τα λογότυπα πρέπει να έχουν την ικανότητα να επικοινωνήσουν άμεσα το ήθος και την προσωπικότητα της επιχείρησης σου σε παλιούς και νέους χρήστες.
MENU
Η αρχική σελίδα πρέπει εν μέρει να λειτουργεί σαν σημείο ραντεβού για τους χρήστες που χάθηκαν στις σελίδες του site και δεν μπορούν να βρουν αυτό που χρειάζονται. Όμως, η αρχική σελίδα δεν πρέπει να είναι ο χάρτης του site σου, αλλά θα πρέπει να οδηγεί το χρήστη στα πιο σημαντικά σημεία του site.
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Η προσθήκη της αναζήτησης στην αρχική σελίδα του site σου θα βοηθήσει στη μείωση του αριθμού των links και του περιεχομένου που θα συμπεριλάβεις σε αυτήν. Σε μερικά είδη ιστοσελίδων (ecommerce, κτλ) το στοιχείο της αναζήτησης ίσως είναι το πιο σημαντικό κομμάτι της ιστοσελίδας.
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ & ΚΕΙΜΕΝΟ
Παρόλο που το περιεχόμενο και το κείμενο δε θα πρέπει να είναι ο βασικός στόχος της αρχικής σελίδας, ωστόσο μπορεί να είναι σημαντικό για το SEO και για άλλα θέματα προσβασιμότητας. Προσπάθησε να το κρατήσεις καθαρό και συνοπτικό. Εάν χρειαστεί, συμβουλέψου έναν επαγγελματία.
FOOTER
Στο τελευταίο κομμάτι της ιστοσελίδας σου, το footer, πρέπει οπωσδήποτε να συμπεριλάβεις τους τρόπους με τους οποίους ο χρήστης μπορεί να επικοινωνήσει άμεσα μαζί σου. Βεβαιώσου ότι υπάρχει το e-mail σου, το τηλέφωνο της επιχείρησης σου και κυρίως οι σύνδεσμοι προς τα social media της επιχείρησης σου!
2. ΟΙ ΣΤΟΧΟΙ
Τι θέλεις να κάνουν οι επισκέπτες όταν επισκέπτονται την ιστοσελίδα σου; Είναι ξεκάθαρο γι’ αυτούς; Λάβε το υπόψη όταν σχεδιάζεις το site σου!
ΣΤΟΙΧΟΙ ΤΟΥ ΧΡΗΣΤΗ
Τα στοιχεία που μπαίνουν σε μια αρχική σελίδα (και μια ιστοσελίδα γενικότερα) είναι εκεί αρχικά για να βελτιώσουν την εμπειρία του χρήστη κατά την επίσκεψη στην ιστοσελίδα και να οδηγήσουν το χρήστη στους στόχους που αυτός έχει όταν επισκέπτεται το site σου. Πρέπει να παρέχεις μια ξεκάθαρη και εύκολη πορεία προς τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που συγκεκριμένοι χρήστες θα ενδιαφέρονται περισσότερο να αγοράσουν.
ΣΤΟΧΟΙ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΣΟΥ
Επιπλέον από τους στόχους του χρήστη, είναι πολύ σημαντικό να προβάλλεις και τους στόχους της επιχείρησης σου. Οι περισσότεροι στόχοι των επιχειρήσεων είναι να προωθήσουν προϊόντα ή υπηρεσίες από τις οποίες θα έχουν τα περισσότερα κέρδη.
3. Ο ΣΚΟΠΟΣ
Όταν επισκέπτεται κάποιος την ιστοσελίδα σου, καταλαβαίνει αμέσως ποιος είσαι και τι κάνεις; Μια καλή αρχική σελίδα πρέπει να μπορεί άμεσα και αποτελεσματικά να επικοινωνήσει το σκοπό της επιχείρησης στον επισκέπτη.
LOGO
Συχνά το λογότυπο από μόνο του κάνει πολύ καλή δουλειά στο να επικοινωνήσει ακριβώς το τι κάνει η επιχείρηση. Έχε το υπόψη σου όταν σχεδιάζεις το λογότυπο σου.
ΚΑΛΑΘΙ ΑΓΟΡΩΝ
Το καλάθι αγορών στην κορυφή της αρχικής σελίδας επικοινωνεί άμεσα στον επισκέπτη ότι πουλάς κάτι. Θυμήσου, προσπαθείς να επικοινωνήσεις τι κάνει το site σου όσο πιο γρήγορα γίνεται.
MICRO-COPY
Οι λέξεις που χρησιμοποιείς στο μενού και στις επικεφαλίδες είναι παραδείγματα του “microcopy” – των μικρών στοιχείων κειμένου που βοηθούν στη συνοχή της ιστοσελίδας. Το microcopy μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο στο να επικοινωνήσεις το σκοπό του site σου. Πάντα πρέπει να αναζητάς τρόπους για να διευκολύνεις το χρήστη να κατανοήσει το σκοπό της ιστοσελίδας σου. Για παράδειγμα, εάν είσαι ασφαλιστικός σύμβουλος, αντί για ένα link «Υπηρεσίες» στο μενού, μπορείς να δημιουργήσεις ένα link «Ασφαλιστικές Υπηρεσίες». Αλλαγές όπως αυτή μπορούν να βοηθήσουν το χρήστη να καταλάβει άμεσα το σκοπό της ιστοσελίδας σου.
ΕΙΚΟΝΕΣ
Οι εικόνες που χρησιμοποιείς στην ιστοσελίδα σου επικοινωνούν αποτελεσματικά το σκοπό της επιχείρησης σου; Η ιστοσελίδα σου θα πρέπει να περιέχει εικόνες που σχετίζονται άμεσα με το αντικείμενο και το μήνυμα της επιχείρησης.
ΟΡΑΤΟ ΣΗΜΕΙΟ
Μη δυσκολεύεις το χρήστη να βρει πληροφορίες για την επιχείρηση σου. Βεβαιώσου να επικοινωνήσεις το σκοπό της επιχείρησης σου μέχρι το ορατό σημείο, δηλαδή το ορατό κομμάτι της ιστοσελίδας που φαίνεται στην οθόνη μόλις κάποιος επισκεφτεί το site σου.
ΓΛΩΣΣΑ
Ο βασικός σκοπός του σχεδιασμού και των εικόνων είναι να προσελκύσει την προσοχή του χρήστη έτσι ώστε να διαβάσει το περιεχόμενο που περιλαμβάνει η αρχική σελίδα. Βεβαιώσου ότι η δομή του περιεχομένου σου προσελκύουν το χρήστη να διαβάσει και να καταλάβει το μήνυμα της επιχείρησης.

Χρειάζεσαι βοήθεια για να αποφασίσεις ένα η αρχική σελίδα του site σου είναι αποτελεσματική ή όχι; Μπορώ να σε βοηθήσω! Επικοινώνησε μαζί μου στο ak@agkous.gr.
Έχεις να προτείνεις και κάτι ακόμα που πρέπει οπωσδήποτε να περιλαμβάνει η αρχική σελίδα; Μοιράσου το μαζί μας στα σχόλια παρακάτω.