
Διαβάζω τις ίδιες 3 ερωτήσεις σχεδόν καθημερινά…
- «Πώς να βελτιώσω τις προβολές των posts μου στο Facebook;»
- «Πρέπει να πληρώσω στο Facebook για να προωθήσω ένα post και να το δει περισσότερος κόσμος;»
- «Τι πρέπει να κάνω για να αυξήσω τα likes στη σελίδα μου στο Facebook;»
Έχω μερικά μεγάλα μυστικά να μοιραστώ μαζί σου για το Facebook που πρόκειται να βελτιώσουν πολύ την online εικόνα σου. Έχω βρει την απάντηση και στις 3 αυτές ερωτήσεις, πραγματικές απαντήσεις που μπορείς να εφαρμόσεις άμεσα για να βελτιώσεις την επισκεψιμότητα και την αλληλεπίδραση της σελίδας σου στο Facebook.
ΓΙΝΕ ΜΕΛΟΣ ΣΕ GROUPS ΣΤΟ FACEBOOK ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΠΟΥ ΑΦΟΡΑ ΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΣΟΥ
Δεν έχει σημασία το είδος της σελίδας σου. Είτε πρόκειται για μόδα, φαγητό, lifestyle, διακόσμηση, υγεία, πολιτική… Υπάρχουν πάρα πολλά groups για εσένα στο Facebook στα οποία μπορείς να γίνεις μέλος. Και μάντεψε; Αυτά τα groups θα είναι γεμάτα με κοινό που ενδιαφέρεται ακριβώς γι’ αυτό που του προσφέρεις. Υπάρχουν κυριολεκτικά μεγάλα groups ανθρώπων που συχνάζουν στο Facebook που θα χαρούν να σε γνωρίσουν και θα δουν το περιεχόμενο σου.
Ναι, ακούγεται πολύ καλό για να είναι αληθινό. Γιατί υπάρχει και κάτι ακόμα. Το τρικ είναι ότι θα πρέπει να αλληλεπιδράσεις με αυτούς τους ανθρώπους. Ναι, αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να ξοδέψεις λίγο χρόνο κάθε μέρα για να παίρνεις μέρος σε συζητήσεις όπου δε θα προωθείς τον εαυτό σου, το blog σου, τις υπηρεσίες σου, το προϊόν σου, το οτιδήποτε. Απλά θα συζητάς για θέματα που ανήκουν στα ενδιαφέροντα σου και τα γνωρίζεις καλά.
ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ είναι η λέξη-κλειδί. Κερδίζεις εμπιστοσύνη σε groups όταν γίνεσαι αναπόσπαστο κομμάτι μιας κοινότητας. Αυτό σημαίνει ότι δεν ξεκινάς συζητήσεις άσχετες με το group και σίγουρα δεν μπαίνεις σε συζητήσεις με μοναδικό σκοπό να “προμοτάρεις” τον εαυτό σου.
Βρίσκεσαι εκεί επειδή σου αρέσει ένα θέμα του group. Με τον καιρό, θα δεις ότι θα υπάρξουν ευκαιρίες να απαντήσεις σε ερωτήσεις ή να πάρεις μέρος σε μια συζήτηση όπου θα απαιτείται να μοιραστείς ένα link από ένα άρθρο του blog σου ή κάτι που δημιούργησες. Δε θα θεωρηθεί ότι προσπαθείς να πουλήσεις κάτι και ο κόσμος θα είναι πιο πρόθυμος να κάνει κλικ και να δει το περιεχόμενο σου.
Εάν έχεις μια δική σου επιχείρηση ή φτιάχνεις χειροποίητα προϊόντα, μπορείς να γίνεις μέλος του νέου μας group στο Facebook «Social Media Tips Για Μικρές Επιχειρήσεις», όπου μπορείς να ρωτήσεις για οποιαδήποτε απορία έχεις για τα social media!
ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕ ΤΟ ΠΡΟΦΙΛ ΣΟΥ ΣΤΟ FACEBOOK ΠΡΟΣ ΟΦΕΛΟΣ ΣΟΥ
Μου κάνει πάντα εντύπωση όταν ακούω κόσμο να λέει “Δε θέλω η επιχείρηση/site/blog μου να συσχετίζεται μαζί μου στο Facebook, θέλω να μείνω ανώνυμος” ή “Θέλω να κρατήσω τη δουλειά και το Facebook χωριστά”. Πώς περιμένεις να γνωρίσεις το κοινό σου εάν δεν έχεις πρόθεση να κάνεις τη σελίδα σου πιο προσωπική;
Είναι ΓΕΓΟΝΟΣ ότι οι μικρές επιχειρήσεις (συμπεριλαμβανομένων και των blogs) συνήθως αποκτούν περισσότερους followers και πιο άμεση εμπιστοσύνη όταν οι πιθανοί πελάτες και αναγνώστες μπορούν να δουν το πρόσωπο του ιδιοκτήτη, να αλληλεπιδράσουν μαζί του στο Facebook και να ρίξουν έστω και την παραμικρή ματιά στην προσωπική του ζωή. Προσωπική ζωή δεν εννοώ τη σχέση σου ή τα παιδιά σου, αλλά κάποιους φίλους σου ή μια φωτογραφία από μια έξοδο σου ή από μια εκδρομή κτλ. Αυτό σημαίνει ότι είναι σούπερ σημαντικό μέσα από το προσωπικό σου προφίλ να μπορούν να δουν τη σελίδα σου στο Facebook, μια καθαρή εικόνα προφίλ και το πιο σημαντικό… links που οδηγούν στην ιστοσελίδα σου!
ΚΑΝΕ POST ΣΥΧΝΑ ΣΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΣΟΥ ΣΤΟ FACEBOOK
Ένα από τα μεγαλύτερα λάθη που κάνουν πολλοί: κάνουν post μερικές φορές την εβδομάδα. Πιστεύουν ότι ίσως ενοχλούν τους followers τους ή ότι ο κόσμος θα κάνει unlike τη σελίδα τους επειδή ποστάρουν πάρα πολύ.
Όχι. Το αντίθετο πρέπει να κάνεις. Πρέπει να κάνεις περισσότερα posts στη σελίδα σου.
Ο αλγόριθμος του Facebook δείχνει τα posts σου σε ένα ποσοστό των followers σου στην αρχή. Όσο πιο γρήγορα ανταποκριθούν οι followers σου στο post σου, είτε είναι με σχόλιο, κοινοποίηση ή απλά like, ο αλγόριθμος του Facebook θα αυξήσει τον αριθμό των ανθρώπων που ίσως δουν το post σου με την υπόθεση ότι είναι κάτι σημαντικό.
Όσο πιο συχνά κάνεις post στη σελίδα σου, τόσο πιο πιθανό είναι να βρεις τους followers σου την κατάλληλη στιγμή ώστε να αλληλεπιδράσουν με το περιεχόμενο σου. Εάν κάνεις post μόνο μια ή δυο φορές την εβδομάδα, δε δίνεις στο περιεχόμενο πιθανότητα να γίνει γνωστό.
Η προώθηση ενός post, που σε πρήζει σου προτείνει το Facebook κάθε φορά που ανεβάζεις κάτι, στην πραγματικότητα έχει κάποια βάση. Πληρώνοντας για να προωθήσεις ένα post ή πληρώνοντας για μια διαφήμιση, πληρώνεις στην ουσία το Facebook για να δείξει το περιεχόμενο σου σε μεγαλύτερα groups ανθρώπων. Καταλαβαίνεις ότι είναι τέλειο όταν διαθέτεις κάποια έξτρα χρήματα για να το κάνεις ή για να πουλήσεις ένα προϊόν που θέλεις να το δουν πάρα πολλά άτομα γρήγορα (π.χ. μια προσφορά σε ένα προϊόν ή ένα διαγωνισμό που κρατάει για μικρό χρονικό διάστημα). Αλλά, στην πραγματικότητα, δεν είναι απαραίτητο να πληρώσεις όταν απλά θέλεις να αυξήσεις τα likes σου.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΕ ΤΑ POSTS ΣΟΥ ΣΤΟ FACEBOOK
Εφόσον είσαι άτομο που δεν μπορεί να είναι συνδεδεμένο στα social media κάθε λεπτό όλη μέρα (εχμ, ναι…), θα πρέπει να μάθεις πώς να προγραμματίζεις τα posts σου. Εγώ προσωπικά χρησιμοποιώ το Hootsuite για να προγραμματίζω τα posts μου, η δωρεάν έκδοση αρκεί. Φυσικά, υπάρχει και η επιλογή του προγραμματισμού των posts του Facebook. Είναι ένα απλό τρικ που σου επιτρέπει να είσαι στο Facebook την ώρα που βρίσκεται εκεί και το κοινό σου.
ΠΡΟΣΘΕΣΕ ΠΟΙΚΙΛΙΑ ΣΤΑ POSTS ΣΟΥ
Όχι, δεν εννοώ να ανεβάζεις φωτογραφίες από ποικιλίες κρεατικών..! Εννοώ να μην ανεβάζεις μόνο posts με παρόμοιο περιεχόμενο, π.χ. φωτογραφίες από τα προϊόντα σου ή άρθρα από το blog σου, αλλά μπορείς να ανεβάζεις φωτογραφίες με σχετικό περιεχόμενο, άρθρα από άλλα sites που ταιριάζουν με το είδος της σελίδας σου, κτλ.
Η προσθήκη ποικιλίας στα posts σου θα δώσει την εντύπωση στους fans σου ότι δεν προωθείς πάντα τα προϊόντα, τις υπηρεσίες σου ή τα άρθρα του blog σου. Ξέρω ότι ακούγεται μη παραγωγικό και δύσκολο. Γιατί να κάνεις posts που δεν προωθούν τη δουλειά σου; Δεν είναι χάσιμο χρόνου;
Όχι. Το αντίθετο πρέπει να σκεφτείς. Το Facebook δεν είναι αγώνας ταχύτητας. Χρειάζεται χρόνος για να καλλιεργήσεις σημαντικές σχέσεις με το κοινό σου. Οι fans σου είναι πιο πιθανό να αλληλεπιδράσουν με το περιεχόμενο σου, να συνεχίζουν να αλληλεπιδρούν και ακόμα καλύτερα να κοινοποιήσουν το post σου στους φίλους τους εάν κάνεις συχνά posts ποικίλου περιεχομένου.

Εάν χρειάζεσαι βοήθεια, μπορείς πάντα να επικοινωνήσεις μαζί μου στο ak@agkous.gr!
Χρησιμοποιείς κάποιες από τις παραπάνω τεχνικές για να προωθήσεις τη δική σου σελίδα στο Facebook; Μοιράσου την εμπειρία σου μαζί μας στα σχόλια παρακάτω!