
Τα social media πλέον είναι απαραίτητα, ιδιαίτερα για brands που θέλουν να προωθήσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους σε μεγαλύτερο κοινό. Το βασικό είναι να τα χρησιμοποιείς έξυπνα, έτσι ώστε οι followers σου να σε εμπιστευτούν και να αλληλεπιδρούν με τα προφίλ σου.
Ακολουθεί μια λίστα με πράγματα που πρέπει να σταματήσεις να κάνεις και ποιες είναι οι εναλλακτικές λύσεις.
#1. ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΣ ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΑ ΠΟΛΛΑ HASHTAGS
Προφανώς και θέλεις οι αναρτήσεις σου να εμφανιστούν σε μεγαλύτερο κοινό. Και ποιος δε θέλει; Αλλά το βασικό είναι να μην το παρακάνεις.
Γιατί να σταματήσεις
Επειδή μοιάζεις απελπισμένος με τόσα πολλά (άσχετα) hashtags. Μπορεί να κερδίσεις likes και followers, αλλά όχι του σωστού είδους.
Η εναλλακτική λύση
Να χρησιμοποιείς συντηριτικά τα hashtags. Εστίασε στο μήνυμα και όχι στα hashtags. Χρησιμοποίησε το πολύ μέχρι 5. Μάθε πώς να χρησιμοποιείς αποτελεσματικά τα Hashtags!
#2. ΝΑ ΠΑΙΡΝΕΙΣ ΜΕΡΟΣ ΣΕ ΚΑΘΕ TREND
Θα έχεις παρατηρήσει ότι πολλοί λογαριασμοί του Instagram μοιάζουν μεταξύ τους. Έχουν παρόμοιο περιεχόμενο και φαίνονται περισσότερο βαρετοί παρά trendy.
Γιατί να σταματήσεις
Επειδή δε μοιάζει καθόλου επαγγελματικό να κάνεις post για κάθε trend, ακόμα κι αν δεν είναι σχετικό με το brand σου.
Η εναλλακτική λύση
Κάνε posts που να προσθέτουν αξία, όχι θόρυβο.
Πριν πατήσεις το κουμπί της δημοσίευσης, αναρωτήσου εάν το post που κάνεις θα ευνοήσει την αλληλεπίδραση με τους followers σου. Εάν η απάντηση είναι όχι, τότε πόσταρε κάτι άλλο.
#3. ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΑ ΠΟΛΛΑ POSTS
Οι fans σου μπορεί να περιμένουν να δουν τα posts σου, αλλά τα posts πρέπει να έχουν ένα ενδιαφέρον γι’ αυτούς και όχι απλά να ανεβαίνου.
Γιατί να σταματήσεις
Επειδή φαίνεται ότι βαριέσαι και προσποιείσαι όταν ανεβάζεις posts χωρίς να έχεις ασχοληθεί με το περιεχόμενο και το κείμενο που τα συνοδεύει.
Η εναλλακτική λύση
Θυμίσου ότι το brand σου είναι σαν ένα δημόσιο πρόσωπο και γι΄αυτό πρέπει να είναι διασκεδαστικό και έξυπνο. Οπότε, πρέπει τα posts σου να είναι επαγγελματικά, χρήσιμα και ενδιαφέροντα για να αλληλεπιδράσει το κοινό σου.
Θέλεις βοήθεια για να αναπτύξεις το brand σου σωστά στα social media; Διάβασε το άρθρο εδώ!
#4. ΝΑ ΑΝΕΒΑΖΕΙΣ ΤΟ ΙΔΙΟ POST ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ SOCIAL MEDIA
Όλοι είμαστε πολυάσχολοι και μας φαίνεται χρονοβόρο να φτιάχνουμε διαφορετικά posts για κάθε social media. Όμως, υπάρχουν κι άλλοι τρόποι για να γλιτώσεις χρόνο, από το να μη δίνεις την απαιτούμενη σημασία σε κάθε διαφορετικό social media.
Γιατί να σταματήσεις
Επειδή μοιάζει πρόχειρο και κάπως τεμπέλικο όταν προωθείς το ίδιο ακριβώς μήνυμα σε όλα τα social media. Κάθε social media υποστηρίζει διαφορετικό περιεχόμενο, διαφορετική διάσταση στις εικόνες και απευθύνεται και σε διαφορετικό κοινό. Όσοι σε ακολουθούν σε περισσότερα από ένα social media θα βαρεθούν και θα ενοχληθούν όταν βλέπουν το ίδιο post ξανά και ξανά.
Η εναλλακτική λύση
Σχεδίασε μια διαφορετική και δομημένη στρατηγική περιεχομένου για να δημιουργήσεις ένα μοναδικό μήνυμα για κάθε social media. Το brand σου θα μοιάζει ενδιαφέρον και πραγματικό σε όσους το επισκεφτούν. Μην τους χάσεις από το επαναλαμβανόμενο μήνυμα.
#5. ΝΑ ΜΗΝ ΑΠΑΝΤΑΣ ΣΤΟ ΚΟΙΝΟ ΣΟΥ
Κάνεις ένα post, κάποιος απαντάει, μετά κάνεις ένα άλλο post.
VS
Κάνεις ένα post, κάποιος απαντάει, απαντάς κι εσύ και αυτό επαναλαμβάνεται για μερικές φορές ακόμα.
Ποιο από τα δύο σου φαίνεται πιο σωστό;
Γιατί να σταματήσεις
Επειδή το νόημα δεν είναι να μιλάς μόνος σου. Δεν κάνεις post για τον εαυτό σου. Το κάνεις για να ξεκινήσει μια συζήτηση και να γίνει μια αλληλεπίδραση με τον κοινό σου.
Η εναλλακτική λύση
Πρόσθεσε στο πλάνο σου χρόνο για να αλληλεπιδράς με το κοινό. Κάνε ερωτήσεις, ώθησε το κοινό σου να σου κάνει σχόλια, απάντησε ευγενικά και αλληλεπίδρασε. Να κάνεις το brand σου φιλικό. Ένα brand με το οποίο κάποιος να θέλει να αποκτήσει σχέση, να το ακολουθήσει (και να αγοράσει από αυτό).
#6. ΝΑ ΕΧΕΙΣ ΤΟ ΠΡΟΦΙΛ ΣΟΥ ΙΔΙΩΤΙΚΟ
Πιο παλιά ήταν συνηθισμένο να είναι ένας λογαριασμός ιδιωτικός. Τώρα πια, δεν είναι μια σωστή πρακτική.
Γιατί να σταματήσεις
Κρύβεις κάτι; Αξίζει να σε ακολουθήσει κάποιος; Γιατί αυτό σκέφτονται οι fans σου εάν βλέπουν έναν λογαριασμό ιδιωτικό.
Η εναλλακτική λύση
Κάνε εγγραφή και χρησιμοποίησε όλους τους λογαριασμούς σου στα social media.
Έχεις φτιάξει λογαριασμό σε ένα social media αλλά δεν έχεις χρόνο να το μάθεις και να το χρησιμοποιήσεις; Καλώς. Τότε κάνε ένα post ότι θα ξεκινήσεις να το χρησιμοποιείς σύντομα.
Ένα απλό «Ευχαριστούμε για το follow. Θα ξεκινήσουμε την παρουσία μας σύντομα» ή κάτι τέτοιο, ώστε να κάνει το κοινό σου να ενδιαφερθεί.
#7. ΝΑ ΑΠΑΝΤΑΣ ΑΥΤΟΜΑΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΑ ΣΧΟΛΙΑ
Ακόμα κι αν δεν χρησιμοποιείς τις αυτόματες απαντήσεις που προσφέρουν κάποια social media, το να απαντάς σε όλους ‘ευχαριστώ’ δεν είναι τόσο ιδιαίτερο.
Γιατί να σταματήσεις
Επειδή όταν γράφεις την ίδια απάντηση, μοιάζει απρόσωπο. Άλλωστε, γιατί να χρησιμοποιείς τα social media αν δε θέλεις να αλληλεπιδράς με το κοινό.
Η εναλλακτική λύση
Πριν απαντήσεις σε ένα σχόλιο, ψάξε λίγο το προφίλ του χρήστη που έκανε το σχόλιο και απάντησε με κάτι που θα βρεις ότι έχετε κοινό μεταξύ σας.
Σου φαίνεται πολλή δουλειά; ΟΚ, αλλά θυμίσου, αυτό που θα σε κάνει να ξεχωρίσεις από τους ανταγωνιστές σου και θα κάνει τους fans σου να σε εμπιστευτούν.
#8. ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ POST ΑΠΛΑ ΓΙΑΤΙ ΠΡΕΠΕΙ
Πρέπει να κάνεις post συχνά, αλλά εάν δεν έχεις κάτι να πεις καλύτερα να μην κάνεις post καθόλου.
Γιατί να σταματήσεις
Επειδή φαίνεται σαν να βαριέσαι και να μην δίνεις σημασία στο brand σου. Ο κόσμος θα κουραστεί και θα εκνευριστεί όταν ποστάρεις πράγματα που δεν έχουν αξία. Είναι ένας πολύ εύκολος τρόπος να κάνεις τον άλλον να πατήσει το Unfollow.
Η εναλλακτική λύση
Να γνωρίσεις το κοινό σου, ώστε να γράφεις και να ποστάρεις πράγματα που θέλουν να δουν. Είναι τόσο απλό.
#9. ΝΑ ΑΝΤΙΓΡΑΦΕΙΣ ΑΡΝΗΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ Η ΚΡΙΤΙΚΕΣ
Λάθος. Μεγάλο λάθος. Πάρα πολύ μεγάλο λάθος.
Δεν έχεις δικαίωμα να φιμώνεις τον κόσμο!
Γιατί να σταματήσεις
Επειδή ο κόσμος δε θα σε εμπιστευτεί, όταν βλέπει ότι δεν δίνεις σημασία σε αυτά που λένε.
Η εναλλακτική λύση
Χρησιμοποίησε την αρνητική κριτική ή σχόλιο για να γίνεις καλύτερος. Πάντα θα υπάρχουν άτομα που δεν θα τους αρέσει κάτι που είπες, έκανες ή πουλάς. Κάνε το καλύτερο που μπορείς και μη διαγράφεις έναν πραγματικό και φυσικό διάλογο. Ασχολήσου μαζί του, απάντησε. Ο κόσμος περιμένει να δει πώς θα το αντιμετωπίσεις.
#10. ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ POST ΑΝΤΙ ΝΑ ΑΦΙΕΡΩΝΕΙΣ ΧΡΟΝΟ ΣΕ ΣΥΖΗΤΗΣΕΙΣ ΜΕ ΤΟΥΣ FANS
Οι περισσότερες εταιρείες εστιάζουν στο περιεχόμενο που θα ποστάρουν και όχι στο να ξεκινήσουν συζητήσεις με το κοινό τους.
Γιατί να σταματήσεις
Επειδή όταν κάνεις απλά posts, κρατάς μια απόσταση από το κοινό σου. Πώς θα γνωρίσεις τους fans σου όταν δεν αλληλεπιδράς μαζί τους.
Η εναλλακτική λύση
Εστίασε στο κοινό σου, γράψε σχόλια στα δικά τους posts και κάνε likes.
BONUS TIPS
– Να ανησυχείς λιγότερο για τον αριθμό των followers και περισσότερο για την ποιότητα του προφίλ σου.
– Μην φτιάχνεις λογαριασμό σε social media που δεν σου αρέσουν. Δε χρειάζεσαι να βρίσκεσαι παντού.
– Μην κάνεις ποστ για sex, πολιτική ή θρησκεία, εκτός κι αν το brand σου αφορά κάτι από αυτά.
– Μην κοινοποιείς μόνο posts από άλλους. Να είσαι μοναδικός αναρτώντας το δίκο σου περιεχόμενο.
– Μην κοινοποιείς μόνο δικό σου περιεχόμενο. Μοιράσου φωτογραφίες που σου έχουν στείλει οι fans σου.
– Μην αγοράζεις likes και followers. Ψεύτικοι followers σημαίνει μηδενική αλληλεπίδραση. Να αγοράσεις ή όχι followers; Διάβασε εδώ!

Έχεις κάποιο άλλο tip που πιστεύεις ότι χαλάει την εικόνα σου στα social media; Μοιράσου το μαζί μας στα σχόλια παρακάτω.