
Το Twitter είναι μια δωρεάν υπηρεσία, η οποία επιτρέπει στους χρήστες να γράφουν σύντομα μηνύματα και να διαβάζουν τα μηνύματα άλλων χρηστών της υπηρεσίας (τα γνωστά ως tweets). Τα μηνύματα που ανταλλάσσουν οι χρήστες αποτελούνται από το πολύ 140 χαρακτήρες και μπορούν να περιέχουν εικόνες ή video. Έτσι γίνετε πολύ πιο εύκολο να περιγράψεις κάτι.
Επειδή κανείς δεν έχει χρόνο να διαβάσει ό,τι γράφουν 200 εκατ. άνθρωποι, τα περισσότερα µηνύµατα πάνε αδιάβαστα. Ο κάθε χρήστης επιλέγει ποιους χρήστες θα ακολουθήσει (follow). Ετσι, κάθε φορά που συνδέεται, διαβάζει µόνο τα µηνύµατα (tweets – τιτιβίσµατα) αυτών των χρηστών. Επίσης, υπάρχει η δυνατότητα να οργανώσει σε οµάδες τα µηνύµατα όσων ακολουθεί (π.χ. tweets για τη Μέση Ανατολή) και να παρακολουθεί κάθε φορά τις ανανεώσεις της εκάστοτε θεµατικής ενότητας. Κάθε χρήστης µπορεί να επιλέξει ποιους χρήστες θα ακολουθήσει αλλά όχι και ποιοι θα τον ακολουθούν.
ΓIATI NA MΠΕΙΣ ΣΤΟ ΤWITTER;
Η απάντηση είναι απλή: για να ξέρεις τι συµβαίνει γύρω σου, κυριολεκτικά την ώρα που συµβαίνει. Ορισµένοι πιστεύουν ότι αυτό που γίνεται στο twitter είναι µια άσκοπη και ακατάσχετη φλυαρία. Ωστόσο, µε τη σωστή επιλογή των χρηστών που θα ακολουθήσεις θα βρεθείς αντιµέτωπος µε πολύ χρήσιµες πληροφορίες και ειδήσεις που θα σου κεντρίσουν το ενδιαφέρον.
ΞΕΚΙΝΩΝΤΑΣ ΣΤΟ TWITTER…
Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνεις για να ξεκινήσεις στο Twitter είναι να δημιουργήσεις έναν λογαριασμό. Εάν είσαι εγγεγραμμένος σε κάποια άλλη υπηρεσία ή έχεις το δικό σου blog ή site, προτείνω να χρησιμοποιήσεις το ίδιο user name γιατί με αυτόν τον τρόπο θα είναι πιο εύκολο να σε βρουν οι φίλοι και οι γνωστοί σου.
Στη συνέχεια το Twitter θα δημιουργήσει τη σελίδα με το profile σου μέσα από την οποία θα μπορείς να στέλνεις και να βλέπεις τα διάφορα μηνύματα. Πολλά από τα στοιχεία αυτά θα είναι διαθέσιμα στο κοινό στη διεύθυνση της μορφής:
Δες για παράδειγμα πως είναι διαμορφωμένο το δικό μου προφίλ στο Twitter (https://twitter.com/agkous).
Εκεί που θα πρέπει να δώσεις ιδιαίτερη έμφαση είναι οι πληροφορίες που φαίνονται στο προφίλ σου. Για να διαμορφώσεις αυτές τις πληροφορίες, πρέπει να κάνεις login στο λογαριασμό σου, να διαλέξεις τις ρυθμίσεις (1) και την επιλογή Settings (2).

Συμπλήρωσε όσο το δυνατόν περισσότερα στοιχεία μπορείς. Εάν δεν έχεις κάποιο συγκεκριμένο λόγο, προτείνω να συμπληρώσεις το πραγματικό σου όνομα ή εναλλακτικά ένα ψευδώνυμο με το οποίο σε γνωρίζει ήδη ο κόσμος. Εάν πρόκειται να χρησιμοποιήσεις το λογαριασμό για μη επαγγελματικό τρόπο, μπορείς να χρησιμοποιήσεις όποιο όνομα σου αρέσει και να διατηρήσεις με αυτόν τον τρόπο την ανωνυμία σου, κάτι πολύ διαδεδομένο ανάμεσα στους χρήστες του Twitter.
Επίσης στο πεδίο Online Bio μπορείς να συμπληρώσεις τα ενδιαφέροντα σου χρησιμοποιώντας όμως τις πλέον χαρακτηριστικές λέξεις-κλειδιά που σχετίζονται με το αντικείμενό σου, π.χ. στο δικό μου λογαριασμό έχω χρησιμοποιήσει λέξεις όπως Freelancer Web Developer and Designer, Internet Business Services, που δηλώνουν ακριβώς με τι ασχολούμαι. Μην ξεχάσεις να συμπληρώσεις την πολή και τη χώρα στην οποία δραστηριοποιήσαι. Με αυτόν τον τρόπο όσοι ψάχνουν για τις λέξεις αυτές στη μηχανή αναζήτησης του Twitter θα βρίσκουν και το δικό σου προφίλ.
Όλα αυτά τα στοιχεία θα είναι χρήσιμα σε όσους θα βλέπουν το profile σου προκειμένου να αποφασίσουν για το εάν θα σε βάλουν στη λίστα με τους ανθρώπους που θα ακολουθούν ή όχι.
ΠΩΣ ΝΑ ΒΡΕΙΣ ΠΟΙΟΥΣ ΝΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΩΣ ΘΑ ΣΕ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΟΥΝ;
Τώρα γεννάται το μεγάλο ερώτημα: “Άντε και έγραψα ένα μήνυμα. Ποιος θα το δει; Ποιος θα το διαβάσει;” Αρχικά κανείς! Ουσιαστικά με το που γραφτείς στο Twitter, πρέπει να φτιάξεις ένα δίκτυο ανθρώπων, φίλων, συγγενών, συναδέλφων κλπ. Όλους αυτούς πρέπει ή να τους ανακαλύψεις μέσα στο Twitter – εάν είναι γραμμένοι και αυτοί – με έναν από τους τρόπους που περιγράφονται παρακάτω, ή να τους προσκαλέσεις να γραφτούν κι εκείνοι για να επικοινωνείτε.
Σε αντίθεση µε το facebook, εδώ οι φίλοι είναι οι followers, οι άνθρωποι δηλαδή που έχουν επιλέξει να διαβάζουν αυτά που γράφεις. Μπορείς να ακολουθήσεις εσύ κάποιον χρήστη για να διαβάζεις αυτά που γράφει, χωρίς υποχρεωτικά να σε ακολουθήσει κι αυτός, δηλαδή να τον κάνεις follow (following). Αφού έχεις ξεκινήσει να ακολουθείς χρήστες, όλα τα µηνύµατα (tweets) που εκείνοι αναρτούν θα εµφανίζονται µε χρονολογική σειρά στην κεντρική οθόνη (timeline).
Ουσιαστικά στον λογαριασμό σου θα σχηματιστούν δύο σύνολα ανθρώπων:
Followers: Αυτοί που σε ακολουθούν, σε διαβάζουν δηλαδή και με το που γράψεις κάτι εμφανίζεται στο timeline τους και το διαβάζουν.
Following: Αυτοί που ακολουθείς εσύ και ό,τι γράψουν εμφανίζεται στο δικό σου timeline.
Γενικά ισχύει η λογική “Σ’ ακολουθώ – Μ’ ακολουθείς” καθώς και για λόγους ευγένειας, εάν σε ακολουθήσει κάποιος τότε και εσύ θα κάνεις πιθανότατα το ίδιο και για αυτόν.
Δες το παρακάτω video που έχει και Ελληνικούς υπότιτλους για να ολοκληρώσεις το πρώτο βήμα κατανόησης του Twitter και μετά προχωράμε στα πιο πρακτικά.
ΠΏΣ ΝΑ ΚΆΝΕΙΣ ΤΟΥΣ ΆΛΛΟΥΣ ΝΑ ΣΕ ΑΚΟΛΟΥΘΉΣΟΥΝ;
Είναι θεµιτό να θέλεις ο κόσµος να ακούσει τι έχεις να πεις. ∆υστυχώς, όµως, δεν υπάρχει συνταγή για να το πετύχεις. Αν είσαι τυχερός, θα συγκεντρώσεις εν µια νυκτί χιλιάδες οπαδούς (όπως ο Πακιστανός Σοχέιµπ Αθάρ, ο οποίος αναµετέδωσε ζωντανά εν αγνοία του µέσω twitter την αµερικανική επιχείρηση εξόντωσης του Οσάµα Μπιν Λάντεν!!). Στις περισσότερες περιπτώσεις, όµως, η διαδικασία είναι αργή. Πρέπει πρώτα να κερδίσεις τους άλλους, γράφοντας έξυπνα, περιεκτικά και ενδιαφέροντα tweets. Ωστόσο, δεν είναι απαραίτητο να έχεις ένα στρατό από followers. Πολλοί χρήστες δεν αναρτούν σχόλια, απλώς (παρ)ακολουθούν αυτά που γράφουν οι άλλοι.
Η επιτυχία της συμμετοχής στο Twitter, όπως και σε κάθε άλλη παρόμοια υπηρεσία, βασίζεται στο δίκτυο των ανθρώπων που θα δημιουργήσεις. Αρχικά, λοιπόν, θα πρέπει να βρεις τους φίλους που θέλεις να ακολουθείς. Για να το κάνεις αυτό θα πρέπει πρώτα να τους εντοπίσεις, βρίσκοντας τις δημόσιες σελίδες τους, και στη συνέχεια να επιλέξεις Follow. Η επιλογή αυτή είναι ενεργοποιημένη μόνο όταν έχεις κάνει login στο λογαριασμό σου.

Μόλις το κάνεις αυτό θα αρχίσεις να βλέπεις τα μηνύματα τους στο λογαριασμό σου. Αυτό που θα πρέπει να θυμάσαι είναι ότι για να βλέπουν και εκείνοι τα δικά σου μηνύματα θα πρέπει να ακολουθήσουν την ίδια διαδικασία εφόσον το επιθυμούν.
Στις περισσότερες περιπτώσεις, όταν επιλέξεις να ακολουθήσεις κάποιον, το πιο πιθανό είναι ότι και εκείνος θα κάνει το ίδιο, αυτό όμως θα εξαρτηθεί από το πόσο θα τον ενδιαφέρει η συνολική σου παρουσία. Ως παρουσία εννοώ το προφίλ σου, οι άνθρωποι που ακολουθείς και σε ακολουθούν, καθώς επίσης και η εικόνα που παρουσιάζεις μέσα από τα tweets σου.
Τα στοιχεία όμως αυτά θα τα διαμορφώσεις στην πορεία. Αυτό που έχει σημασία σε αυτήν τη φάση είναι να δούμε διάφορους τρόπους για να εντοπίσεις τους πρώτους σου φίλους:
1. Ανθρώπους που γνωρίζεις ήδη: Στο Who to Follow, που βρίσκεται στην αριστερή στήλη στη σελίδα του λογαριασμού σου, το Twitter σου προτείνει άτομα που μπορείς να ακολουθήσεις χωρίς όμως να τα γνωρίζετε. Για να βρεις άτομα που γνωρίζεις, το Twitter σου δίνει τη δυνατότητα να εντοπίσεις με αυτόματο τρόπο ποιοι από τους ανθρώπους που έχεις ως επαφές στις υπηρεσίες email Yahoo, Gmail, MSN, Hotmail και AOL έχουν ήδη λογαριασμό στο Twitter. Εναλλακτικά, μπορείς να τους στείλεις προσκλήσεις μέσω email για να μπουν στην υπηρεσία. Για να το κάνεις αυτό, επέλεξε το

2. Ανθρώπους που συμμετέχουν σε άλλες online δραστηριότητες: Εάν υπάρχουν κάποιοι χρήστες οι οποίοι γνωρίζεις ότι έχουν δικό τους blog, σελίδα στο Facebook, στο flickr ή σε κάποια άλλη παρόμοια υπηρεσία τότε είναι αρκετά πιθανό να χρησιμοποιούν και το Twitter. Το μόνο που χρειάζεται για να τους εντοπίσεις είναι το username ή το κανονικό τους όνομα (θυμήσου τη συμβουλή που σου έδωσα για τη διαμόρφωση του προφίλ σου και το username που θα χρησιμοποιήσεις). Εάν το γνωρίζεις, τότε μπορείς να πραγματοποιήσεις μια αναζήτηση στη μηχανή αναζήτησης του Twitter.

Στην περίπτωση που δε γνωρίζεις τα στοιχεία τους τότε προτείνω να επισκεφθείς τις σελίδες τους στις άλλες υπηρεσίες (ειδικότερα τα προφίλ τους) και να δεις εάν έχουν κάποια αναφορά ή link για λογαριασμό στο Twitter.
3. Αναζήτηση με βάση τα ενδιαφέροντα ή την περιοχή: Μπορείς να χρησιμοποιήσεις τη μηχανή αναζήτησης του Twitter χρησιμοποιώντας αυτήν τη φορά λέξεις-κλειδιά με τους τομείς που σε ενδιαφέρουν ή το όνομα μιας γεωγραφικής περιοχής. To Twitter θα σου παρουσιάσει τα προφίλ των χρηστών εκείνων στα οποία περιλαμβάνονται οι λέξεις κλειδιά που χρησιμοποιήσες (θυμήσου και πάλι τις συμβουλές που σου έδωσα για το δικό σου bio στο προφίλ σου).

4. Οι φίλοι των φίλων σου: Μόλις εντοπίσεις τους πρώτους φίλους σου ή τους ανθρώπους που σε ενδιαφέρουν, μπορείς να δεις ποιοι άλλοι άνθρωποι τους ακολουθούν, όπως επίσης και τους ανθρώπους που ακολουθούν οι φίλοι σου, γιατί είναι πολύ πιθανό να έχετε κοινά ενδιαφέροντα.
Για να τους εντοπίσεις αρκεί να κοιτάξεις στο προδίλ των φίλων σου. Το link με τον τίτλο Following (όπως και τα μικρά εικονίδια στα δεξιά) θα σου δείξει τους χρήστες που ακολουθεί ο συγκεκριμένος φίλος σου ενώ το link με τίτλο Followers τους χρήστες που τον ακολουθούν.
Κάθε φορά που αποφασίζεις να ακολουθήσεις ένα χρήστη, το Twitter τον ενημερώνει μέσω email και μιας ειδοποίησης. Το ίδιο φυσικά συμβαίνει και όταν ένας χρήστης αποφασίζει να ακολουθήσει εσένα.
Ο αριθμός των φίλων που θα επιλέξεις να ακολουθείς εξαρτάται αποκλειστικά από εσένα. Υπάρχουν όμως μερικές παράμετροι τις οποίες θα πρέπει να λάβεις υπόψη:
- Όσο περισσότεροι φίλοι τόσο περισσότερες ευκαιρίες θα έχεις να γνωρίσεις νέους ανθρώπους. Αυτό όμως σημαίνει ότι θα λαμβάνεις και περισσότερα μηνύματα ενώ θα πρέπει να αφιερώνεις και περισσότερο χρόνο εάν θέλεις πραγματικά να αναπτύξεις σχέσεις με όλους αυτούς.
- Είναι προτιμότερο να προσθέτεις φίλους σταδιακά έτσι ώστε να υπάρχει χρόνος για να σε γνωρίσουν και εκείνοι και να σε ακολουθήσουν εάν το επιθυμούν. Εάν υπάρχει μεγάλη διαφορά στον αριθμό τον χρηστών που ακολουθείς με τον αριθμό εκείνων που σε ακολουθούν αυτό θα φαίνεται στο προφίλ σου και είναι αρκετά πιθανό να επηρεάσει αρνητικά την εικόνα σου σε πολλούς χρήστες (εκτός βέβαια και εάν είσαι κάποια διασημότητα…).
ΠΩΣ ΝΑ ΓΡΑΨΕΙΣ TWEETS;
Πρόσθεσες λοιπόν τους πρώτους σου φίλους και απέκτησες και τους πρώτους χρήστες που σε ακολουθούν. Πριν ξεκινήσεις να στέλνεις μηνύματα, μπορείς να δεις τι γράφουν οι άλλοι χρήστες για να πάρεις μία ιδέα για το στυλ και τη φιλοσοφία του είδους της επικοινωνίας μέσω του Twitter.
Για να δημιουργήσεις ένα νέο tweet, επιλέγεις το κουμπί Compose new tweet (1) και στη συνέχεια πληκτρολογείς το tweet σου στο παράθυρο που εμφανίζεται (2). To tweet σου μπορεί να περιέχει, εκτός από κείμενο, φωτογραφία (επιλέγοντας το κουμπί με τη φωτογραφική μηχανή), την τοποθεσία στην οποία βρίσκεσαι (επιλέγοντας το κουμπί με το εικονίδιο της τοποθεσίας) και βίντεο ή σύνδεσμο αντιγράφοντας και επικολλώντας το url του συνδέσμου (το link) στο tweet.

Υπάρχουν ορισμένες πρόσθετες επιλογές που μπορεί να περιέχει ένα tweet, οι σημαντικότερες από τις οποίες είναι:
Απάντηση σε έναν χρήστη
Εντολή: @username
Παράδειγμα: @agkous (απάντηση σε έναν χρήστη)
@agkous @BarackObama (απάντηση σε δύο χρήστες)
Τι κάνει: Στέλνει απάντηση στο μήνυμα ενός χρήστη. Η απάντηση αυτή φαίνεται και στους άλλους χρήστες ενώ αποθηκεύεται στην κατηγορία μηνυμάτων με τον τίτλο Replies του χρήστη στον οποίο το έστειλες. Εάν θέλεις να στείλεις ένα μήνυμα το οποίο να φανεί μόνο σε ένα συγκεκριμένο χρήστη δες την επόμενη εντολή.
Απευθείας μήνυμα σε έναν χρήστη
Εντολή: D username
Παράδειγμα: D agkous
Τι κάνει: Στέλνει απευθείας μήνυμα σε ένα χρήστη το οποίο δεν μπορούν να δουν οι υπόλοιποι. Διαχείριση των απευθείας μηνυμάτων μπορεί να γίνει και από την επιλογή Direct Messages (DM) πατώντας το φάκελο που βρίσκεται στη γραμμή στην αρχή της σελίδας. Εκεί θα βρεις και τα απευθείας μηνύματα τα οποία σου στέλνουν άλλοι χρήστες.

Kάθε φορά που σου στέλνει κάποιος χρήστης απευθείας μήνυμα, το Twitter σου στέλνει email που σε ενημερώνει σχετικά. Μπορείς να απενεργοποιήσεις τη συγκεκριμένη λειτουργία μέσα από τη σελίδα σου Settings -> Notices.
Tweets 140 χαρακτήρων…
Στο Twitter, τα μηνύματα είναι κάτι σαν τα sms. Απλά εδώ τα μηνύματα είναι δημόσια. Σαν να στέλνεις ένα sms και αυτό να εμφανίζεται στα κινητά όλων των φίλων σου. Εξάλλου η όλη φιλοσοφία των μηνυμάτων του Twitter είναι να μπορείς να μεταδόσεις στον άλλο μια κατάσταση που γίνεται ή που τρέχει τώρα πχ.: “Είμαι στην βεράντα μου και γράφω άρθρα για το Agkous.Gr” ή “ΓΚΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΛ” . Στο Twitter μπορείς να παρακολουθείς με τη βοήθεια του search όλα τα μηνύματα όλων των χρηστών του Twitter, για ένα συγκεκριμένο θέμα. Π.χ. τη βραδιά των εκλογών μπορείς με τις κατάλληλες αναζητήσεις να δεις τα σχόλια για την εξέλιξη του αποτελέσματος ή τα σχόλια για τα τηλεοπτικά panels.
ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΟΡΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ TWITTER
@reply: Ένα σχόλιό σου σε σχόλιο κάποιου που κάνεις follow και που το βλέπει όλος ο κόσμος. (βάζοντας ένα @ μέσα στο μήνυμα και αμέσως μετά το username του φίλου σου διασφαλίζεις πως το μήνυμα αυτό θα το δεί ο συγκεκριμένος φίλος σου).
Mentions: Με τον παραπάνω τρόπο (@reply) δημιουργούνται τα mentions, μηνύματα δηλαδή που περιέχουν το username σου και στοχεύουν εσένα ή απλά σε αναφέρουν.
Direct Message-DM: Ένα μήνυμα που στέλνεις απευθείας σε κάποιο χρήστη το οποίο θα εμφανιστεί στο Inbox του (δεν το βλέπουν άλλοι).
Retweet-RT ή ΡΤ: Βρίσκεις ένα σχόλιο που σου κεντρίζει το ενδιαφέρον και θέλεις να το διαβάσουν και οι φίλοι σου. Το κάνεις λοιπόν Retweet (ή σαν να λέμε forward, share) πατώντας τα πράσινα βελάκια (που μοιάζουν με το σύμβολο της ανακύκλωσης).
Fav: Σου αρέσει ένα tweet κάποιου φίλου σου και το προσθέτεις στα αγαπημένα σου πατώντας το fav (ένα αστεράκι).
Hashtags (#): Βάζοντας ένα # μπροστά απο μία λέξη μπορείς να βρείς αντίστοιχες συζητήσεις για ένα συγκεκριμένο θέμα π.χ. #agkousgr, #music, #olympicgames2016.
Fail Whale : Συνήθως θα δείς την καημένη τη φάλαινα όταν το Twitter έχει πρόβλημα και δε λειτουργεί. Γενικά, δεν εμφανίζεται συχνά.
ΕΡΕΥΝΕΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ TWITTER
Παρόλη τη μεγάλη κινητικότητα που έχει προκαλέσει το Τwitter στη διαδικτυακή κοινότητα, πρόσφατα είδαν το φως της δημοσιότητας κάποιες έρευνες για τη χρήση της υπηρεσίας του Twitter, που ουσιαστικά το χαρακτηρίζουν σαν ένα μέσο με φανατικούς μεν, αλλά εσωστρεφείς θαμώνες.
Followers
Accounts με κανέναν followers: 29.4%
Accounts με 1 έως 9 followers: 50.9%
Accounts με πάνω από 10 followers: 19.7%
Followings
Accounts που δεν ακολουθούν κανέναν: 24.4%
Accounts που ακολουθούν από 1 έως 9 ανθρώπους: 43.4%
Accounts που ακολουθούν πάνω από 10 ανθρώπους: 32.2%
Tweets
Accounts με κανένα 0 Tweet: 37.1%
Accounts από 1 έως 9 Tweets: 41.0%
Accounts με πάνω από 10 Tweets: 21.9%
Δες μερικά νούμερα και διάβασε τις πλήρεις έρευνες στα παρακάτω links για να βγάλεις και μόνος σου συμπεράσματα:
Men Follow Men And Nobody Tweets – Conversation Starter – HarvardBusiness.Org
On Twitter, Most People Are Sheep: 80 Percent Of Accounts Have Fewer Than 10 Followers
Return Of The Twitter Quitters | Nielsen Wire
ΤΕΛΙΚΑ, ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ TWITTER;
Το Twitter είναι το απόλυτο μέσο για να μένεις συνέχεια σε επαφή με τους φίλους σου, ή και άλλους που μπορεί να μη γνωρίζεις προσωπικά, αλλά σε ενδιαφέρει να μαθαίνεις τα νέα τους και τις απόψεις τους, όπως επίσης είναι και το εργαλείο για να ανακοινώνεις οτιδήποτε θες να μοιραστείς με τους άλλους!
Εσύ έχεις λογαριασμό στο Twitter; Τον χρησιμοποιείς για επαγγελματικούς λόγους ή απλά για διασκέδαση; Πες μου τη γνώμη σου στα σχόλια! Ακολούθησέ με στο Twitter!