![Τα 4 βασικά σημεία του Marketing](https://agkous.gr/include/img/blog/4-vasika-simeia-marketing-cover.jpg)
Όλες οι επιχειρήσεις πλέον εστιάζουν στο marketing και την προώθηση τους στο διαδίκτυο. Όμως, πώς μπορείς να ξεχωρίσεις μια καλή από μια μέτρια στρατηγική marketing;
Ο βασικός τρόπος να καταλάβεις ή να στήσεις μια αποτελεσματική στρατηγική marketing είναι να ακολουθήσεις τον κανόνα των 4 Ps – Product, Price, Place, Promotion, δηλαδή να έχεις το σωστό προϊόν, στη σωστή τιμή, με σωστή τοποθέτηση μέσα από ενέργειες προώθησης.
Το marketing αφορά την προώθηση ενός προϊόντος που χρειάζεται στους χρήστες, σε μια συγκεκριμένη τιμή, τοποθετώντας το στη σωστή θέση και προωθώντας το με το σωστό τρόπο σε κοινό που χρειάζεται την υπηρεσία σου έτσι ώστε να μάθει για την επιχείρηση σου.
Ίσως ακούγεται εύκολο αλλά απαιτεί πάρα πολύ δουλειά έτσι ώστε να βρεις το είδος του προϊόντος που θα δημιουργήσεις και συγκεκριμένη γνώση της αγοράς στην οποία θα λανσάρεις το προϊόν αυτό.
Ας δούμε αναλυτικά τον κανόνα των 4 Ps του marketing:
PRODUCT – ΠΡΟΪΟΝ
Το πρώτο P του κανόνα αφορά το προϊόν. Ένα προϊόν μπορεί να είναι οτιδήποτε. Όποια κι αν είναι η φύση της επιχείρησης σου, είναι υποχρεωτικό να έχεις έναν ξεκάθαρο στόχο της γκάμας των προϊόντων που θέλεις να πουλήσεις.
Οπότε, πρέπει να μελετήσεις και να αναλύσεις την αγορά για να μάθεις αρχικά εάν υπάρχει ανάγκη για το προϊόν σου. Εάν έχεις αμφιβολία ότι το προϊόν δε θα έχει ζήτηση, προφανώς και δεν πρέπει να συνεχίσεις. Ξαναδές την γκάμα των προϊόντων σου και μετά λανσάρισε τα. Μελέτησε τον ανταγωνισμό, βρες αυτό που θα σε ξεχωρίσει από τους υπόλοιπους – το ανταγωνιστικό σου πλεονέκτημα και ποια ανάγκη του αγοραστικού κοινού θα καλύψεις με το προϊόν σου.
Για να είναι σίγουρος ότι το προϊόν που θα λανσάρεις είναι ιδανικό για το κοινό, απάντησε στις παρακάτω ερωτήσεις.
- Πώς το προϊόν αυτό βελτιώνει την καθημερινότητα των χρηστών;
- Δίνει τη λύση σε ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι χρήστες;
PRICE – ΤΙΜΗ
Μόλις ξεκαθαρίσεις ότι το προϊόν σου έχει αξία για τους χρήστες σου, χρειάζεται να το τιμολογήσεις σωστά. Η σωστή τιμολόγηση του προϊόντος σου είναι σημαντική και για την επιχείρηση σου και για τους πελάτες της. Δεν πρέπει να σκεφτείς μόνο το κέρδος που θέλεις να έχεις, αλλά και το ποσό των χρημάτων που ο πελάτης θα είναι πρόθυμος να ξοδέψει για το προϊόν ή την υπηρεσία σου.
Κάνε μια μικρή έρευνα για να δεις τις τιμές που προσφέρουν οι ανταγωνιστές σου για προϊόντα ή υπηρεσίες που μοιάζουν με τη δική σου. Αυτό θα σε βοηθήσει να μάθεις πώς το προϊόν σου θα γίνει δεκτό από την αγορά. Έτσι, θα ξανασκεφτείς την τιμή και θα την προσαρμόσεις στην τάση της αγοράς. Εάν νομίζεις ότι μια μικρή μείωση στην τιμολόγηση μπορεί να οδηγήσεις σε περισσότερους πελάτες ή το αντίθετο, τότε κάνε το.
PLACE – ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ
Η επιτυχία δε θα έρθει απλά και μόνο επειδή έχεις ένα πολύ καλό προϊόν. Θα χρειαστεί να το διαθέσεις και στην αγορά με τον σωστό τρόπο, έτσι ώστε οι χρήστες που το έχουν ανάγκη να το γνωρίσουν. Είτε πουλάς τις υπηρεσίες σου σε ένα φυσικό κατάστημα είτε online είτε και τα δύο, θα πρέπει να βρεις την πιο κατάλληλη αγορά για την επιχείρηση σου.
Μερικές ερωτήσεις που πρέπει να κάνεις για να σε βοηθήσουν να απαντήσεις στο ποια θα πρέπει να είναι η σωστή τοποθέτηση του προϊόντος σου.
- Που αναζητούν οι πιθανοί πελάτες σου για προϊόντα παρόμοια με τα δικά σου;
- Αγοράζουν παρόμοια προϊόντα online ή σε φυσικά καταστήματα;
Αυτές οι δυο ερωτήσεις θα σε βοηθήσουν να βρεις το μέσο που θα χρησιμοποιήσεις για να προωθήσεις στην αγορά τα προϊόντα σου. Επίσης, προϋπόθεση είναι να βρεις το σωστό κοινό στο οποίο θα απευθυνθείς. Θα πρέπει να γνωρίζεις το μέσο που οι πιθανοί πελάτες σου ξοδεύουν τον περισσότερο χρόνο τους.
PROMOTION – ΠΡΟΩΘΗΣΗ
Τώρα που έχουμε ένα προϊόν και μια τελική τιμή, χρειάζεται να δούμε πώς θα το προωθήσουμε. Ξέρεις το μέσο στο οποίο βρίσκονται οι περισσότεροι πιθανοί σου πελάτες;
Ακόμα και σε περιπτώσεις όπου έχεις ένα καλό προϊόν και μια τιμή γι’ αυτό αποδεκτή από το κοινό σου, χρειάζεται να βεβαιωθείς ότι χρησιμοποιείς το σωστό μέσο και το σωστό μήνυμα για να προωθήσεις την επιχείρηση σου.
Θα είναι μέσω emails ή newsletters; Ή θα χρησιμοποιείς τα social media; Η επιτυχία μιας επιχείρησης βασίζεται σε διάφορους παράγοντες. Ωστόσο, ο βασικός παράγοντας που καθορίζει την επιτυχία μιας επιχείρησης είναι ο τρόπος που διαφημίζεται. Οπότε, πρέπει να ελέγξεις εάν ο τρόπος προώθησης που έχεις επιλέξει είναι αυτός που οι πελάτες σου θα βρουν εύκολα το προϊόν σου.
Μελέτησε τα στατιστικά από την καμπάνια marketing που τρέχεις για να αποφασίσεις εάν έχει τα αποτελέσματα που περίμενες. Εάν όχι, τότε δοκίμασε κάτι διαφορετικό.
![Τα 4 βασικά σημεία του Marketing](https://agkous.gr/include/img/blog/4-vasika-simeia-marketing.jpg)
Οπότε, τώρα ξέρεις όλα όσα πρέπει να προσέξεις για να φτιάξεις μια σωστή στρατηγική marketing για την επιχείρηση σου. Ξεκίνα και στείλε μας τα αποτελέσματα!