AgKous

the blog.




Πώς να πουλήσεις κάτι στο Internet και τι ισχύει με τη νομοθεσία!


Πώς να πουλήσεις κάτι στο Internet και τι ισχύει με τη νομοθεσία!

Τον τελευταίο καιρό, έρχονται συνεχώς μηνύματα στο Facebook και emails από κόσμο που με ρωτάει πώς μπορεί να πουλήσει κάτι στο Internet. Σε αυτό το άρθρο, προσπάθησα να συγκεντρώσω όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες για τις online πωλήσεις, ποια είναι τα οφέλη, πώς να «στήσεις» ένα ηλεκτρονικό κατάστημα και τι ισχύει με τη νομοθεσία στην Ελλάδα.

Αρχικά, ας ξεκινήσουμε με το βασικό σκοπό που έχουν όλοι όσοι θέλουν να πουλήσουν κάτι στο Internet, τα χρήματα. Με οποιονδήποτε τρόπο και εάν πουλήσεις κάτι, τα χρήματα που θα κερδίσεις θα είναι χρήματα που σου πλήρωσε κάποιος, είτε ιδιώτης είτε εταιρία, με τον ίδιο τρόπο που πληρώνεις κι εσύ όταν αγοράζεις κάτι. Χρήματα, δηλαδή, που δε δίνονται εύκολα και χωρίς σκέψη, όπως και στον πραγματικό κόσμο, εκτός Internet! Το μόνο που αλλάζει είναι ο χώρος της συναλλαγής και το μέγεθος του κοινού που απευθύνεσαι σε σχέση με το κοινό που θα επισκεπτόταν και θα αγόραζε από ένα φυσικό κατάστημα σε μια συγκεκριμένη περιοχή.

Έχοντας, λοιπόν, αυτό υπόψιν σου, ας ξεκινήσουμε με μια από τις βασικές αρχές του εμπορίου (όχι μόνο του ηλεκτρονικού). Αγοράζεις κάτι (προϊόν ή υπηρεσία) που έχεις ανάγκη, από κάποιον που το προσφέρει και δεν μπορείς να το βρεις δωρεάν. Αντίστοιχα, όταν πουλάς κάτι εσύ, πρέπει πρώτα να μπεις στη θέση του αγοραστή και να σκεφτείς τι προσφέρεις εσύ στον κόσμο που να είναι διατεθειμένος να πληρώσει γι’ αυτό;

Εάν απάντησες στο παραπάνω ερώτημα, ας συνεχίσουμε με τα πλεονεκτήματα των πωλήσεων μέσω Internet.

ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ONLINE ΠΩΛΗΣΕΩΝ

1. Καταρχάς, στο Internet μπορείς να κάνεις πωλήσεις 24 ώρες την ημέρα και να απευθυνθείς σε πολύ μεγαλύτερο κοινό. Το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι ένας από τους πιο ραγδαία αναπτυσσόμενους τομείς του διαδικτύου, όπου τα πάντα γίνονται αντικείμενο καθημερινής συναλλαγής, από κοσμήματα και ρούχα μέχρι φαγητό και συμβουλές.

2. Ο κόσμος που αγοράζει μέσω Internet δέχεται συνήθως να γίνει η παράδοση του προϊόντος σε λίγες ημέρες, σε αντίθεση με τους πελάτες ενός κανονικού καταστήματος, όπου ο πελάτης περιμένει να παραλάβει το προϊόν του επί τόπου. Αυτό βοηθάει και στο απόθεμα των προϊόντων σου καθώς δεν είσαι υποχρεωμένος να έχεις όλα τα προϊόντα που πουλάς έτοιμα τη στιγμή που τα αγοράζει κάποιος, γιατί έχεις λίγο χρόνο να τα φτιάξεις ή να τα αποκτήσεις μέχρι να τα στείλεις στον πελάτη.

3. Μπορείς να «στήσεις» το ηλεκτρονικό σου κατάστημα σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα και με πολύ μικρότερο κόστος σε σχέση με ένα φυσικό κατάστημα. Όποιον τρόπο κι αν επιλέξεις για να πουλήσεις τα προϊόντα σου (e-shop, σελίδα στο Facebook, e-bay, blog…), θα χρειαστείς πολύ λίγα χρήματα σε σχέση με ένα φυσικό κατάστημα στην περίπτωση του e-shop ή καθόλου χρήματα εάν επιλέξεις κάποιο μέσω κοινωνικής δικτύωσης (Facebook, Pinterest, Instagram) ή κάποια πλατφόρμα online πωλήσεων όπως το e-bay, το etsy κ.α.

4. Εάν για οποιονδήποτε λόγο δεν πάνε καλά οι πωλήσεις σου, μπορείς να σταματήσεις άμεσα και να κλείσεις το κατάστημά σου χωρίς κόστος.

Πριν συνεχίσουμε με τους τρόπους που μπορείς να στήσεις ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, ας δούμε τι ισχύει για το ηλεκτρονικό εμπόριο με βάση τη νομοθεσία στην Ελλάδα.

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ & ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Ο κος Γιώργος Γκικόπουλος, λογιστής, απάντησε σε μερικά ερωτήματα σχετικά με το ηλεκτρονικό εμπόριο και τη νομοθεσία.

Χρειάζεται να κάνω έναρξη και να δίνω αποδείξεις ακόμα και για χαμηλό εισόδημα από πωλήσεις, π.χ. 50€ το μήνα;

Η ευκαιριακή άσκηση παρεπόμενης δραστηριότητας, πώλησης αγαθών ή παροχής υπηρεσιών είναι η δραστηριότητα που ασκείται όχι κατά σύστημα και αποδεικνύεται από πραγματικά γεγονότα, τα οποία κρίνονται από τον αρμόδιο προϊστάμενο Δ.Ο.Υ. Τέτοια πραγματικά γεγονότα αποτελούν ιδίως η συνέχεια ή μη της άσκησης της δραστηριότητας αυτής, η ύπαρξη ιδιαίτερης επαγγελματικής εγκατάστασης, η ύπαρξη ιδιαίτερου εξοπλισμού και μηχανικών μέσων για την παροχή των υπηρεσιών αυτών και γενικότερα εάν η παροχή των υπηρεσιών αυτών έχει τα χαρακτηριστικά της οργανωμένης επιχείρησης. Ρωτήστε το λογιστή σας για περισσότερες λεπτομέρειες.

Πρέπει να κάνω έναρξη και να δίνω αποδείξεις και για πωλήσεις από ιδιώτη σε ιδιώτη ή ισχύει κάτι διαφορετικό;

Αν θέλουμε να είμαστε νόμιμοι πρέπει να γίνει έναρξη και να δίδονται αποδείξεις.

Υπάρχει άλλος τρόπος να πουλήσω κάτι χωρίς να πρέπει να κάνω έναρξη επιχείρησης στην εφορία;

Μόνο μέσω μιας επιχείρησης που υπάρχει η οποία μπορεί να κάνει επέκταση δραστηριότητας με τον αντίστοιχο κωδικό και η οποία θα αγοράζει από εσένα με Τιμολόγιο Αγοράς. Πρέπει να πάρουμε όμως υπ’ όψιν μας ότι θα πρόκειται για μικρές αξίες και όχι για μεγάλες.

Για να πουλήσω κάτι σε online πλατφόρμες πωλήσεων, π.χ. στο ebay ή στο etsy (το etsy είναι αποκλειστικά για χειροποίητα), χρειάζομαι αποδείξεις;

Ισχύει το ίδιο με την προηγούμενη ερώτηση.

Συμπέρασμα: Επειδή κάθε περίπτωση είναι μοναδική και τα φορολογικά δεδομένα στην Ελλάδα αλλάζουν διαρκώς, συνιστώ να συμβουλευτείς έναν λογιστή που θα σου δώσει απαντήσεις που αφορούν συγκεκριμένα τη δική σου περίπτωση, π.χ. πόσα χρήματα θα βγάζεις από το ηλεκτρονικό εμπόριο, εάν δουλεύεις ήδη σαν μισθωτός σε κάποια άλλη δουλειά, εάν έχεις δική σου εταιρία κ.ο.κ.

ΠΩΣ ΝΑ «ΣΤΗΣΕΙΣ» ΤΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΣΟΥ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑ

Υπάρχουν διάφοροι τρόποι για να «στήσει» κανείς ένα ηλεκτρονικό κατάστημα. Για να διαλέξεις τον τρόπο που θα δουλέψει καλύτερα για τις δικές σου πωλήσεις πρέπει να αξιολογήσεις κάποια πράγματα όπως τις ανάγκες σου, το κοινό στο οποίο απευθύνεσαι, τα χρήματα που μπορείς να ξοδέψεις για να «στήσεις» το κατάστημά σου, το χρόνο που μπορείς να διαθέσεις για να μάθεις κάποια πράγματα για τις ηλεκτρονικές πωλήσεις.

Λίγα λόγια για τις πιο ενδιαφέρουσες επιλογές…

E-shop

Εάν θέλεις να «στήσεις» ένα δικό σου ηλεκτρονικό κατάστημα, που θα το σχεδιάσεις ακριβώς όπως θέλεις εσύ, τότε η δημιουργία ενός e-shop είναι η κατάλληλη για εσένα. Ωστόσο, σε αυτήν την περίπτωση, θα πρέπει να πληρώσεις κάποια χρήματα για να ξεκινήσεις, όπως η αγορά του ονόματος του e-shop (domain name), η αγορά του χώρου φιλοξενίας (hosting) και το κόστος κατασκευής του e-shop από κάποιον επαγγελματία (δες εδώ >> http://agkous.gr/kataskeyi-eshop).

Ενδείκνυται για επαγγελματίες που έχουν ήδη ένα φυσικό κατάστημα και θέλουν να απευθυνθούν σε μεγαλύτερο κοινό.


 

ebay: Πως να ξεκινήσεις

Το eBay είναι το μεγαλύτερο και πιο γνωστό ηλεκτρονικό κατάστημα στον κόσμο. Κάθε μέρα πραγματοποιείται ένας τεράστιος αριθμός αγοραπωλησιών. Ο συνδυασμός ηλεκτρονικού εμπορίου και δημοπρασιών έχτισαν ένα κολοσσό στο Internet παρέχοντας επιχειρηματικές δυνατότητες για φιλόδοξους.

Για να ξεκινήσεις, δημιούργησε ένα λογαριασμό στο eBay και σύνδεσε μια χρεωστική (προτείνεται) ή πιστωτική κάρτα – είναι πολύ ασφαλές. Αυτός ο λογαριασμός θα χρησιμοποιηθεί για τα έσοδα και τα έξοδα από τις πωλήσεις που θα πραγματοποιηθούν. Ο πιο ασφαλής τρόπος για να κάνεις αγοραπωλησίες είναι σίγουρα μέσω PayPal. Με το λογαριασμό στο PayPal μπορείς να δεχτείς πληρωμές ή να πραγματοποιήσεις αγορές στο eBay εύκολα, με ασφάλεια και αξιόπιστα.

Στο eBay μπορείς να βγάλεις σε δημοπρασία ένα προϊόν, δίνοντας μια ελκυστική περιγραφή και τα στοιχεία του ή μπορείς να θέσεις μια στάνταρ τιμή. Το κοινό που απευθύνεσαι είναι παγκόσμιο οπότε θα έχεις αρκετή επιτυχία. Για αρχή μπορείς να προσπαθήσεις να πουλήσεις κάτι προσωπικό ή κάτι που δε χρειάζεσαι, ώστε να καταλάβεις πως λειτουργεί.

Μερικά χρήσιμα tips για να πετύχεις:

- Η σελίδα σου στο eBay θα πρέπει να φαίνεται επαγγελματική και σοβαρή. Είναι η ηλεκτρονική σου βιτρίνα.

- Τοποθέτησε ωραίες εικόνες για τα προϊόντα σου στις οποίες θα αποτυπώνονται όλες οι λεπτομέρειες. Πρόσεξε όμως το μέγεθος των εικόνων να μην είναι πολύ μεγάλο γιατί θα βαρύνει πολύ τη σελίδα.

- Διάλεξε έναν ελκυστικό τίτλο για το προϊόν σου, γιατί είναι το κλειδί που βοηθάει τους πελάτες να το ανακαλύψουν.

- Δώσε μια ελκυστική, σύντομη και περιεκτική περιγραφή στο προϊόν.

- Επικοινώνησε άμεσα με όσους σου ζητήσουν πληροφορίες.

- Προσπάθησε να αποκτήσεις θετικά feedbacks.

- Πρόσφερε ανταγωνιστικές και ελκυστικές τιμές.

- Υπολόγισε σωστά το κόστος των εξόδων, ώστε το κέρδος σου να μην είναι μηδενικό. Να λάβεις υπόψη το ποσό που θα σε χρεώσει η PayPal και το eBay για τη λίστα των προϊόντων. Όσο περισσότερα προϊόντα, τόσο μεγαλύτερη η χρέωση.

Μπορείς να ξεκινήσεις εδώ >> http://pages.ebay.com/help/sell/sell-getstarted.html


 

etsy: τι είναι και πως να ξεκινήσεις

Το Etsy είναι μία πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου που απευθύνεται σε όλους όσους δημιουργούν χειροποίητα πράγματα αλλά δεν είναι έμποροι και δε θέλουν να φτιάξουν ένα ολόκληρο κατάστημα, φυσικό ή ηλεκτρονικό, ώστε να τα πουλήσουν. Αντίστοιχα, στο Etsy καταφεύγουν όλοι όσοι ψάχνουν και θέλουν να αγοράσουν αντικείμενα πιο ποιοτικά και μοναδικά από αυτά που παράγονται και πωλούνται μαζικά στο Amazon ή το eBay.

Για να ξεκινήσεις, πρέπει να δημιουργήσεις λογαριασμό και μετά είσαι άμεσα έτοιμος να ανεβάσεις και να πουλήσεις τα προϊόντα σου! Η κάθε αγγελία στοιχίζει περίπου 0,20€ συν το 3,5% των εσόδων που θα σου αποφέρει το συγκεκριμένο προϊόν και θα παραμείνει στο κατάστημά σου για 4 μήνες ή έως ότου κάποιος αγοράσει το προϊόν. Η δημιουργία μιας αγγελίας είναι εύκολη, το μόνο που χρειάζεται είναι να προσθέσεις μια πολύ επεξηγηματική περιγραφή και προσεγμένες φωτογραφίες του προϊόντος που θα πουλήσεις. Δημιούργησε μια αγγελία για κάθε προϊόν. Η πληρωμή στο Etsy γίνεται με τιμολόγιο στο τέλος κάθε μήνα – έχεις μέχρι τις 15 του επόμενου για να το εξοφλήσεις.

Τι πρέπει να προσέξεις

Αυτό που πρέπει να προσέξεις βασικά είναι ο ορισμός «handmade». Aρχικά το Etsy υποχρέωνε τους πωλητές του να φτιάχνουν οι ίδιοι τα αντικείμενα που διαθέτουν προς πώληση. Στην πορεία αυτό άλλαξε και τώρα επιτρέπεται και η παραγωγή των αντικειμένων από από τρίτους, το «outsourcing».

Εάν θέλεις να δεις περισσότερα για καταστήματα και δημιουργούς που βρίσκονται στην Ελλάδα, μπορείς να ρίξεις μια ματιά στην Etsy Greek Street Team!


 

Social Media

ηλεκτρονικές πωλήσεις μέσω social media

Ο πιο εύκολος και με μηδενικό κόστος τρόπος για να ξεκινήσεις τις ηλεκτρονικές πωλήσεις είναι μέσω Social Media. Χρησιμοποίησε τις δυνατότητές τους για να διαφημίσεις τα προϊόντα σου και να προσελκύσεις νέους πελάτες.

Ανάλογα με το είδος των προϊόντων σου, μπορείς να επιλέξεις το κατάλληλο social media. Το πιο διαδεδομένο είναι φυσικά το Facebook και ακολουθούν το Instagram και το Pinterest, ειδικά εάν πρόκειται για χειροποίητες δημιουργίες. Διάλεξε ένα όνομα και ένα λογότυπο για τα προϊόντα σου και φτιάξε μια σελίδα στο Facebook – διαφορετική από το προσωπικό σου προφίλ, ένα λογαριασμό στο Instagram με τα ίδια στοιχεία και ένα λογαριασμό στο Pinterest για να απευθυνθείς σε διαφορετικές ομάδες κοινού.

Τι πρέπει να προσέξεις

Facebook

- Πρόσθεσε τις πληροφορίες για τα προϊόντα σου και τους τρόπους επικοινωνίας, πληρωμής και αποστολής των προϊόντων στους πελάτες σου.

- Φτιάξε ξεχωριστά άλμπουμ για κάθε κατηγορία προϊόντων.

- Κάθε φορά που ανεβάζεις φωτογραφία για ένα προϊόν, φρόντισε αρχικά η φωτογραφία να απεικονίζει όλες τις χαρακτηριστικές λεπτομέρειες του προϊόντος και πρόσθεσε μια αναλυτική περιγραφή. Μπορείς να συμπεριλάβεις και την τιμή, τη διαθεσιμότητα και τους τρόπους πληρωμής και αποστολής. Μην ξεχάσεις να προσθέσεις και μερικά emojis για να γίνει πιο διασκεδαστική η περιγραφή!

- Φρόντισε να απαντάς άμεσα και σε όλα τα μηνύματα που δέχεσαι από τους πελάτες σου έτσι ώστε να δημιουργήσεις μια καλύτερη επαφή και επικοινωνία.

- Κάνε κοινοποίηση τις φωτογραφίες των προϊόντων που ανεβάζεις στη σελίδα σου στο Facebook και στο προσωπικό σου προφίλ έτσι ώστε να τις δει περισσότερος κόσμος.

Instagram

- Χρησιμοποίησε το ίδιο όνομα και την ίδια φωτογραφία προφίλ που έχεις χρησιμοποιήσει και στο Facebook έτσι ώστε να δημιουργήσεις μια επαγγελματική εικόνα και να γίνεις γνωστός στους πελάτες σου.

- Πρόσθεσε μια περιγραφή του λογαριασμού σου λεπτομερή που θα περιλαμβάνει σίγουρα και τις περιοχές που μπορείς να στείλεις τα προϊόντα σου και έναν ή περισσότερους τρόπους επικοινωνίας, π.χ. email ή τηλέφωνο.

- Φρόντισε οι φωτογραφίες που ανεβάζεις να είναι καθαρές και ελκυστικές καθώς στο Instagram οι χρήστες ανεβάζουν συνήθως φωτογραφίες υψηλής ανάλυσης.

- Στην περιγραφή κάθε φωτογραφίας, να συμπεριλαμβάνεις τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του προϊόντος και την τιμή. Μην ξεχάσεις να προσθέσεις #hashtags και emojis!

- Μια έξτρα, πιο επαγγελματική ιδέα είναι να προσπαθήσεις να διατηρήσεις μια χρωματική συνέπεια σε ότι αφορά τις φωτογραφίες των προϊόντων που ανεβάζεις, προκειμένου να φαίνεται πιο επαγγελματικός ο λογαριασμός σου.

Pinterest

- Χρησιμοποίησε το ίδιο όνομα και την ίδια φωτογραφία προφίλ που έχεις χρησιμοποιήσει και στα υπόλοιπα social media έτσι ώστε να δημιουργήσεις μια επαγγελματική εικόνα και να γίνεις γνωστός στους πελάτες σου.

- Πρόσθεσε μια περιγραφή του λογαριασμού σου λεπτομερή που θα περιλαμβάνει σίγουρα έναν ή περισσότερους τρόπους επικοινωνίας, π.χ. email ή τηλέφωνο.

- Φτιάξε ξεχωριστό πίνακα για κάθε κατηγορία προϊόντων, ίδιο με τα άλμπουμ του Facebook.

- Στην περιγραφή κάθε φωτογραφίας, να συμπεριλαμβάνεις τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του προϊόντος και την τιμή.

Πώς να πουλήσεις κάτι στο Internet και τι ισχύει με τη νομοθεσία!

Σε γενικές γραμμές, αυτές ήταν οι πιο σημαντικές πληροφορίες που χρειάζεται να γνωρίζει κανείς ΠΡΙΝ ξεκινήσει να «στήσει» το ηλεκτρονικό του κατάστημα. Όποιος έχει οποιαδήποτε επιπλέον απορία, μπορεί να επικοινωνήσει μαζί μου στο angie@agkous.gr!

Εάν κάποιος έχει «στήσει» το δικό του ηλεκτρονικό κατάστημα είτε με e-shop, είτε στα social media είτε σε μια πλατφόρμα e-commerce, θα βοηθούσε πολύ να μοιραστεί τις εμπειρίες του μαζί μας στα σχόλια!

Είσαι έτοιμος να πουλήσεις τα προϊόντα σου online;

Angie Kousiniori
Από την Άτζυ Κουσινιώρη

Μου αρέσει το web design, η HTML/CSS, η PHP, να σχεδιάζω στο Photoshop και να ασχολούμαι με τα social media και το internet marketing. Μείνετε συντονισμένοι! Ακολουθήστε με: Facebook / Pinterest / Google+.


Σου άρεσε το άρθρο; Γράψου στο newsletter για να μαθαίνεις περισσότερα!


VIB Planner
VIB Planner


FACEBOOK


Facebook Posts

INSTAGRAM
Instagram

Instagram Photos

TWITTER

My Tweets

PINTEREST

My Pins


Buy me a coffee

'Ετοιμοι για νέα projects; Επικοινωνήστε μαζί μου!

Ας Επικοινωνήσουμε

Δέχομαι συνεχώς προτάσεις για νέα projects. Μην χάνετε ώρα, ανυπομονώ να συνεργαστούμε!


ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER
EMAIL Ή CHAT
GET SOCIAL