
Έχεις σκεφτεί ποτέ να τρέξεις ένα διαγωνισμό για τη σελίδα σου στο Facebook; Θα έχεις παρατηρήσει ότι σχεδόν όλοι κάνουν διαγωνισμούς «Giveaway» και δίνουν δώρα μέσω της σελίδας τους!
Φυσικά, οι διαγωνισμοί στο Facebook έχουν αποτέλεσμα μόνο αν τους «στήσεις» με το σωστό τρόπο. Πρέπει να δώσεις ένα λόγο στους fans σου για να πάρουν μέρος στο διαγωνισμό!
Το να τρέξεις ένα διαγωνισμό στο Facebook μπορεί να είναι δωρεάν, ωστόσο χρειάζεται να επενδύσεις χρόνο για να φτιάξεις ένα διαγωνισμό που να δουλεύει καλύτερα για τη δική σου επιχείρηση.
Τι πρέπει να κάνεις;
# 1: ΑΠΟΦΑΣΙΣΕ ΕΑΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΧΡΕΙΑΖΕΣΑΙ ΕΝΑ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΣΤΟ FACEBOOK
Μπορεί να ακούγεται χαζό, αλλά υπάρχουν μερικές επιχειρήσεις που δε θα επωφεληθούν από ένα διαγωνισμό στο Facebook. Eάν η επιχείρηση σου απευθύνεται σε μια αγορά πάρα πολύ εξειδικευμένη, ο διαγωνισμός στο Facebook δεν θα σε βοηθήσει να αποκτήσεις νέους πελάτες.
Ωστόσο, αν πιστεύεις ότι ένας διαγωνισμός θα ταιριάξει ωραία με τη σελίδα σου, τότε το επόμενο πράγμα που πρέπει να κάνεις είναι να σκεφτείς τι ελπίζεις να πετύχεις με το διαγωνισμό:
– Να αυξήσεις την αναγνωρισιμότητα σου ή να προωθήσεις ένα νέο προϊόν;
– Να αυξήσεις τον αριθμό των Likes στη σελίδα σου;
– Να συγκεντρώσεις σχόλια;
– Να γίνει η σελίδα σου γνωστή σε περισσότερο κόσμο;
Αν δεν έχεις συγκεκριμένους στόχους, μην τρέξεις ένα διαγωνισμό μόνο και μόνο επειδή όλοι οι άλλοι το κάνουν!
#2: ΑΠΟΦΑΣΙΣΕ ΠΟΙΟ ΕΙΔΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΤΑΙΡΙΑΖΕΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΜΕ ΤΟ ΣΤΟΧΟ ΣΟΥ
Υπάρχουν τρεις βασικοί τύποι διαγωνισμών που μπορείς να τρέξεις στο Facebook: απλή συμμετοχή σε κληρώσεις, συμμετοχή με φωτογραφίες και συμμετοχή με βίντεο.
Το είδος του διαγωνισμού που θα χρησιμοποιήσεις έχει σημασία, γιατί ο καθένας απευθύνεται σε διαφορετικό κοινό. Οι διαγωνισμοί με βίντεο και φωτογραφία προσφέρουν περισσότερο και πιο ωραίο περιεχόμενο για τη σελίδα σου, αλλά απαιτούν μεγαλύτερη προσπάθεια για να συμμετάσχει κάποιος. Ένας διαγωνισμός με απλή συμμετοχή απαιτεί λιγότερη προσπάθεια για να λάβει κάποιος μέρος και μπορείς να αποκτήσεις μερικά βασικά στοιχεία πληροφοριών από όσους δηλώσουν συμμετοχή.
Πρέπει να επιλέξεις ένα διαγωνισμό που θα έχει μεγαλύτερη απήχηση ανάλογα με τα ενδιαφέροντα των fans της σελίδας σου!
#3: ΔΙΑΒΑΣΕ ΚΑΛΑ ΤΟΥΣ ΟΡΟΥΣ ΚΑΙ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ FACEBOOK ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΩΝ
Όταν πρόκειται για διαγωνισμούς, το Facebook έχει μια εκτενή λίστα όσων πρέπει και δεν πρέπει να κάνεις.
Για παράδειγμα, δεν μπορείς να υποχρεώσεις κάποιον να κάνει Like οπωσδήποτε στη σελίδα σου για να δει το διαγωνισμό σου. Επίσης, θα πρέπει να ειδοποιήσεις τους νικητές μέσω email ή προσωπικού μηνύματος πριν τους συγχαρείς δημοσίως στο Facebook. Δεν μπορείς να συμπεριλάβεις call-to-action, όπως «Μην ξεχάσετε να ψηφίσετε» ή «Πείτε το στους φίλους σας» στην εικόνα του εξώφυλλου της σελίδας σου – και ο κατάλογος συνεχίζεται.
Η παραβίαση οποιουδήποτε κανόνα του Facebook θα οδηγήσει το διαγωνισμό και, ενδεχομένως, και τη σελίδα σου, σε κλείσιμο. Εξοικειώσου με τους κανόνες των διαγωνισμών και της προώθησης του Facebook διαβάζοντάς τους εδώ.
#4: ΔΙΑΛΕΞΕ ΕΝΑ ΕΠΑΘΛΟ ΣΧΕΤΙΚΟ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΣΟΥ
Είναι προτιμότερο να χρησιμοποιήσεις τους διαγωνισμούς για να παρουσιάσεις τα δικά σου προϊόντα ή/και υπηρεσίες. Εάν η σελίδα σου δεν προσφέρεται για κάτι τέτοιο, π.χ. έχεις ένα blog, τότε χρησιμοποίησε ένα διαγωνισμό για να προωθήσεις κάποιο συνεργάτη σου. Οι άνθρωποι έρχονται στη σελίδα σου επειδή ενδιαφέρονται να μάθουν περισσότερα για το τι μπορείς εσύ να τους προσφέρεις.
Θυμήσου ότι το βραβείο που προσφέρεις δε χρειάζεται να είναι ακριβό. Η αξία του βραβείου σου θα πρέπει να αντανακλά την προσπάθεια που πρέπει να κάνουν οι συμμετέχοντες για να πάρουν μέρος στο διαγωνισμό. Δηλαδή, δε θα πεις «Κάνε like στην εικόνα και κέρδισε ένα iphone» ούτε «Συμπλήρωσε όνομα, επώνυμο, διεύθυνση, τηλέφωνο και στείλε μας ένα βίντεο για να κερδίσεις μια σοκολάτα»! (ΟΚ, εγώ για τη σοκολάτα μπορεί να τα συμπλήρωνα όλα αυτά!)
#5: ΚΑΝΕ ΤΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΣΟΥ ΑΠΛΟ
Ποιο είναι το μυστικό για τη λειτουργία μιας επιτυχημένης καμπάνιας; Να είναι εύκολο να λάβει κάποιος μέρος!
Υπάρχουν πολλά παραδείγματα των σούπερ-καινοτόμων διαγωνισμών που προσελκύουν την προσοχή, αλλά υπάρχουν ακόμα περισσότερα παραδείγματα καινοτόμων διαγωνισμών που αποτυγχάνουν επειδή είναι υπερβολικά περίπλοκο να πάρει κάποιος μέρος.
Σκέψου πόσο απλό είναι να ζητήσεις σε κάποιον να κάνει share τη σελίδα σου για να πάρει μέρος στο διαγωνισμό, πόσο πιο δύσκολο είναι να του ζητήσεις να στείλει μια φωτογραφία του εαυτού του φορώντας το αγαπημένο του μπλουζάκι και πόσο πολύ πιο δύσκολο είναι να του ζητήσεις να μοιραστεί ένα βίντεο του εαυτού του τραγουδώντας το αγαπημένο του τραγούδι!
Επίσης, όσο περισσότερες πληροφορίες ζητήσεις να συμπληρώσει κάποιος για να πάρει μέρος στο διαγωνισμό, τόσο λιγότερες συμμετοχές θα λάβεις. Κανείς δε θα δώσει τον τίτλο της δουλειάς του, την οικογενειακή κατάσταση και τρία διαφορετικά τηλέφωνα επικοινωνίας για να συμμετάσχει σε ένα διαγωνισμό, εφόσον το βραβείο είναι ένα αυτοκόλλητο (στα λέγαμε στο #4…).
#6: ΔΙΕΔΩΣΕ ΤΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ
Κάνε share το διαγωνισμό από την επαγγελματική σελίδα σου στο Facebook στον προσωπικό σου λογαριασμό. Προώθησε τον στο Twitter, στείλε τον στα newsletter σου, πρόσθεσε τον στην ιστοσελίδα σου.
Υπενθύμισε στους fans σου στο Facebook σε τακτά χρονικά διαστήματα ότι ο διαγωνισμός είναι σε εξέλιξη. Προσοχή όμως! Μη μιλάς μόνο για το διαγωνισμό γιατί οι άνθρωποι μπορεί να χάσουν το ενδιαφέρον τους.
Το καλύτερο που μπορείς να κάνεις είναι να δηλώσεις ότι, για να πάρει κάποιος μέρος στο διαγωνισμό, θα πρέπει να τον κοινοποιήσει. Έτσι θα τον δει περισσότερος κόσμος.
Μη στοχεύεις μόνο στους χρήστες του Facebook επειδή εκεί πραγματοποιείται ο διαγωνισμός. Διέδωσε τον σε όλα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να απευθυνθείς σε μεγαλύτερο κοινό και να έχεις καλύτερα αποτελέσματα!
#7: ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕ ΤΙΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ ΤΟΥ FACEBOOK
Η επένδυση σε διαφημίσεις στο Facebook είναι ένας πολύ καλός και οικονομικός τρόπος για να αυξήσεις το κοινό που θα δει ένα post ή έναν διαγωνισμό που θέλεις να προωθήσεις στο Facebook.
Οι διαφημίσεις στο Facebook είναι εύκολο να στοχεύσουν σε χρήστες που έχουν κοινά ενδιαφέροντα με την επιχείρηση σου και είναι ένας τρόπος για να επικοινωνήσεις με ανθρώπους εκτός από αυτούς που έχουν κάνει ήδη like στη σελίδα σου. Με αυτόν τον τρόπο, ο διαγωνισμός θα γίνει γνωστός σε περισσότερους χρήστες του Facebook και κυρίως σε χρήστες που είναι πιθανότερο να τους ενδιαφέρει το προϊόν ή/και η υπηρεσία που θέλεις να προωθήσεις μέσω του διαγωνισμού.
#8: ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΕ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΟΣΩΝ ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΑΝ ΣΤΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ
Ο διαγωνισμός τελείωσε, οι νικητές παρέλαβαν τα βραβεία τους … και τώρα; Τώρα αρχίζει το πιο ουσιαστικό κομμάτι. Έτρεξες το διαγωνισμό προκειμένου να συγκεντρώσεις πληροφορίες για τους πελάτες σου, οπότε πρέπει να ξοδέψεις λίγο χρόνο μελετώντας τα αποτελέσματα του διαγωνισμού.
Ο απλούστερος τρόπος για να γίνει αυτό είναι να συγκεντρώσεις όλα τα δεδομένα σε ένα υπολογιστικό φύλλο του Excel και να δεις τι συμπεράσματα μπορείς να βγάλεις για τους χρήστες σου.
Εάν δεν ξέρεις πώς να μετρήσεις τα αποτελέσματα του διαγωνισμού σου και πώς να βγάλεις κάποια συμπεράσματα, μπορείς να χρησιμοποιήσεις ένα application για να τρέξεις το διαγωνισμό σου μέσα από αυτό. Το application θα σου εξασφαλίσει και μεγαλύτερη συμμετοχή στο διαγωνισμό και πολύτιμες στατιστικές μετρήσεις!
Προσωπικά, χρησιμοποιώ το Sweepstake App Της OBSTechonologies, που σου δίνει πρόσβαση στα στατιστικά του διαγωνισμού σου μέσω μιας σελίδας διαχείρισης.
Μέσω της σελίδας διαχείρισης μπορείς να δεις τον αριθμό των συμμετεχόντων και τον αριθμό των likes και των shares που πραγματοποίησαν. Επιπλέον παρέχονται στατιστικά όπως το ποσοστό των αντρών και γυναικών που έχουν συμμετάσχει. Το πιο σημαντικό κομμάτι είναι η εξαγωγή των emails και των ονομάτων των συμμετεχόντων που μπορείς να χρησιμοποιήσεις και σε άλλες προωθητικές ενέργειες (π.χ. newsletter)!
Εκτός από αυτά, το καλύτερο κομμάτι είναι η προώθηση του διαγωνισμού σε ιστοσελίδες δημοσίευσης διαγωνισμών που αυξάνουν τον αριθμό των συμμετοχών και κατ’ επέκταση, των likes της σελίδας σου. Στη λήξη του διαγωνισμού, μπορείς να διεξάγεις την κλήρωση μέσα από το app!
Οκ, έμαθες ό,τι έπρεπε για τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να στήσεις έναν διαγωνισμό. Τώρα θα χρειαστείς μερικές ιδέες για το είδος των διαγωνισμών που μπορείς να τρέξεις σήμερα κιόλας!
1. ΚΑΝΕ LIKE ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΝΑ ΚΕΡΔΙΣΕΙΣ
Εάν θέλεις να τρέξεις ένα γρήγορο διαγωνισμό για να ευχαριστήσεις τους fans σου, τότε ο διαγωνισμός «Κάνε like και σχόλιο και κέρδισε» είναι σίγουρα ο πιο απλός και εύκολος για να πάρει κάποιος μέρος.
Όπως φαίνεται και από το όνομα του, για να πάρει κάποιος μέρος θα πρέπει απλά να κάνει like και ένα σχόλιο στο post του διαγωνισμού. Για να τρέξεις έναν τέτοιου είδους διαγωνισμό, μπορείς να συνοδεύσεις το κείμενο του διαγωνισμού με μια φωτογραφία ή βίντεο του δώρου.
Υπάρχουν διάφορες εναλλακτικές εδώ. Για να πάρει κάποιος μέρος στο διαγωνισμό, μπορεί να κάνει ένα απλό σχόλιο ή να απαντήσει σε μια ερώτηση, όπως «Τι σου αρέσει περισσότερο στα προϊόντα μας; Γράψε στα σχόλια και κέρδισε το αγαπημένο σου προϊόν».
Επειδή είναι πολύ εύκολο να πάρει κανείς μέρος, τέτοιου είδους διαγωνισμοί έχουν τη μεγαλύτερη συμμετοχή.
2. ΓΡΑΨΕ ΜΙΑ ΛΕΖΑΝΤΑ ΣΤΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΚΕΡΔΙΣΕΙΣ
Προσωπικά, αυτοί οι διαγωνισμοί είναι οι αγαπημένοι μου! Μου αρέσει πάρα πολλοί να διαβάζω πόσο δημιουργικοί είναι κάποιοι άνθρωποι.
Τι είναι αυτοί οι διαγωνισμοί; Ανεβάζεις μια φωτογραφία (συνήθως χιουμοριστική) που μπορεί να περιλαμβάνει ένα προϊόν σου, αυτό που θα δώσεις δώρο. Για να συμμετάσχει κάποιος πρέπει να γράψει μια λεζάντα γι’ αυτήν τη φωτογραφία στα σχόλια. Ο νικητής είναι αυτός που το σχόλιο του θα πάρει τα περισσότερα likes!
3. ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕ ΤΟ ΚΕΝΟ ΓΙΑ ΝΑ ΚΕΡΔΙΣΕΙΣ
Αυτός ο διαγωνισμός είναι πάρα πολύ απλός! Γράφεις απλά μια πρόταση με κάποιο κενό και ζητάς από τους fans σου να το συμπληρώσουν.
Παράδειγμα: Έχεις ένα κατάστημα με παπούτσια και θέλεις να τρέξεις ένα διαγωνισμό από τη σελίδα σου στο Facebook. Ανεβάζεις μια φωτογραφία από τη βιτρίνα σου και στην περιγραφή της φωτογραφίας γράφεις:
«Στην πρώτη μου συνέντευξη για δουλειά, τα παπούτσια που φορούσα ήταν ________.»
Οι fans σου γράφουν στα σχόλια τις απαντήσεις τους και ο νικητής θα κερδίσει ένα ζευγάρι παπούτσια σαν αυτά που φορούσε στην πρώτη του συνέντευξη!
4. ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ
Οι διαγωνισμοί φωτογραφίας έχουν επίσης πολύ καλά αποτελέσματα και έχει πλάκα να πάρεις μέρος.
Υπάρχουν δύο τρόποι που μπορείς να οργανώσεις ένα διαγωνισμό φωτογραφίας:
- Ζητάς από τους fans σου να σου στείλουν σε προσωπικό μήνυμα στο Facebook τη φωτογραφία τους και εσύ θα διαλέξεις το νικητή και θα ανεβάσεις τη φωτογραφία του στη σελίδα σου.
- Ζητάς από τους fans σου να ανεβάσουν τη φωτογραφία τους στη σελίδα σου και είτε διαλέγεις εσύ το νικητή είτε ο νικητής είναι αυτός που η φωτογραφία του πήρε τα περισσότερα likes.
Λάβε, όμως, υπόψη σου ότι οι διαγωνισμοί φωτογραφίας δεν έχουν πολύ μεγάλη συμμετοχή…
5. ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΕΡΩΤΗΣΗΣ-ΑΠΑΝΤΗΣΗΣ
Άλλος ένας πολύ ωραίος και εύκολος διαγωνισμός είναι ο διαγωνισμός ερώτησης-απάντησης.
Μπορεί να γίνει με πολλούς τρόπους. Για παράδειγμα, μπορείς να κάνεις στους fans σου μια απλή ερώτηση και να τους ζητήσεις να γράψουν στα σχόλια τη σωστή απάντηση.
Ένας άλλος τρόπος είναι να κάνεις μια ερώτηση και να δώσεις 4 εναλλακτικές απαντήσεις. Οι fans σου πρέπει να γράψουν στα σχόλια την απάντηση τους.
6. ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΚΟΙΝΗΣ ΓΝΩΜΗΣ
ΟΚ, δεν ξέρω εάν το μετέφρασα σωστά, στα Αγγλικά λέγεται crowdsource contest :P. Είναι ίσως ο πιο χρήσιμος διαγωνισμός. Είναι ένα τέλειος τρόπος για να πείσεις τους fans σου να συμμετάσχουν ενώ παράλληλα σου δίνουν μερικές πολύ καλές ιδέες για να σε βοηθήσουν σε ένα θέμα.
Αυτοί οι διαγωνισμοί βάζουν τους fans να σε βοηθήσουν να πάρεις μια τελική απόφαση.
Για παράδειγμα, εάν είσαι συγγραφέας και έχεις γράψει ένα νέο βιβλίο, μπορείς να κάνεις ένα διαγωνισμό και να ζητήσεις από τους fans σου να βρουν τίτλο για το βιβλίο σου – αφού, εννοείται, τους πεις μια μικρή περίληψη του βιβλίου.
Ο νικητής μπορεί να κερδίσει το βιβλίο υπογεγραμμένο από το συγγραφέα, εσένα δηλαδή!
Αυτά ήταν μερικά tips και ιδέες για να τρέξεις επιτυχημένους διαγωνισμός στο Facebook.

Εάν η διαδικασία της διεξαγωγής διαγωνισμών στο Facebook σου φαίνεται πολύ δύσκολη, Επικοινώνησε μαζί μου για να σε βοηθήσω να τρέξεις έναν επιτυχημένο διαγωνισμό στο Facebook.
Έχεις να προσθέσεις και κάποια άλλη ιδέα; Ποιος είναι ο πιο δημιουργικός διαγωνισμός που έχεις τρέξει στο Facebook; Πόσο συχνά τρέχεις ένα διαγωνισμό στη σελίδα σου στο Facebook; Μοιράσου τις απόψεις σου μαζί μας στα σχόλια παρακάτω.