Τους τελευταίους μήνες, το ποσοστό των Ελλήνων χρηστών του Ίντερνετ που δίνει ψήφο εμπιστοσύνης στις ηλεκτρονικές αγορές έχει αυξηθεί. Πλέον, περίπου τρεις στους δέκα χρήστες του Διαδικτύου (ποσοστό 33,8%), ηλικίας 16 – 74 ετών, κάνουν κάποια ηλεκτρονική αγορά ή παραγγελία αγαθών ή υπηρεσιών µέσω του Ίντερνετ, σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή.
Όταν σχεδιάζεις την στρατηγική σου, πρέπει να σκεφτείς τι πωλείται περισσότερο τα Χριστούγεννα, έτσι ώστε να προβλέψεις ποια προϊόντα θα είναι τα bestsellers της εορταστικής περιόδου.
Αλλά τι μπορείς να κάνεις όταν τα προϊόντα σου δεν είναι πολύ Χριστουγεννιάτικα;
Ακόμα κι αν τα προϊόντα σου δε φαίνεται να ταιριάζουν με τα Χριστούγεννα, μπορείς εύκολα να τα συνδέσεις με την εορταστική περίοδο και να προσφέρεις ειδικές προσφορές και εκπτώσεις. Ο κόσμος χρειάζεται διαφόρων ειδών πράγματα την περίοδο των Χριστουγέννων. Σκέψου το κοινό στο οποίο απευθύνεσαι και την ανάγκη που μπορείς να του καλύψεις. Μπορείς, για παράδειγμα, να εστιάσεις σε όσους κάνουν ψώνια την τελευταία στιγμή.
Με το διαδικτυακό ανταγωνισμό να αυξάνεται πάντα την εποχή των εορτών, είναι επιτακτική ανάγκη να ξεχωρίσει το brand σου. Πώς θα το καταφέρεις αυτό; Με το ψηφιακό marketing και με μια σωστή στρατηγική για τα social media.
Δες 18 tips που θα σε βοηθήσουν να ενισχύσεις τις πωλήσεις σου κατά τη διάρκεια των εορτών.
TIP 1. ΠΡΟΣΘΕΣΕ ΕΟΡΤΑΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΤO E-SHOP ΣΟΥ ΚΑΙ ΣΤΑ SOCIAL MEDIA
Είτε έχεις ηλεκτρονικό είτε φυσικό κατάστημα, η πλειοψηφία της εμπορικής σου κίνησης το Δεκέμβριο θα είναι άτομα που ψάχνουν για εορταστικά δώρα. Μετέτρεψε αυτήν την κίνηση σε πωλήσεις προσφέροντας μια εμπειρία που ταιριάζει στις ανάγκες τους και φέρνοντας το πνεύμα των εορτών στο e-shop σου και στα προφίλ σου στα social media. Βεβαιώσου ότι οι εικόνες και το περιεχόμενο σου συμβαδίζουν με το εορταστικό κλίμα έτσι ώστε οι πιθανοί πελάτες να αισθάνονται ότι βρίσκονται στο σωστό μέρος.
TIP 2. ΠΡΟΣΘΕΣΕ ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΗ ΜΕΤΡΗΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΙΚΗ ΣΟΥ ΣΕΛΙΔΑ
Για να μπεις στο πνεύμα των Χριστουγέννων, πρόσθεσε ένα banner που να μετράει αντίστροφα για τα Χριστούγεννα ή την Πρωτοχρονιά στην αρχική σου σελίδα. Με αυτόν τον τρόπο, θα δώσεις την αίσθηση ότι είναι επείγουσα ανάγκη να γίνουν αγορές και έτσι μπορείς να ενισχύσεις τις πωλήσεις σου καθώς οι πελάτες θα αισθάνονται ότι χάνουν χρόνο εάν δεν αγοράσουν άμεσα τα προϊόντα σου.
ΤΙΡ 3. ΠΡΟΣΦΕΡΕ ΔΩΡΕΑΝ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΑ
Για να κερδίσεις και αυτούς που δε νιώθουν την επείγουσα ανάγκη για αγορές και αυτούς που (όπως κι εγώ) πάνε για ψώνια την τελευταία στιγμή, πρόσφερε δωρεάν μεταφορικά με αγορές πάνω από ένα χ ποσό εάν έχεις e-shop και αύξησε τις ώρες λειτουργίας στο φυσικό σου κατάστημα.
ΤΙΡ 4. ΠΡΟΣΦΕΡΕ ΕΠΙΛΟΓΗ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Η σκέψη να μην προλάβουν να φτάσουν στην ώρα τους τα Χριστουγεννιάτικα δώρα μπορεί να αγχώσει πολλούς αγοραστές. Πρόσφερε πολλαπλές επιλογές παράδοσης για να βοηθήσεις τους πελάτες σου να προγραμματίσουν καλύτερα τις αγορές τους και έτσι, να αυξήσεις τις πωλήσεις σου.
ΤΙΡ 5. ΣΤΕΙΛΕ ΣΤΟΥΣ ΠΕΛΑΤΕΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΑΣ ΤΟΥΣ
Επικοινώνησε στους πελάτες σου ότι θα τους ενημερώνεις για την παράδοση της παραγγελίας τους. Με αυτόν τον τρόπο, θα νιώσουν πιο σίγουροι, θα μπορούν να προγραμματίσουν τις αγορές τους και θα αποκτήσουν εμπιστοσύνη για την επιχείρησή σου. Έτσι, θα αγοράσουν ξανά στο μέλλον!
ΤΙΡ 6. ΦΡΟΝΤΙΣΕ ΝΑ ΕΧΕΙΣ STOCK
Το απόθεμα σου πρέπει να είναι αυξημένο κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου έτσι ώστε να μπορέσεις να εξυπηρετήσεις όλους τους πελάτες σου. Μπορείς, επίσης, να τους προσφέρεις την επιλογή να εγγραφούν σε λίστα αναμονής για να λάβουν ένα email ειδοποίησης όταν το προϊόν θα είναι ξανά διαθέσιμο.
ΤΙΡ 7. ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΕ ΤΙΣ ΕΠΙΣΤΡΟΦΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ
Άλλαξε την πολιτική επιστροφών και αλλαγών για την περίοδο των εορτών, έτσι ώστε να είναι πιο εύκολο για τους πελάτες σου να αλλάξουν ένα προϊόν εάν δεν τους κάνει. Με αυτόν τον τρόπο, θα βάλεις στο παιχνίδι και όσους αγχώνονται επειδή κάνουν αγορές της τελευταίας στιγμής.
ΤΙΡ 8. ΠΡΟΣΦΕΡΕ ΤΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΑΣ ΔΩΡΟΥ
Πρόσθεσε τη δυνατότητα επιλογής συσκευασίας δώρου για τα προϊόντα σου με ένα μήνυμα για τον παραλήπτη. Με αυτόν τον τρόπο, θα μπορεί κάποιος να αγοράσει από το e-shop σου και να στείλεις την παραγγελία του κατευθείαν στο αγαπημένο του πρόσωπο, με ωραία συσκευασία και με προσωποποιημένο μήνυμα που μπορείς να το τυπώσεις ή να το γράψεις σε μια χριστουγεννιάτικη κάρτα και να το προσθέσεις στο δώρο!
TIP 9. ΠΡΟΣΦΕΡΕ ΤΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΑΓΟΡΑΣ ΚΑΡΤΑΣ ΔΩΡΟΥ
Μπορείς να προσθέσεις στο e-shop σου τη δυνατότητα αγοράς κάρτας δώρου. Έτσι, εάν ο πελάτης δεν μπορεί να αποφασίσει ποιο προϊόν να διαλέξει για να κάνει δώρο στο αγαπημένο του πρόσωπο, μπορεί να του δώσει τη δυνατότητα να επιλέξει ο ίδιος! Οι παραλήπτες των καρτών δώρου συνήθως ξοδεύουν 40% περισσότερα χρήματα από την αξία της κάρτας, πράγμα που σημαίνει μεγαλύτερα έσοδα για σένα.
TIP 10. ΠΡΟΣΦΕΡΕ ΕΚΠΤΩΤΙΚΑ ΚΟΥΠΟΝΙΑ ΓΙΑ ΕΠΟΜΕΝΗ ΑΓΟΡΑ
Με κάθε χριστουγεννιάτικη αγορά, μπορείς να προσφέρεις ένα εκπτωτικό κουπόνι για επόμενη αγορά. Πολλοί πελάτες θα επιστρέψουν σε επόμενη περίοδο για να ψωνίσουν ξανά από το e-shop σου εξαργυρώνοντας το κουπόνι τους!
TIP 11. ΚΑΝΕ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΣΤΟΥΣ FANS ΣΟΥ ΣΤΑ SOCIAL MEDIA
Για να «τραβήξεις» περισσότερο κόσμο στις σελίδες σου στα social media, προσπάθησε να αλληλεπιδράσεις με τους fans σου με μια ερώτηση ενώ παράλληλα δείχνεις πολλά προϊόντα σε ένα post. Για παράδειγμα, «σας αρέσουν τα στρογγυλά ή τα τετράγωνα σκουλαρίκια;» «Προτιμάτε το κόκκινο ή το μπλε φόρεμα για το ρεβεγιόν;» Μαζί με την ερώτηση, συμπεριλαμβάνεις και τις εικόνες των προϊόντων σου με link στην αντίστοιχη σελίδα αγοράς στο ηλεκτρονικό σου κατάστημα.
ΤΙΡ 12. ΠΡΟΩΘΗΣΕ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΜΕ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΣΤΑ SOCIAL MEDIA
Διάλεξε τα προϊόντα που κάνουν περισσότερες πωλήσεις ή που ταιριάζουν στην εορταστική περίοδο και προώθησέ τα στις σελίδες σου στα social media στοχεύοντας στο κοινό σου. Θυμήσου ότι η πιθανότητα να έρθει κάποιος στο e-shop σου μετά από μια αναζήτηση στο Google είναι γενικά χαμηλή και ο ανταγωνισμός μεγάλος, οπότε το να ξοδέψεις λίγα χρήματα για την προώθηση ενός post μπορεί να φέρει σημαντικά κέρδη την περίοδο των εορτών.
ΤΙΡ 13. ΟΡΓΑΝΩΣΕ ΕΝΑ CHRISTMAS PARTY ΣΤΑ SOCIAL MEDIA
Όλοι αισθάνονται πιο χαλαροί όταν πλησιάζουν οι γιορτές, οπότε τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή για να διασκεδάσεις στα social. Καμπάνιες, αντίστροφες μετρήσεις, advent calendars, εορταστικές φωτογραφίες και βίντεο δημιουργούν σχέσεις εμπιστοσύνης και προσφέρουν χαρά!
ΤΙΡ 14. ΦΤΙΑΞΕ ΠΑΚΕΤΑ ΠΡΟΣΦΟΡΩΝ
Κάνε συσκευασίες και φτιάξε πακέτα δώρων με διαφορετικά προϊόντα για να δημιουργήσεις τα τέλεια δώρα. Πήγαινέ το ακόμα ένα βήμα παραπέρα και δώσε ονόματα στα πακέτα που φτιάχνεις για να βοηθήσεις άμεσα τον κόσμο να καταλάβει για ποιον μπορεί να αγοράσει το πακέτο, για παράδειγμα, «πακέτο-δώρο για τη μαμά».
ΤΙΡ 15. ΠΡΟΣΦΕΡΕ ΠΡΟΝΟΜΙΑ ΓΙΑ ΜΕΓΑΛΕΣ ΑΓΟΡΕΣ
Κάνε τον κόσμο να ξοδέψει περισσότερα χρήματα προσφέροντας διαφορετικά προνόμια ανάλογα με το ύψος των αγορών τους. Για παράδειγμα, με αγορά από 100€ και πάνω κερδίστε έκπτωση 15€. Κάτι τέτοιο μπορεί να δελεάσει τον κόσμο να αγοράσει περισσότερα δώρα από το δικό σου κατάστημα και έτσι θα αυξήσεις και τις πωλήσεις σου.
ΤΙΡ 16. ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΕ ΤΟ TARGET GROUP ΤΩΝ ΠΕΛΑΤΩΝ ΣΟΥ
Όταν «στήσεις» μια προσφορά ή όταν προωθήσεις ένα post με δώρα με διαφήμιση στα social media, στόχευσε στο standard κοινό σου αλλά επίσης και σε αυτούς που θα αγοράσουν δώρα για τους fans σου. Για παράδειγμα, εάν πουλάς γυναικεία κοσμήματα και συνήθως απευθύνεσαι σε γυναίκες συγκεκριμένου ηλικιακού group, βεβαιώσου ότι θα συμπεριλάβεις στην προώθηση των Χριστουγεννιάτικων δώρων και άντρες παρόμοιου ηλικιακού group γιατί μπορεί να ψάχνουν δώρα για τις γυναίκες τους!
ΤΙΡ 17. ΔΩΣΕ ΕΝΑ ΜΕΡΟΣ ΤΩΝ ΕΣΟΔΩΝ ΣΟΥ ΓΙΑ ΦΙΛΑΝΘΡΩΠΙΚΟ ΣΚΟΠΟ
Το 90% των καταναλωτών λένε ότι θα αγόραζαν από μια επιχείρηση που προσφέρει μέρος των εσόδων της για φιλανθρωπικό σκοπό εάν τα προϊόντα της ήταν παρόμοιας ποιότητας και τιμής. Εάν έχεις το περιθώριο, μπορείς ίσως να προωθήσεις ότι αυτήν την εορταστική περίοδο, δωρίζεις το 5% των εσόδων από τις πωλήσεις σου σε κάποια φιλανθρωπική οργάνωση.
ΤΙΡ 18. ΠΡΟΩΘΗΣΕ ΤΑ ΔΩΡΑ ΣΟΥ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ
Οι γιορτές δεν τελειώνουν στις 25 Δεκεμβρίου. Βεβαιώσου ότι θα προωθήσεις τις Χριστουγεννιάτικες προσφορές σου με παρόμοιο τρόπο μέχρι και μετά την ημέρα των Φώτων.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Τα Χριστούγεννα είναι η ιδανική περίοδος για να ενισχύσεις τις αγορές στο ηλεκτρονικό σου κατάστημα και να βρεις νέους πελάτες. Για να το πετύχεις αυτό, πρέπει να ξεκινήσεις από νωρίς να μπαίνεις στο πνεύμα των Χριστουγέννων και να ετοιμάσεις το e-shop σου για την εορταστική περίοδο.
Εάν προσαρμόσεις το e-shop σου σωστά και προσθέσεις λίγη διακόσμηση, οι πωλήσεις σου μπορούν να αυξηθούν αρκετά καθώς πλησιάζουν τα Χριστούγεννα. Φυσικά, υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός, ωστόσο, εάν προετοιμαστείς έγκαιρα και σωστά μπορείς να πετύχεις τους στόχους σου!
Εάν χρειάζεσαι βοήθεια με τα social media ή την προσθήκη εορταστικών προσφορών στο e-shop σου, επικοινώνησε μαζί μου στο ak@agkous.gr!
Εσύ έχεις σχεδιάσει τη στρατηγική σου για την περίοδο των εορτών; Μοιράσου τις ιδέες σου μαζί μας στα σχόλια παρακάτω!