Υπάρχει ολόκληρη τεχνική για τη δημιουργία ενός post στο Facebook που δε θα κάνει μόνο τους χρήστες να διαβάσουν το περιεχόμενό σου, αλλά θα τους κάνει να μιλούν γι’ αυτό και να το μοιραστούν. Από την επιλογή του σωστού μήκους κειμένου μέχρι τη χρήση ή όχι emoticons, υπάρχουν κάποια tips που θα αξιοποιήσουν στο μέγιστο τις δυνατότητες των social media για να αυξήσουν τους αναγνώστες του περιεχομένου σου δημιουργώντας το τέλειο post στο Facebook!
ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΕΡΙΕΧΕΙ ΤΟ ΤΕΛΕΙΟ FACEBOOK POST
TIP #1. ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕ ΤΟ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟ ΜΗΚΟΣ ΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ιδανικά, θα πρέπει να χρησιμοποιείς κείμενο λιγότερο από 80 χαρακτήρες. 40 χαρακτήρες είναι το ιδανικό μέγεθος αλλά, στην πραγματικότητα, είναι πολύ δύσκολο να το καταφέρουμε αυτό.
«Έτσι είναι οι 40 χαρακτήρες στη πραγματικότητα»
Είναι πολύ λίγοι, σωστά; Ωστόσο, τα πολύ μικρά post των 40 χαρακτήρων κερδίζουν 85% υψηλότερη αλληλεπίδραση με τους χρήστες από ότι άλλα, σύμφωνα με την αναλύσεις. Ωστόσο, posts με το διπλάσιο μέγεθος των 80 χαρακτήρων κερδίζουν επίσης 65% υψηλότερη αλληλεπίδραση.
TIP #2. ΚΑΝΕ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
Δημιούργησε posts που ξεκινούν ή περιέχουν λέξεις όπως «θα έπρεπε», «θα ήθελες», «ποιο» και «ποιος», καθώς αυτές έχουν την καλύτερη αλληλεπίδραση, σύμφωνα με αναλύσεις. Ωστόσο, προσπάθησε να αποφύγεις τα «γιατί» και «πώς». Δε θέλεις οι χρήστες να σκέφτονται πάρα πολύ για το περιεχόμενο του post – αντί για αυτό, θα πρέπει να απαντάς στην ερώτηση στο post ή να απαντάς επιτόπου με ένα «ναι» ή «όχι». Για παράδειγμα, προτίμησε αυτό:
«Θα έπρεπε να έχω χρονοδιάγραμμα για τα posts μου;»
Αντί για αυτό:
«Γιατί το χρονοδιάγραμμα για τα posts είναι σημαντικό;»
Για ερωτήσεις, μπορείς να χρησιμοποιήσεις περισσότερο κείμενο από ότι σε άλλα posts καθώς έχουν καλύτερη αλληλεπίδραση με τους χρήστες όταν είναι 100 με 119 χαρακτήρες, σύμφωνα με έρευνες.
TIP #3. ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕ EMOTICONS
Μπορεί να σκέφτεσαι ότι δεν είναι τόσο επαγγελματικά, αλλά τα emoticons όντως αυξάνουν την αλληλεπίδραση με τους χρήστες. Τα posts με emoticons μπορούν να κερδίσουν 33% περισσότερα σχόλια, 33% περισσότερες κοινοποιήσεις και 57% περισσότερα likes – σύμφωνα με τα στατιστικά.
Προφανώς, εξαρτάται από το προφίλ της επιχείρησής σου, γι’ αυτό χρησιμοποίησέ τα σωστά και με σύνεση. Μη χρησιμοποιείς πάρα πολλά και μην αντικαθιστάς λέξεις με emoticons. Προσπάθησε να χρησιμοποιείς ένα emoticon στην αρχή ή στο τέλος κάθε πρότασης του post σου και όχι παραπάνω.
TIP #4. ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕ ΕΙΚΟΝΕΣ
Προσπάθησε να χρησιμοποιήσεις μια εικόνα που να αντιπροσωπεύει και το περιεχόμενό σου και την επιχείρησή σου, καθώς οι εικόνες είναι πάρα πολύ σημαντικές και δυνατές στον κόσμο των social media. Τα posts με εικόνες κερδίζουν 53% περισσότερα likes, 104% περισσότερα σχόλια και 85% περισσότερα κλικ από αυτά χωρίς εικόνες, σύμφωνα με τους αναλυτές marketing.
Για να ενισχύσεις παραπάνω την αλληλεπίδραση, ζήτησε από τους followers σου να βάλουν μια λεζάντα στην εικόνα, όπου αυτό είναι εφικτό. Με αυτόν τον τρόπο, αυξάνεται η αλληλεπίδραση κατά 5,5%.
TIP #5. ΚΑΝΕ POST ΤΗ ΣΩΣΤΗ ΣΤΙΓΜΗ
Παρόλο που κάθε επιχείρηση είναι διαφορετική, για το Facebook η καλύτερη ώρα για αλληλεπίδραση τείνει να είναι μεταξύ 1 μ.μ. και 4 μ.μ. τις εργάσιμες ημέρες.
Η καλύτερη ώρα για μεγαλύτερη αλληλεπίδραση είναι, σύμφωνα με τα στατιστικά, η Τετάρτη στις 3 μ.μ. Χρησιμοποίησε τα στατιστικά (insights) της σελίδας σου στο Facebook για να δεις ποια είναι η καλύτερη ώρα που έχεις την περισσότερη επισκεψιμότητα στη σελίδα σου.
TIP #6. ΤΡΕΞΕ ΕΝΑ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ
Σε όλους αρέσουν τα δωρεάν προϊόντα και υπηρεσίες και οι εταιρίες χρησιμοποιούν τέτοιους τρόπους για να οδηγήσουν τον κόσμο στη σελίδα τους στο Facebook. Στην πραγματικότητα, το 35% των fans είπαν ότι έκαναν like σε μια σελίδα στο Facebook ειδικά για να πάρουν μέρος σε διαγωνισμό.
Οι σχετικές με διαγωνισμούς λέξεις όπως «νικητής», «κέρδισε», «λάβε μέρος», «διαγωνισμός» και «συμμετοχή» είναι πιο πιθανό να προσελκύσουν χρήστες, σύμφωνα με στατιστικές μελέτες. Ένας άλλος σημαντικός μηχανισμός που επίσης παρακινεί 42% των fans του Facebook να κάνουν like σε μια σελίδα είναι να κερδίσουν ένα κουπόνι ή έκπτωση.
TIP #7. ΕΛΕΓΞΕ ΤΟ POST ΣΕ ΚΙΝΗΤΟ
Με το Google να «τιμωρεί» τις ιστοσελίδες που δεν είναι συμβατές με κινητά και με 189 εκατομμύρια χρήστες του Facebook να το χρησιμοποιούν αποκλειστικά από κινητό, είναι καιρός να σκεφτείς πώς οι τίτλοι και τα posts σου φαίνονται σε μια κινητή συσκευή. Τα μικρά σε μέγεθος κείμενα δουλεύουν καλύτερα γι’ αυτό το σκοπό λόγω του μεγέθους της οθόνης και της εύκολης ανάγνωσης.
Σύμφωνα με έρευνες, οι χρήστες κινητών αποφέρουν το 30% των κερδών από τις διαφημίσεις στο Facebook, ενώ το 25% των χρηστών smartphones ηλικίας 18-44 δηλώνουν ότι έχουν πάντα το smartphone τους μαζί τους.
TIP #8. ΕΛΕΓΞΕ ΤΟ ΚΟΙΝΟ ΣΟΥ
Όπως σε κάθε ενέργεια marketing, έτσι κι εδώ, θα πρέπει να λάβεις υπόψη σου ποιο είναι το κοινό σου και τι θέλει – ή δε θέλει.
Σύμφωνα με μελέτες, 41% των χρηστών του Facebook έκαναν like σε μια σελίδα για να ενημερώνονται συχνά για τα νέα της, το οποίο είναι το ζητούμενο! Αυτό όμως σημαίνει επίσης ότι 59% δεν έκαναν like καθώς το περιεχόμενο δεν τους κράτησε το ενδιαφέρον. Γι’ αυτό, έλεγξε τα στατιστικά (insights) της σελίδας σου στο Facebook και βεβαιώσου ότι δεν υπερφορτώνεις τους fans σου με άσχετο και μη επιθυμητό περιεχόμενο.
TIP #9. ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟΝ ΚΑΝΟΝΑ 80/20
Τα posts του Facebook θα πρέπει να ακολουθούν τον κανόνα 80/20 που σημαίνει ότι από όλα τα posts που κάνεις στη σελίδα σου, το 80% θα πρέπει να είναι μόνο social δηλαδή διασκεδαστικά και ενημερωτικά και το 20% να προωθούν ένα προϊόν ή μια υπηρεσία της επιχείρησής σου.
Κάθε post στα social media μπορεί να συνδεθεί με την επιχείρησή σου θεματικά χωρίς απαραίτητα να προωθεί προϊόντα ή υπηρεσίας άμεσα. Διαφορετικά, με το να διαφημίζεις συνέχεια τα προϊόντα σου, θα κάνεις πολύ κόσμο να σε κάνει unfollow.
Έχεις κάποια επιπλέον συμβουλή; Μοιράσου την μαζί μας στα σχόλια παρακάτω! Αν θέλεις περισσότερες πληροφορίες για συμβουλές για τα social media, επικοινώνησε μαζί μου!