Εάν ρωτήσεις τους ειδικούς στο social media marketing, θα σου πουν ότι πρέπει να παρατηρείς κάθε λεπτομέρεια από τις μετρήσεις και τα στατιστικά που προσφέρει κάθε social media, να τις καταγράφεις, να τις αναλύεις και να σημειώνεις τα συμπεράσματα σου. Έχουν δίκιο, φυσικά!
Αλλά, τι γίνεται όταν δεν ξέρεις να το κάνεις μόνος σου και δε θέλεις να πληρώσεις κάποιον επαγγελματία;
Η λύση είναι να φτιάξεις ένα μηνιαίο και ένα ετήσιο πλάνο και να σημειώνεις την πρόοδο σου σε κάθε social media στις μετρήσεις που μπορείς εύκολα να κατανοήσεις και να καταγράψεις! Κάνε έναν απολογισμό των προσπαθειών σου σε μηνιαία και ετήσια βάση και δημιούργησε μια πιο έντονη και αποτελεσματική στρατηγική social media marketing για το blog σου ή την επιχείρηση σου.
Μην καταγράφεις απλά πόσους νέους followers έχεις κάθε μήνα, αλλά πόσοι από αυτούς αλληλεπιδρούν πραγματικά μαζί σου και πόσοι μετατρέπονται σε πραγματικούς επισκέπτες της ιστοσελίδας σου.
Γιατί είναι τόσο σημαντικό να καταγράφεις αυτού του είδους τις μετρήσεις; Επειδή όταν γνωρίζεις αυτούς τους αριθμούς, είναι πολύ πιο πιθανό να μπορέσεις να τους αυξήσεις! Επιπλέον, είναι πολύ διασκεδαστικό και ευχάριστο να γυρίζεις πίσω και να βλέπεις την πρόοδο σου κατά τη διάρκεια του χρόνου!
Τι πρέπει να καταγράφεις για κάθε social media;
Μπορείς να κατεβάσεις και να εκτυπώσεις τα έτοιμα σχεδιαγράμματα για τη μηνιαία και ετήσια καταγραφή των social media κάνοντας κλικ πάνω στις εικόνες! Διαφορετικά, πήγαινε στο τέλος της σελίδας και κάνε κλικ στην εικόνα για να κατεβάσεις τα σχεδιαγράμματα σε μορφή pdf.
Στην αρχή του μήνα, κατέγραψε τους followers που έχεις και θέσε το στόχο σου για το τέλος του μήνα, π.χ. στην αρχή του μήνα έχω 100 followers και θέλω να έχω 120 followers στο τέλος του μήνα.
Στο τέλος κάθε μήνα, κατέγραψε τον αριθμό των δημοσιεύσεων που έκανες, τον αριθμό των shares που είχαν συνολικά όλες σου οι δημοσιεύσεις, τη συνολική απήχηση (total reach) που είχαν οι δημοσιεύσεις σου στους fans σου, πόσοι έκαναν κλικ στην ιστοσελίδα σου μέσα από τα posts σου και πόσους followers έχεις. Όλες αυτές τις μετρήσεις θα τις βρεις στην καρτέλα Στατιστικά/Insights της σελίδας σου στο Facebook.
Στην αρχή του μήνα, κατέγραψε τους followers που έχεις και θέσε το στόχο σου για το τέλος του μήνα.
Στο τέλος κάθε μήνα, κατέγραψε τον αριθμό των tweets που έκανες, τον αριθμό των RTs που είχαν συνολικά τα tweets σου, τον αριθμό των mentions που είχε το προφίλ σου, πόσοι έκαναν κλικ στην ιστοσελίδα σου μέσα από τα tweets σου και πόσους followers έχεις. Όλες αυτές τις μετρήσεις θα τις βρεις αν κάνεις log in στο σύνδεσμο https://analytics.twitter.com/.
Στην αρχή του μήνα, κατέγραψε τους followers που έχεις και θέσε το στόχο σου για το τέλος του μήνα.
Στο τέλος κάθε μήνα, κατέγραψε τον αριθμό των pins που έκανες, τον αριθμό των re-pins που είχαν συνολικά τα pins σου, τον αριθμό των περισσότερων re-pins που είχε το προφίλ σου, πόσοι έκαναν κλικ στην ιστοσελίδα σου μέσα από τα pins σου και πόσους followers έχεις. Όλες αυτές τις μετρήσεις θα τις βρεις αν κάνεις log in στο σύνδεσμο https://analytics.pinterest.com/.
Στην αρχή του μήνα, κατέγραψε τους followers που έχεις και θέσε το στόχο σου για το τέλος του μήνα.
Στο τέλος κάθε μήνα, κατέγραψε τον αριθμό των δημοσιεύσεων που έκανες, τον αριθμό των σχολίων που είχαν συνολικά οι φωτογραφίες σου, τον αριθμό των περισσότερων likes που είχε το προφίλ σου, πόσοι έκαναν κλικ στην ιστοσελίδα σου μέσα από τις δημοσιεύσεις σου και πόσους followers έχεις. Όλες αυτές τις μετρήσεις θα τις βρεις αν κάνεις log in στο σύνδεσμο http://instagram-stats.com/.
NEWSLETTER
Στην αρχή του μήνα, κατέγραψε τους subscribers που έχεις και θέσε το στόχο σου για το τέλος του μήνα.
Στο τέλος κάθε μήνα, κατέγραψε τον αριθμό των e-mails που έστειλες, τον αριθμό των προβολών που είχαν συνολικά τα e-mails σου, πόσοι έκαναν κλικ στην ιστοσελίδα σου μέσα από τα e-mails σου και πόσους subscribers έχεις. Όλες αυτές οι μετρήσεις παρέχονται από τον πάροχο υπηρεσίας newsletter που χρησιμοποιείς. Εγώ χρησιμοποιώ το MailChimp, οπότε βρίσκω αυτές τις μετρήσεις στην καρτέλα Reports.
Επανέλαβε την παραπάνω διαδικασία για κάθε social media που χρησιμοποιείς, π.χ. Snapchat, Tumblr κτλ. Τέλος, στο τέλος κάθε μήνα, κατέγραψε τα καλύτερα αποτελέσματα του μήνα και θέσε τους στόχους του επόμενου μήνα!
Κάνε την ίδια διαδικασία κάθε μήνα και κατέγραψε τις 2 πιο σημαντικές μετρήσεις, δηλαδή τους νέους followers και τα κλικ στην ιστοσελίδα σου για κάθε μήνα σε ένα συνολικό πλάνο για να μπορείς να κάνεις εύκολα τις συγκρίσεις και να βγάλεις τα συμπεράσματα σου για όλη τη χρονιά!
Κατέβασε το μηνιαίο και ετήσιο πλάνο παρακολούθησης της πορείας των λογαριασμών στα social media που χρησιμοποιώ και ξεκίνησε την καταγραφή!
Εάν θέλεις να διαμορφώσεις το πλάνο και για άλλα social media, επικοινώνησε μαζί μου στο ak@agkous.gr.
Έχεις να προσθέσεις και κάτι άλλο σημαντικό για την παρακολούθηση της πορείας των social media; Μοιράσου το μαζί μας στα σχόλια παρακάτω!